Gå til innhold

Hjelp med tale!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holdt dere tale i bryllupet deres? ( eller skal holde om du ikke er gift enda?)

Jeg er INGEN taler, men har likevel lyst å utfordre meg  selv og si noen ord. 

Skrev dere tale selv eller fikk dere hjelp? Noen tips?

Anonymkode: 8e5f3...11e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og han skrev tale, selv om begge hater å prate foran folk. Talene skrev vi selv, helt i siste liten. :ler: Det som hjalp meg var at jeg noterte ned stikkord/morsomme historier i månedene før bryllupet. Da trengte jeg bare å sortere det jeg skulle si og få det ned i en logisk rekkefølge i timene før. Anbefaler ikke å utsette det til helt i siste liten da, men selv arbeider jeg tydeligvis best under press.

Anonymkode: 9b523...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdt ikke tale i mitt bryllup, men i ett av mine søskens bryllup. Fatt deg i korthet. Ikke grei ut om helse livshistorien, slik mange av bruderparets foreldre faller for fristelsen for. IKKE begynn talen med å si "jeg er ingen taler, men...". Ikke si "eh..." Da er du heller stille i et sekund, eller to, mens du tenker.

Pass på at du holder mikrofonen nært munnen. Noen få gode historier/minner som du har med den av brudeparet som du er mest nær er det godt å ha med. Pass på at du ikke sier noe som gjør de flaue. Ikke nevn ekser, for eksempel.

Anonymkode: 92a25...151

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg holdt ikke tale i mitt bryllup, men i ett av mine søskens bryllup. Fatt deg i korthet. Ikke grei ut om helse livshistorien, slik mange av bruderparets foreldre faller for fristelsen for. IKKE begynn talen med å si "jeg er ingen taler, men...". Ikke si "eh..." Da er du heller stille i et sekund, eller to, mens du tenker.

Pass på at du holder mikrofonen nært munnen. Noen få gode historier/minner som du har med den av brudeparet som du er mest nær er det godt å ha med. Pass på at du ikke sier noe som gjør de flaue. Ikke nevn ekser, for eksempel.

Hele livshistorien, mente jeg. Jeg mente ikke helse livshistorien. Skrivefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...