AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Noen som vil dele litt om dagene rundt fødsel? :) skilte de seg fra det vanlige? er andregangsfødende i uke 37+2. har en ukes tid hatt hyppige kynnere, som de siste par dagene har gått over til periodevis mensmurring. I dag også i rygg. Blir så sliten! baby er festet med hodet så mye nedpress. Ingen systematikk å murringene varet bare fra 15- 60 sekunder i gangen, men kommer flere ganger for dagen… Håper det blir fødsel snart! Anonymkode: 9c3aa...22c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Fødte 8 dager på overtid... Var stor, tung og lei. Fysisk utmatta av kynnere og halsbrann. Psykisk sliten av å vente. Sårt når jeg måtte på overtid kontroll alene og slet med å gå alene fra parkeringen til undersøkelse på føden 😕 Spilte mye tetris for å få tiden til å gå. Sorry hvis jeg var negativ nå, men dagene etter termin er de lengste i mitt liv 😔 men gikk jo bra tilslutt da Anonymkode: 89902...13e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fødte 8 dager på overtid... Var stor, tung og lei. Fysisk utmatta av kynnere og halsbrann. Psykisk sliten av å vente. Sårt når jeg måtte på overtid kontroll alene og slet med å gå alene fra parkeringen til undersøkelse på føden 😕 Spilte mye tetris for å få tiden til å gå. Sorry hvis jeg var negativ nå, men dagene etter termin er de lengste i mitt liv 😔 men gikk jo bra tilslutt da Anonymkode: 89902...13e Jeg fødte 12 dager på overtid. Helt grusomt å sitte å vente på at noe vondt skal skje😅 jeg slet også mye med halsbrann og vond kropp, lite søvn så signerer denne 😂 Anonymkode: 40aa3...ab4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Fødte på termindato, og jeg kjente ingenting annerledes den dagen eller dagene før, før plutselig vannet gikk om kvelden og riene begynte. Gravid med nr 2 nå i uke 30 og spent på hvordan det blir denne gangen. Føler meg mye mer sliten i kroppen og kjenner på at jeg nok kommer til å bli mer utålmodig på slutten Anonymkode: 41acb...bcc
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 De to nettene før fødsel hadde jeg relativt regelmessige rier/sterke kynnere men som ga seg om morgenen etter ca 6-7 timer. Vannet gikk så på dagen etter natt to, og ungen kom natt 3. Anonymkode: b1d22...803
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 Født tre ganger, dagene før var akkurat som vanlig. Har født både før og etter termin. Anonymkode: 0cd07...def
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Takk for at dere deler - spør da min første fødsel var igangsatt på termindato (hvor jeg var moden), men opplevde ingen «tegn» på kroppen før den tid, eller slike kynnere jeg har denne gangen. Forberedt på å gå slik noen uker til i verste fall - men skal ikke lyve å si at jeg blir skuffet om bebis kommer innen de neste par ukene som alle andre som har nådd «termingrensen»😅 Anonymkode: 9c3aa...22c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 Det var lite som skilte seg ut dagene før fødsel for meg. Den første gangen hadde jeg ingen tegn på at det nærmet seg, utenom veldig løs mage kvelden før. Den andre gangen hadde jeg hatt "alle" tegn på at det nærmet seg i mange uker, så det var ikke noe nytt. Det var skikkelig slitsomt andre gang. Noe helt annet enn første gang hvor det var vanskelig å knytte skolisser og å sove fordi magen var stor, men ellers var egentlig alt greit. Jeg hadde mye murringer, nedpress, kynnere som var så kraftige at de var ordentlig plagsomme og maserier eller noe sånt som kjentes som de første riene fra første fødsel, men stoppet igjen i stedet for å ta seg opp. Det gikk veldig fort og greit da fødselen først startet da. Jeg trøstet meg med at jukseriene kanskje gjorde noe da jeg var på mitt leieste, og det er mulig de faktisk gjorde det (vet jeg hadde 4 cm åpning før fødselen startet rett på med tette rier, så alle plagene de siste ukene gjorde nok at jeg slapp latensfasen i selve fødselsforløpet i hvert fall). Anonymkode: 5eced...84d
mingus Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Bortsett fra at det var rett før termindatoen, var det litt som lyn fra klar himmel. Jeg var dengang innleid fra NAV, så jeg fikk lov å jobbe så lenge jeg ville siden jeg var i form, og ikke ønsket å sitte alene hjemme med fødselsangsten og tankene mine Vi skulle lage fredagstaco etter jobb, og på vei ut for å kjøpe rømmen vi hadde glemt, ble det plutselig veldig bløtt på gulvet. Da hadde den første vannhinna gått (ikke selve fostervannet) og da sto det på til mandags morgen, ut og inn av sykehuset med rier, men ikke klar for innleggelse før natt til søndag da. Er glad for fast jobb og permisjon denne ganga da, hadde ikke orket å gå på jobb i denne formen jeg er i nå! 😅 Håper det går litt raskere denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå