Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste kvinner vil forestalling nok ikke være sammen med en mann som bor med sin mor, men hva om det er motsatt, en mor bor i kjelleren i sønnens hus. kunne dere vært sammen med en mann som lar moren sin bo oss seg, eller betyr ikke dette noe siden, det er framdels en mann som bor med sin mor.

Anonymkode: f44a9...5ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt for nært så nei.

Anonymkode: ce78b...2e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom mannen eier boligen og moren bor i en separat del av boligen med egen inngang så kan det gå (men jeg ville ha frarådet det da de færreste ønsker svigermor så nært)

Dersom moren eier boligen og mannen bor der er det no go. Vitner om uselvstendighet og dårlige økonomiske valg. 

Anonymkode: b99cc...4ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste kvinner vil forestalling nok ikke være sammen med en mann som bor med sin mor, men hva om det er motsatt, en mor bor i kjelleren i sønnens hus. kunne dere vært sammen med en mann som lar moren sin bo oss seg, eller betyr ikke dette noe siden, det er framdels en mann som bor med sin mor.

Det blir noe annet fordi det representerer at mannen tar vare på sin mor, ikke det motsatte: at mor tar vare på sønnen.

Likevel ville jeg hatt «kvaler» med å innlede et slikt forhold (om jeg var singel) fordi det kan innebære at hans mor er alt for involvert i hans liv, ergo man blir sammen med ikke bare sønn men også mor. Så hvordan relasjonen er mellom sønn og mor er enda mer viktig: respekterer mor sønnens privatliv? Og hva slags forventinger stilles til sønnens kjæreste? Er det forventinger om at sønnen og kjæreste skal «ta var på mor? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slektning som bor slik, der han eier huset, og mor bor i kjelleren.  Han har desverre falt inn i tralten og blitt en mannebaby,  der han spiser hos henne, og hans egen boligdel ikke ligner grisen. Jeg hadde vært veldig skeptisk til å komme inn i et forhold der. 

Anonymkode: dfca8...99e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på. Er denne mannen normal? Er moren normal? Går moren rett inn i sønnens boenhet uten å banke på? Serverer hun han frokost, lunch, middag og kvelds og rydder vekk tallerknene etter han og tørker vekk ketchup-griset på bordet og rundt munnen? Plukker hun opp skittentøyet og søpla hans fra gulvet hans rundt om i hele leiligheten hans og vasker klærne hans og legger det fint inn igjen i skapet hans igjen? Og snart trusene dine også som hun legger fint på sengen? I så fall; dropp det!

Anonymkode: d42e2...963

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok foreslått for ham å leie ut resten av huset og la moren fortsette å leie i kjelleren. Så kunne vi hatt et eget sted sammen. På god avstand :) 

Anonymkode: a45bf...543

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei, vil helst ha en mann som har god kontakt med foreldre, men som ikke bor typisk samma gata som dem. For min del er det deal breaker. 

Anonymkode: fd1a4...f21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært deal breaker for meg, ikke sånn umiddelbart iallefall. Var hans mor en utrivelig person så ville jeg nok valgt å ikke fortsette forholdet. 

Anonymkode: 1c609...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, vil helst ha en mann som har god kontakt med foreldre, men som ikke bor typisk samma gata som dem. For min del er det deal breaker. 

Anonymkode: fd1a4...f21

Så om gate er 5 km lang, og de bor i hver sin ende av gata, så blir det for nærme?

Bo i samme gata er jo noe helt annet enn å bo sammen.

Skrevet

Det kommer uansett så an på omstendighetene - hvordan og hvorfor og ikke minst forholdet dem imellom. Man kan bo i samme boenhet og likevel ha separate og selvstendige liv som to uavhengige voksenpersoner, og man kan bo i separate boenheter og samtidig leve i en usunn symbiose hvor navlestrengen aldri har blitt skikkelig kuttet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det kommer helt an på forholdet mellom mor og sønn og hvordan de begge er.

F.eks. som nevnt hvilke grenser for privatlivet som finnes, steller han sitt hus selv, er de egentlig uavhengige av hverandre osv. Det er forskjell på å ta seg av en aldrende forelder og utnytte forelderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...