monrox Skrevet 8. januar 2022 #1 Del Skrevet 8. januar 2022 Hei. Jeg er uvaksinert og har fått korona (jeg har gode grunner til at jeg ikke har tatt den). Spørsmålet er til dere uvaksinerte som har hatt korona, har dere fått et gyldig koronapass som varer i 6 mnd fra du fikk påvist smitte? Hvis jeg skal reise til utlandet om noen mnd, slipper jeg da å vaksineres først? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbluebird Skrevet 8. januar 2022 #2 Del Skrevet 8. januar 2022 Er i samme situasjon, men har ikke funnet noen svar på dette. Jeg har ikke fått noe dokumentasjon på koronapass etter påvist smitte. Fikk bare beskjed om karantene og forholdt meg til den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 8. januar 2022 #3 Del Skrevet 8. januar 2022 Nei, man får dessverre ikke coronapass etter gjennomgått smitte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 8. januar 2022 #4 Del Skrevet 8. januar 2022 Gyldig koronasertifikat i 6 mnd etter gjennomgått covid ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monrox Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 8. januar 2022 Takk for svar! Så bra at det gir gyldig koronasertifikat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 9. januar 2022 #6 Del Skrevet 9. januar 2022 Ryddet for brudd på opphavsrett. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 9. januar 2022 #7 Del Skrevet 9. januar 2022 Hottentått skrev (4 timer siden): Gyldig koronasertifikat i 6 mnd etter gjennomgått covid ja! Hvordan fikk du til det? Mannen her fikk ikke det etter gjennomgått smitte og en dose - da sto det kun en dose i sertifikatet og ingenting om gjennomgått smitte (men fikk selvsagt etter andre dosen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert husfrue Skrevet 9. januar 2022 #8 Del Skrevet 9. januar 2022 velociraptor skrev (5 timer siden): Hvordan fikk du til det? Mannen her fikk ikke det etter gjennomgått smitte og en dose - da sto det kun en dose i sertifikatet og ingenting om gjennomgått smitte (men fikk selvsagt etter andre dosen) Da må det være noe feil, regnes man ikke som beskyttet etter en dose når man har hatt viruset? Kjenner noen som har hatt det og de sa de bare trengte en dose. Har det endret seg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 9. januar 2022 #9 Del Skrevet 9. januar 2022 DetVarIkkeMeg skrev (32 minutter siden): Da må det være noe feil, regnes man ikke som beskyttet etter en dose når man har hatt viruset? Kjenner noen som har hatt det og de sa de bare trengte en dose. Har det endret seg? regnes som beskyttet, først var det i 6 måneder, så viste det seg at man er svært godt beskyttet i 12, og nå har myndighetene av ukjente og uforståelige årsaker endret det til bare 3. Men det kan ikke skrives i corona-passet fikk mannen her beskjed om, så det hjelper deg ikke på reise etc. Dere som påstår at det skrives i coronapasset, kan noen av dere vise bilde av et norsk corona-pass der gjennomført smitte er ført inn (og personopplysninger sensurert selvsagt) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Del Skrevet 9. januar 2022 monrox skrev (17 timer siden): Hei. Jeg er uvaksinert og har fått korona (jeg har gode grunner til at jeg ikke har tatt den). Spørsmålet er til dere uvaksinerte som har hatt korona, har dere fått et gyldig koronapass som varer i 6 mnd fra du fikk påvist smitte? Hvis jeg skal reise til utlandet om noen mnd, slipper jeg da å vaksineres først? Nei, kun gyldig i 4 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Del Skrevet 9. januar 2022 missbluebird skrev (14 timer siden): Er i samme situasjon, men har ikke funnet noen svar på dette. Jeg har ikke fått noe dokumentasjon på koronapass etter påvist smitte. Fikk bare beskjed om karantene og forholdt meg til den. Hvis du tok testen på testestasjon og ikke bare hjemmetest, så er det automatisk registrert. 10 dager etter plr-testen lyser din koronapass grønt på helsenorge.no 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikken Skrevet 9. januar 2022 #12 Del Skrevet 9. januar 2022 Det blir endringer i EU etter 1 feb https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/endringer-i-coronasertifikatet-for-fullvaksinerte-snart-trenger-du-oppfriskningsdose-for-aa-reise.oEWKeK1Hc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Del Skrevet 9. januar 2022 velociraptor skrev (8 minutter siden): regnes som beskyttet, først var det i 6 måneder, så viste det seg at man er svært godt beskyttet i 12, og nå har myndighetene av ukjente og uforståelige årsaker endret det til bare 3. Men det kan ikke skrives i corona-passet fikk mannen her beskjed om, så det hjelper deg ikke på reise etc. Dere som påstår at det skrives i coronapasset, kan noen av dere vise bilde av et norsk corona-pass der gjennomført smitte er ført inn (og personopplysninger sensurert selvsagt) Jeg har ingen vaksiner, men kun gjennomgått covid19. Fikk grønt pass og reiste på ferie i jula. Ingen problem. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Popc0rn Skrevet 9. januar 2022 #14 Del Skrevet 9. januar 2022 https://www.helsenorge.no/koronasertifikat/om/#reglene-som-gir-grønn-eller-rød-kontrollside Sitat Hva viser den norske kontrollsiden? Grønn kontrollside Status som fullvaksinert (vises som 1 av1, 2 av 2, 3 av 3) og/eller Negativ test gir grønn kontrollside i 48 timer fra prøvetakingstidspunkt. og/eller Hvis du har hatt koronasykdom og dette er dokumentert med enten PCR, tilsvarende laboratorieanalyse eller antigen hurtigtest, gir det grønn kontrollside fra 11 til 180 dager fra første positive test. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 9. januar 2022 #15 Del Skrevet 9. januar 2022 Det hjelper ikke hva norske myndigheter har bestemt om koronakortet. EU har nå bestemt at gjennomgått smitte ikke skal gi gyldig pass; kun tre vaksinedoser gir gyldig pass. Jeg er usikker på om EU ser på gjennomgått smitte som 1 dose eller ikke, altså om du behøver 2eller tre doser vaksine for å få komme inn i EU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xanadus Skrevet 9. januar 2022 #16 Del Skrevet 9. januar 2022 monrox skrev (17 timer siden): Hei. Jeg er uvaksinert og har fått korona (jeg har gode grunner til at jeg ikke har tatt den). Spørsmålet er til dere uvaksinerte som har hatt korona, har dere fått et gyldig koronapass som varer i 6 mnd fra du fikk påvist smitte? Hvis jeg skal reise til utlandet om noen mnd, slipper jeg da å vaksineres først? Enkelte land godtar kun vaksinerte med tre doser nå. Og gjennomgått korona gjelder ikke. Så spørs hvilket land du skal til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Popc0rn Skrevet 9. januar 2022 #17 Del Skrevet 9. januar 2022 Sitronmelisse skrev (1 time siden): Det hjelper ikke hva norske myndigheter har bestemt om koronakortet. EU har nå bestemt at gjennomgått smitte ikke skal gi gyldig pass; kun tre vaksinedoser gir gyldig pass. Jeg er usikker på om EU ser på gjennomgått smitte som 1 dose eller ikke, altså om du behøver 2eller tre doser vaksine for å få komme inn i EU. Xanadus skrev (1 time siden): Enkelte land godtar kun vaksinerte med tre doser nå. Og gjennomgått korona gjelder ikke. Så spørs hvilket land du skal til. Kilder til dette? Har ikke hørt annet enn at gjennomgått sykdom gir grønt koronapass i 6 måneder. Finner ikke annet når jeg søker heller. https://www.citizensinformation.ie/en/travel_and_recreation/travel_abroad/digital_covid_certificate.html The EU Digital COVID Certificate (DCC) helps citizens move freely and safely within the EU during the COVID-19 pandemic. It is proof that you have: Been vaccinated against COVID-19; Received a negative test result; Recovered from COVID-19 in the last 6 months; or Had a booster vaccine De endrer bare reglene for hvem som regnes som fullvaksinert. Endringene ser ikke ut til å påvirke uvaksinerte som har gjennomgått covid-19 nylig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 9. januar 2022 #18 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) velociraptor skrev (14 timer siden): Nei, man får dessverre ikke coronapass etter gjennomgått smitte Jeg har en venninne som har grønt pass etter smitte og hun er uvaksinert. Edit: Men mange land godtar jo ikke naturlig immunitet. For det er jo ikke sånn at det er helsa som teller, de vil se at du har underkastet deg, virker det som. Noen annen logikk finnes jo ikke. Endret 9. januar 2022 av Lovis Fenja 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xanadus Skrevet 9. januar 2022 #19 Del Skrevet 9. januar 2022 Popc0rn skrev (39 minutter siden): Kilder til dette? Har ikke hørt annet enn at gjennomgått sykdom gir grønt koronapass i 6 måneder. Finner ikke annet når jeg søker heller. https://www.citizensinformation.ie/en/travel_and_recreation/travel_abroad/digital_covid_certificate.html The EU Digital COVID Certificate (DCC) helps citizens move freely and safely within the EU during the COVID-19 pandemic. It is proof that you have: Been vaccinated against COVID-19; Received a negative test result; Recovered from COVID-19 in the last 6 months; or Had a booster vaccine De endrer bare reglene for hvem som regnes som fullvaksinert. Endringene ser ikke ut til å påvirke uvaksinerte som har gjennomgått covid-19 nylig. Har dette direkte fra noen som skal reise tilbake til hjemlandet sitt . At deres myndigheter nå krever trippelvaksinasjon for å få gyldig koronapass fra 14.jan. har du ikke det, må du 14 dager på dyrt karantenehotell. Gjennomgått sykdom teller ikke, heller ikke negativ test. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 9. januar 2022 #20 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) monrox skrev (21 timer siden): Hei. Jeg er uvaksinert og har fått korona (jeg har gode grunner til at jeg ikke har tatt den). Spørsmålet er til dere uvaksinerte som har hatt korona, har dere fått et gyldig koronapass som varer i 6 mnd fra du fikk påvist smitte? Hvis jeg skal reise til utlandet om noen mnd, slipper jeg da å vaksineres først? Jeg hadde en venninne som er uvaksinert, og hadde med bevis fra legen at hun ikke kunne ta vaskinen av medisinske grunner-hun ble sendt ut av landet med en gang-fikk ikke en gang forlate flyplassen og hun måtte betale en svær flybillett selv. Det var fine 3 dager "det gjalt sør amerika. Endret 9. januar 2022 av ostekaker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg