Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bare lurer... :roll:

Har ei venninne som er sammen med en mann som har fem gutter i alderen 5-13, og jeg må si jeg er veldig skeptisk på hennes vegne. Hun har en jente fra før, og vil ikke ha flere barn.

Har ikke blandet meg oppi det, men har god lyst til å si at dette høres veldig komplisert ut, og at hun bør tenke seg godt om. De vurderer å flytte sammen etter å ha kjent hverandre i snart ett år. Men man bør vel ikke blande seg oppi slikt egentlig? :sjenert:

Endret av Anki
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du skal blande deg inn i dette. Hun er en voksen kvinne som kan styre livet sitt selv. Personlig ville jeg hatt store problemer med å innlede et forhold med en mann som har barn fra før, men dette er jo noe man må vurdere selv.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Mannen min hadde fem barn da vi ble sammen. Det går bare bra. Så lenge alt går bra så gjør det det.

Skrevet

personlig ville jeg ikke innledet et forhold til en mann med fem barn, fordi jeg ønsker meg barn selv og regner med at en med fem antagelig er ferdig med barn.....

føler meg litt hjelpesløs rundt endel barn, kunne forholdt meg til ett eller maks to, men over det ville jeg nok slitt.

men denne kvinnen har helt klart tenkt grundig over det allerede, hun har jo ikke akkurat møtt ham og hopper inn i noe hun ikke vet hva er eller?

har de kjent hverandre/datet ett år allerede, så har hun vel også tatt del i familielivet hans, og det i seg selv bør være en gjennomtenkt tanke.

om det ikke er noe problem for henne, synes jeg ikke det bør være ett problem for deg. at ikke du ville gjort det er din sak, hun vil tydeligvis. ;)

Skrevet

Hvis hun ikke ønsker seg flere barn, bør hun vel tenke seg om en gang til. Her får hun jo plutselig 5 på en gang!

Jeg skal ikke ha flere barn selv, og aldri om jeg hadde innledet et forhold til en mann med 5(!) barn!

Skrevet
Nei, jeg synes ikke du skal blande deg inn i dette. Hun er en voksen kvinne som kan styre livet sitt selv. Personlig ville jeg hatt store problemer med å innlede et forhold med en mann som har barn fra før, men dette er jo noe man må vurdere selv.

Som om jeg skulle ha sagt det selv!

Gjest Violetta
Skrevet

Nei jeg ville ikke gjort det. Men alle får gjøre som de selv vil og selv ta ansvar for sitt eget liv.

Skrevet

Hva jeg ville gjort har da virkelig ikke noe med venninnen din sitt valg, og du har heller ikke noe med hennes valg å gjøre. Selv om du mener hun ikke burde gjøre det, og at det vil bli for komplisert, er det henne som skal leve med det.

Så vær der for henne, men det er ikke din jobb å kritisere hennes valg.

Skrevet

Personlig ville jeg nok ikke gjort det, nei. Men venninnen din må jo ta sine egne valg og siden de har vært sammen i ett år så vet hun nok hva hun går til. Uansett er det ikke noe du bør gi henne råd om. Hun bestemmer over sitt eget liv.

Skrevet

Dersom man møter den rette personen så kan man ofte være villig til å kaste gamle meninger på havet. Hvis hun er forelsket i denne mannen og alt fungerer mellom dem så er det et valg HUN tar. Han har fem barn fra før og hun har ett barn fra før. Du skriver at hun ikke ønsker flere barn, så da er de vel som skapt for hverandre.

Siden de har bestemt seg for å flytte sammen så går det sikkert helt utmerket mellom dem. Hun burde vel vite godt hva hun går til etter å ha vært sammen med ham i ett år.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Et forhold til en med 5 barn fra før? Nei, helt uaktuelt for min del men jeg ser ikke noe galt i at du ber en god venninne om å tenke seg godt om.

Skrevet
Et forhold til en med 5 barn fra før? Nei, helt uaktuelt for min del men jeg ser ikke noe galt i at du ber en god venninne om å tenke seg godt om.

Tror du virkelig ikke denne venninnen har tenkt seg godt nok om, når de faktisk har vært sammen i et år uten å bli samboere?

Fordi du velger som du gjør, så skal alle andre gjøre det samme?

Skrevet

Syns ikke du skal blande deg inn i det, nei. Hun er da tross alt en voksen dame som kan bestemme selv.

Personlig ville jeg aldri innledet et forhold til en som hadde en, to, tre, fire eller fem barn fra før av.

Gjest Very Victoria
Skrevet
Fordi du velger som du gjør, så skal alle andre gjøre det samme?

Nei det var slettes ikke det jeg mente men ett år er ikke så lenge og hun involverer dessuten mange barn i denne avgjørelsen, ikke bare sitt eget.

Skrevet

Jeg skulle vært jævlig forelsket om jeg innledet et forhold til en mann med 5 barn :overrasket:

Gjest nallemaja ikke logget på
Skrevet

Hvis en mann hadde 5 barn med samme mor hadde jeg ikke sett på det som noe problem så lenge alt det andre klaffet.

Hvis han hadde 5 barn med forskjellige mødre hadde jeg ikke involvert meg.

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at jeg ikke ville bli sammen med en mann som har barn fra før. Men nå tror jeg at jeg har endret mening. Det handler vel om å treffe den rette mannen, og gjør man det er det opp til hver enkelt å definere hvorvidt det er greit med barn fra før eller ikke.

Gjest Persille ii
Skrevet

Jeg har alltid trodd at skulle jeg bli i sammen med en ny mann så måtte han ha 1-2 barn. Og hva var det jeg forelsket meg i? Joda, en mann med fire barn. Jeg tok det også ;) Velger du mannen så velger du alle barna hans. Så enkelt.

Hold deg unna og la venninne din avgjøre hva hun ønsker.

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv

Skrevet
Nei det var slettes ikke det jeg mente men ett år er ikke så lenge og hun involverer dessuten mange barn i denne avgjørelsen, ikke bare sitt eget.

Hvor lang tid tror du de fleste bruker, på å forstå at dette er riktig? Jeg vil faktisk si at dette er ganske nøye gjennomtenkt, for det er mange som flytter sammen allerede etter noen uker.

De har egentlig vist at de er voksne, og tar dette seriøst. Samtidig er det ikke venninners oppgave å fortelle vennene hva de bør og ikke bør gjøre, og spesielt ikke om denne venninnen ikke har spurt om råd. Spør man, så må man tåle svaret også, men ellers lever vi alle våre liv, og venner skal være der og støtte. Ikke lage mer kluss i hodene våre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...