AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Hvordan føltes det da du først kjente bevegelse fra fosteret? Var du sikker på at det var det du kjente, eller gikk det litt tid før du var helt sikker og kjente igjen følelsen? Var det åpenbart at det var bevegelse fra fosteret du kjente, liksom? Kjentes det annerledes ut da du først kjente det enn senere i svangerskapet? Jeg venter på å kjenne fosteret sparke, og er litt spent på hvordan det vil føles ut. Hører gjerne om deres erfaringer i mellomtiden. Anonymkode: 6ece4...f32
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Var på fjelltur i uke 19 da jeg kjente to spark/bevegelse. Var som en liten luftboble som sprakk med et par minutters mellomrom på samme sted. Var da ikke i tvil om at det var fosteret! Kjente da mer etter med tiden, og kjentes ut som små luftbobler som sprakk et par ganger om dagen videre. Har passert uke 30 nå, og det e spark, vending/snuing, dult og full action 😅 Anonymkode: 9ec93...485
s0la Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Føltes ut som en finger som poket meg fra innsiden. Uke 16 var første gang jeg kjente og så det fra utsiden. Var ingen tvil! Kunne også kjenne bevegelser fra uke 17, men kjentes mer ut som en fisk som svømte der. 🙈
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Jeg husker ikke helt hvordan de første bevegelsene kjentes i første svangerskap. Denne gangen kjente jeg mye luftbobler fra ganske tidlig. I en periode var jeg derfor usikker på om det var luftbobler eller bevegelse jeg kjente. I uke 17 kjente jeg en helt merkelig følelse. Jeg kan best beskrive det som om det var en flokk sommerfugler i magen, det var ihvertfall masse bevegelse på et sted. Dette er jeg helt sikker på at var babyen. Etter dette kjente jeg stadig flere bevegelser, men ennå ikke hver dag nå i uke 21. Jeg har foreliggende morkake, noe som demper bevegelsene, så dette er ikke noe som bekymrer meg. Jeg vet fra sist at det etterhvert blir mye mer bevegelser, og at jeg kommer til å kjenne dem. Anonymkode: a1145...a4b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Jeg var ikke sikker på at det var det, før jeg var på ordinær ultralyd på sykehuset og fikk bekreftet at alt var som det skulle. Kjenner litt av og til, men det er ikke sånn at det er åpenbart at det er babyen. Anonymkode: 058ed...d65
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var ikke sikker på at det var det, før jeg var på ordinær ultralyd på sykehuset og fikk bekreftet at alt var som det skulle. Kjenner litt av og til, men det er ikke sånn at det er åpenbart at det er babyen. Anonymkode: 058ed...d65 Er i uke 19 nå. Anonymkode: 058ed...d65
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Er som en over skriver, at det føles som en luftboble som sprakk. På samme sted, og dette kunne de se på ultralyd. Da var jeg i midten av uke 17. Andregangs. Første gang kjente jeg liv i uke 19 Anonymkode: ea111...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå