Gå til innhold

Spedbarn på 17 dager - ikke bæsjet på 2 dager, men har super vektoppgang.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står jo overalt at de skal ha avføring opptil flere ganger daglig, det var ikke min. Men vi var og kontrollveide babyen, og babyen går veldig fint opp i vekt. Baby får utelukkende morsmelk.

Grunn til bekymring?

Anonymkode: 4d73c...cc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: de500...01f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig og normalt for babyer som får kun morsmelk.

Anonymkode: cf18e...444

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spedbarn som fullammes kan gå opptil 14 dager (om ikke mer) uten avføring. 
så lenge babyen ikke har ubehag, er det ingen grunn til bekymring. 

Anonymkode: de500...01f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det står på Ammehjelpen sin side at de skal ha avføring opptil flere ganger daglig når de får mm, så man lurer jo 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det står på Ammehjelpen sin side at de skal ha avføring opptil flere ganger daglig når de får mm, så man lurer jo 😕

De sier bare at man de første 6 ukene må dobbeltsjekke at babyen får nok i seg dersom den ikke har avføring hver dag, da ved å kontrollveie f.eks. Så lenge vekta øker som den skal er det ikke noe problem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De sier bare at man de første 6 ukene må dobbeltsjekke at babyen får nok i seg dersom den ikke har avføring hver dag, da ved å kontrollveie f.eks. Så lenge vekta øker som den skal er det ikke noe problem.

Tusen takk☺️

AnonymBruker
Skrevet

Min førstefødte bæsjet bare en gang i uka de første månedene, det er helt normalt, som andre her sier. Ikke bekymr deg 🤗

Anonymkode: 2b24e...6e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heldiggris!! Her er det skift av bleie ved hver eneste amming. Dvs skifte av bæsjebleie ca 10-15 ganger i døgnet....

Anonymkode: 6f398...27c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at ungen min måtte minimum ha 4 bæsjebleier til dagen da jeg ammet for det var et tegn på at hun spiste bra..Ble helt stresset av det, synes det er helt tullete å ha et sånn konkret tall på det😅 men om ungen går opp i vekt, så vil jeg ikke tro det er grunn til bekymring 👍🏽

Anonymkode: cee88...1ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg leste det samme som deg. Og det stod i skjema i en perm på barsel som jeg hadde tatt bilde av også at de første seks ukene skulle fullammede barn ha avføring minst en gang i døgnet. Så jeg var også urolig for akkurat det der. Vår yngste som hadde flere dager mellom hver avføring fra start. Det viste seg å være helt normalt her :)  Jeg lærte etter hvert at det er uvanlig så tidlig (etter 6 uker er det helt vanlig), men ikke farlig hvis de er fornøyde, har nok tissebleier og går fint opp i vekt. 

Anonymkode: 0baeb...2a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss var det ikke uvanlig at babyen gikk opp til 14 dager uten å bæsje de første tre mnd. Svigerinnen min som er helsesøster sa at dette er helt normalt, og at det er så lite avfallsstoffer i det samt at det er lett fordøyelig. Så bare babyen tissa bra, og la på seg - så var det ingen grunn til bekymring;)

Anonymkode: 7728b...078

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...