Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar dere med baby når dere skal til lege, sykehus, fysioterapaut og lignende? Skal til gyn foreksempel må ta med babyen min, pappaen er jo på jobb. 

Anonymkode: 65655...071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men ikke når de er blitt for stor

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo ikkje la den vere heime, så det må eg. Litt knotete, men stort sett går det greit dersom eg klarer å time søvn. 

Anonymkode: 56f5e...693

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 0331a...1d3

Skrevet

Sålenge de kan sitte i vogn eller bilstol imens. Ordnet barnevakt for snart 2-åringen når jeg var hos gynekolog nå sist.

Skrevet

Ja. Bortsett fra tannlegen.

Hvordan skulle man ellers løst det? Pappaen har en jobb, andre som kunne passet babyen har en jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok med ungen da jeg skulle til tannlegen, da han var 6 uker, men nå som han er 2,5 så er han forhåpentligvis i barnehagen, eller jeg finner barnevakt. 

Da han var med som 6 uker, så var det en lykkelig tannhelsesekeretær som passet han i den lille halvtimen. Han sov stort sett, og var fornøyd da han var våken og både jeg, tannlegen og sekretæren var forberedt på å måtte avslutte eller stoppe dersom han ble sulten eller urolig 😊

Anonymkode: 1b9f3...700

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I starten ja, men ikke etter 4-5 mnd 😛 Da var han så aktiv. Fant barnevakt eller fikk kveldstimer når far var hjemme - evt far avspaserte hvis det var helt krise.

Anonymkode: d2465...abb

AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (35 minutter siden):

Hvordan skulle man ellers løst det? Pappaen har en jobb, andre som kunne passet babyen har en jobb.

Far tar fri. Helt utrolig at folk faktisk tar babyen med.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt med babyen til lege. Hos tannlegen fikk jeg lov til å ta med barnevakt (moren min) inn til timen. Jeg hadde klistremerkebaby som hylgråt hvis han kom vekk fra meg, så han kunne ikke være alene med barnevakt de første månedene. Samtidig er det vanskelig å bli undersøkt hos tannlegen med et barn oppå seg, så da ble det løsningen. Moren min jobber turnus, så det var mulig for henne å stille opp.

Jeg tenker at man må gjøre det som er best for hver enkelt familie. Har du en baby som fint kan være litt med barnevakt, så lar du den være med barnevakt fremfor å bli dratt med til legen. Har du klistremerkebaby eller ikke har tilgang på barnevakt, så tar du barnet med til legen. Far har vel også kanskje mulighet for å jobbe inn eller bruke litt ferie? 

Anonymkode: 508f2...5d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har tatt med. Også til tannlegen. Da sa de at de gjerne hjalp til å passe på babyen da jeg ringte og prøvde å få time helt på slutten av dagen så mannen kunne ta fri.

Anonymkode: 6dfc4...d01

AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (1 time siden):

Vi har ingen rundt oss her som kan stille opp på kort varsel heller 😅

Skrevet

Jeg hadde begge ungene hjemme til de var over 2,5år, og begge var med på det jeg skulle. Til og med fysioterapi. Fikk en boks med rosiner eller noe slikt, så gikk det bra. Snakk om å lage problemer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Far kan ikke alltid ta fri, fordi mor skal noe, så det er ganske vanlig å ta med babyen overalt i begynnelsen. 

Venninnen min har en mann i nordsjøen, han kan ikke ta 4 uker fri, fordi hun skal til tannlegen en av de dagene 🤦‍♀️ Da må ungene enten bli med eller ha barnevakt. Da de var helt babyer så var de med overalt. Lege, tannlege osv. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er faktisk ikke alle fedre som kan ta fri hele tiden.

Å hvorfor skal man ikke ta med babyen? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vi har ingen rundt oss her som kan stille opp på kort varsel heller 😅

Det er mange i den båten, selvom man også har noen som kan stille opp så er det virkelig ikke unormalt å ta med babyen rundt. 
Klart noen ting ville far sikkert tatt fri for, men det går virkelig ikke for alt mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Far kan ikke alltid ta fri, fordi mor skal noe, så det er ganske vanlig å ta med babyen overalt i begynnelsen. 

Venninnen min har en mann i nordsjøen, han kan ikke ta 4 uker fri, fordi hun skal til tannlegen en av de dagene 🤦‍♀️ Da må ungene enten bli med eller ha barnevakt. Da de var helt babyer så var de med overalt. Lege, tannlege osv. 

Da bør man sørge for å ha et velfungerende nettverk rundt seg før man får barn.

mereo skrev (51 minutter siden):

Er faktisk ikke alle fedre som kan ta fri hele tiden.

Å hvorfor skal man ikke ta med babyen? 

Selvfølgelig kan de ta fri. Det er dumskap å drasse med seg en baby. Navlestrengen blir kuttet ved fødsel.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg tar med dersom jeg vet at jeg er tilgjengelig hvis baby trenger meg. Så ikke til tannlege og andre langvarige undersøkelser. Men en kjapp konsultasjon hos lege eller sykehus er ok.

Far må enten ta fri eller så må noen andre være med å passe baby.

Anonymkode: 6d29b...b8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da bør man sørge for å ha et velfungerende nettverk rundt seg før man får barn.

Selvfølgelig kan de ta fri. Det er dumskap å drasse med seg en baby. Navlestrengen blir kuttet ved fødsel.

Ok! Du om det! 

AnonymBruker
Skrevet
-venter- skrev (2 timer siden):

Jeg hadde begge ungene hjemme til de var over 2,5år, og begge var med på det jeg skulle. Til og med fysioterapi. Fikk en boks med rosiner eller noe slikt, så gikk det bra. Snakk om å lage problemer. 

Vel babyer og barn er forskjellige. Noen babyer gråter mye, og noen småbarn sitter ikke stille med en boks rosiner. Min eldste plukket og klatret på alt, kunne aldri i verden tatt han med rundt. Så det må man jo se an før man tar de med. Hilsen ei som har jobber i resepsjonen og måtte holde og trille babyer så mor kunne få behandling (samtidig som jeg skulle gjøre min jobb..)

Anonymkode: 1c996...5e2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...