Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei på 10 uker som får mme. Hun kan sove mange timer på natt uten mat. Natten som var sov hun fra 00:30 - 10 og når hun våknet gav hun ikke beskjed om at hun var sulten før ca 10:30. Syns dette var grådig lenge men har fått beskjed av HS at hun skal regulere selv, noe hun har vært flink til. Er det greit? Burde jeg vekke henne før? Har egentlig vekket henne etter max 7 timer, men prøvde uten alarm da det alltid er jeg som vekker henne og ikke motsatt (jeg våkner av hver minste lyd fra henne).

Anonymkode: a17a7...2d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De regulerer fint selv. Blir mye mettere av mme enn morsmelk. Mange ammende velger å gi mme på kveld for at baby skal sove gidt lenge.

Anonymkode: ef236...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er akkurat sånn 😅 jeg har på alarm på natta, bare for å kunne få gitt ho et måltid på natt nesten mest for min egen samvittighet😂men ho hadde sikkert sagt ifra selv på et tidspunkt😅 min får også mme. Tror bare man må prøve å være takknemlig for å få nattesøvn 👍🏽🙏🏼

Anonymkode: fbab9...081

• Liker 1
Skrevet

Mme baby her som sover fra 20-22 til 05-07, de er gode og mette. Så ingen grunn til å vekke for mat. 
Er de sultne så gir de lyd fra seg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Min er akkurat sånn 😅 jeg har på alarm på natta, bare for å kunne få gitt ho et måltid på natt nesten mest for min egen samvittighet😂men ho hadde sikkert sagt ifra selv på et tidspunkt😅 min får også mme. Tror bare man må prøve å være takknemlig for å få nattesøvn 👍🏽🙏🏼

Anonymkode: fbab9...081

Er litt det jeg også har gjort🙈 at det ikke går mer enn 7 timer mellom måltidene. HS sa at hun kunne regulere det selv, at jeg ikke skulle vekke henne, men syns det er lenge mellom😅 i tillegg fikk vi helt forskjellige beskjeder fra sykehus og hs hjemme ang mat i starten. På sykehuset sa de at hun skulle regulere helt selv fordi hun ikke var prematur, mens hos hs fikk jeg nesten litt rynk på nesen av at vi ikke var gitt hver 3 time de første dagene (kom hjem en lørdag og fikk besøk tirsdag)… Så er så redd for å gjøre feil😥 men ja, burde sikkert bare være takknemlig for nattesøvn🙊😍Hun gir beskjed på dagtid ellers, så hun hadde vell gitt beskjed på natt også🙈

AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (20 minutter siden):

Mme baby her som sover fra 20-22 til 05-07, de er gode og mette. Så ingen grunn til å vekke for mat. 
Er de sultne så gir de lyd fra seg :)

Tusentakk for svar😍 Godt å kunne høre at andre gjør det slik og at det er innafor🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tusentakk for svar😍 Godt å kunne høre at andre gjør det slik og at det er innafor🙈

De er selvregulerende med mme også, ikke bare når de for morsmelk :)

Sover de hele natta er det jo bare å sove selv. Fikk beskjed på helsestasjonen at er det barnets rutine er det bare å følge det :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...