Kattejenta Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Hei Jeg skriver ikke dette lett , og leter egentlig etter folk som har de lignende opplevelsene. Jeg har slitt med angst lenge og denne koronaen og vaksineringen hjelper meg ikke så mye mer. I går så prøvde jeg å gå å ta dose nr 2 men det endte opp med 2 panikkanfall og ingen vaksine da jeg ikke klart og si ja sett den. For når jeg tok min første så angret jeg i lang lang tid etterpå. jeg vet som helsepersonell at jeg må ta den. Men angsten den slipper ikke tak i . Jeg vil også legge til at jeg er like redd for å få korona som jeg er å ta vaksinen. Jeg vet alt om det at man kan bli sikkelig syk uten vaksine og at nå siden det har gått så lang tid at jeg må få tatt dose 2 for å være beskyttet. Jeg har selv endometriose og er sykt redd for alle disse blødningsforrsyrelsene som har kommet opp. I itlegg så er jeg så redd for bivirkingene. Har noen hatt det samme å fått mer tilrettelagt vaksinering å fått det til?
trøndermann38 Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Jeg fikk ta med meg noen når jeg tok vaksinen
Kattejenta Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2022 trøndermann38 skrev (1 minutt siden): Jeg fikk ta med meg noen når jeg tok vaksinen Var du redd for å ta vaksinen du ?
trøndermann38 Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Kattejenta skrev (11 timer siden): Var du redd for å ta vaksinen du ? Ja men fikk det til med hjelp. Hadde ikke klart det uten. De på vaksine senteret ga meg eget rom på andre dose, ble det enklere for meg. 1
Honey Dew Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Pust inn og ut noen ganger. Trekk inn pusten og hold den mens de stikker og til de har tatt ut nålen. Stikket varer i bare noen sekunder og jeg vet at pusteteknikk har hjulpet andre med sprøyteskrekk.
Pippi Lotta Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 Jeg kjente på det samme, men kanskje ikke like kraftig. Jeg prøvde og fokusere på at det ikke er noen rasjonell frykt, utallige fagpersoner har vurdert risikoen å kommet frem til at det er tryggest å ta den☺️ Selv om jeg synes det er skummelt når jeg tar den, føler jeg meg tryggere etter en stund. Det er sikkert lurt å være ærlig med vaksine personellet om at du er red. Finnes det noen du kan ta med deg som støtte? Du kan også vurdere å spørre legen din om du kan bruke noe beroligende den dagen?
Anbefalte innlegg