Gå til innhold

Erfaringer med å kutte ut noen du er glad i.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har over mange år hatt et svært usunt forhold til min mor, på den måten at jeg og min mann hjelper henne ut av vanskelige situasjoner igjen og igjen. Hun er alkoholiker (til en viss grad fungerende), holder på en 70% stilling, men er mye sykemeldt og har mye fravær. Drikker uansett anledning. 

Hun har lenge levd sammen med en mann som er svært manipulerende (spiller på sykdom) og kontrollerende. Hun har ingen venner igjen fra tidligere og har ikke lengre annet nettverk enn meg og min familie. 

Hun fikk meg i svært ung alder, og ansvarsfordelingen oss imellom har alltid vært skjev. Så lenge jeg kan huske. Nå har jeg selv egne barn, disse får hun ikke passe uten at vi alltid er til stede, da stemningen mellom henne og samboer mildt sagt kan bli giftig. Politi har vært tilkalt flere ganger. Hun har også bodd hos oss over lengre perioder samt at vi har betalt og ordnet med egen leilighet til henne tidligere. Hun ender alltid opp sammen med denne mannen igjen. 

Nå kjenner jeg meg sliten av denne karusellen, løgnene og alkoholen som florerer. Jeg har lenge vært inne på tanke om å «kutte henne ut», men jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å kutte ut min egen mor på den måten. 

Er det noen med lignende erfaringer som kan dele noe? Noen tips jeg kan ta med meg videre? Har dere søkt profesjonell hjelp i prosessen? 

Takker for råd og erfaringer

Anonymkode: 8c826...54f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...