AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Søskenbarnet til sønnen min har snakket stygt om han tre ganger nå. Sønnen min fortalte dette til meg selv denne uken, og jeg synes det er trist. Sønnen min er lei seg, og det gjør ikke saken bedre. Mannen min vil ikke gjøre noe med det, fordi det er barnet til hans søster. Jeg mener at barnet må snakket til. Noen tips eller råd? Barnet mitt er 17 og søskenbarnet er 15 år. Anonymkode: 13173...803
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Ungen din er snart myndig, han kan vel i utgangspunktet konfrontere sin yngre fetter på egen hånd? Anonymkode: 499a8...43b 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Det er cirka 10 år siden dette ville vært et lite problem. Nå lar du de ordne opp i det selv. Anonymkode: e26a9...f18 6
Festlig Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Hvorfor tar du deg ikke av den samtalen sjøl ? Er jo bare å ta en tlf til foreldrene og forklar situasjonen ? Konfliktløsning og dialog hører til med til oppdragelsen . Hadde ikke kostet meg en kalori å ordne det problemet der
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Om man er 17 burde man klare å fikse opp i dette selv, evt ignorere, særlig når søskenbarnet er 15 Anonymkode: a7f80...7b2 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 17 åringen greier fint å snakke til 15 åringen selv. Det er de store nok til. Anonymkode: f212e...d64 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Festlig skrev (3 minutter siden): Hvorfor tar du deg ikke av den samtalen sjøl ? Er jo bare å ta en tlf til foreldrene og forklar situasjonen ? Konfliktløsning og dialog hører til med til oppdragelsen . Hadde ikke kostet meg en kalori å ordne det problemet der Det er det jeg vil. Mannen min tørr ikke ta den samtalen selv.. Kinkig situasjon.. Anonymkode: 13173...803
Festlig Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er det jeg vil. Mannen min tørr ikke ta den samtalen selv.. Kinkig situasjon.. Anonymkode: 13173...803 Er det spesielt vanskelig folk å ha med å gjøre? Om broren min hadde ringt ang en familiesak så hadde jeg jo hørt på han ? Ta tlf og ring til den av de som det er lettest å prate med, og argumenter med at de hadde gjort det samme om det var deres sønn det gjaldt. Hvis de ikke takler konfrontasjonen så er sønnen et direkte resultat av foreldre med dårlig folkeskikk 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 Han er 17 TS. Det her må han fikse selv. Hvis en 17 åring ikke kan stå opp for selv for en 15 åring er det bare å si lykke til i voksenlivet. Anonymkode: a88b1...218 4
Gjest Blinkie Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 Festlig skrev (5 timer siden): Er det spesielt vanskelig folk å ha med å gjøre? Om broren min hadde ringt ang en familiesak så hadde jeg jo hørt på han ? Ta tlf og ring til den av de som det er lettest å prate med, og argumenter med at de hadde gjort det samme om det var deres sønn det gjaldt. Hvis de ikke takler konfrontasjonen så er sønnen et direkte resultat av foreldre med dårlig folkeskikk De kan være litt vanskelige å ha med å gjøre ja. Min sønn synes det var greit at sa i fra. Han ble jo lei seg. De er jo i familie også.. ts
minister-mio Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 Er 17 åringen trist for dette? Har du rådet han til hva han skal gjøre når søskenbarnet sier stygge ting? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå