AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Kunne dere reist på ferie alene uten resten av familien? Hotellhelg innenlands, langhelg til utlandet eller 1 uke i varmere strøk. Jeg kjenner jeg ønsker litt alenetid, komme meg vekk og bare være meg, litt pusterom. Mannen synes det er helt merkelig at jeg ønsker tid alene. Mulig jeg ikke reiser i det hele tatt, men det hadde vært befriende bare å "få lov" til å reise. For å være helt klar: Jeg elsker familielivet med barna og mannen min, det er ingenting jeg vil forlate. Jeg vil bare være meg litt. Vært sammen med mannen i 20 år og barna går på barneskolen. Anonymkode: dc12b...1bc 3
Majkin Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 En uke i syden alene uten resten av gjengen er drømmen 😅, ja det kunne jeg fint gjort 15
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Ja men maks 3 dager og helg. Anonymkode: da6b5...687 2
Gjest Elder Millennial Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Jeg kjenner det likedan. Kunne jeg valgt ville jeg gått Norge på tvers helt alene🤩 Føler nesten det er ugreit å spørre om det🤷♀️ Vet ikke hvorfor, føler meg fryktelig egoistisk og at det nesten er litt slemt at jeg helst vil gjøre det alene😅
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Jeg synes at det er det beste Anonymkode: a3b21...361 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 Sikkert lovt å tenke sånn når man er kvinne. Er man mann derimot, må man ha skriftlig tillatelse fra dama for å bli med på en liten helgetur til Thailand meg gutta. Anonymkode: 099b9...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Ja, har hatt flere husmorferier uten mann og unger. Beste ferien, for det er faktisk ferie! Dessverre har det ikke blitt noe av de siste 2 årene pga pandemien, men jeg er klar for alenetur igjen ja. Anonymkode: a8f96...8ce 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 Selvfølgelig kan du det 🙂. Masse barnefedre som f.eks drar på jakt en uke, golfferie osv. Anonymkode: a2390...de1 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 Nei, det kunne jeg ikke klart. Tar en utdannelse med fysisk oppmøte i Oslo to ganger 3 dager i året. Måtte dra hjem etter to døgn fordi jeg ikke klarte å være vekke fra dem lenger. Helt vilt. Men jeg forstår godt dem som kunne tenkt seg det da. Er jo ikke som om jeg aldri føler meg "fed up". Anonymkode: 6126d...424
Jessic_a Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 Det gjør jeg en gang i året 🥰 Helt alene. En langhelg uten meg en gang i året klarer både mann og barn. 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sikkert lovt å tenke sånn når man er kvinne. Er man mann derimot, må man ha skriftlig tillatelse fra dama for å bli med på en liten helgetur til Thailand meg gutta. Anonymkode: 099b9...9c4 Med tanke på hva mange menn gjør i Thailand, er kanskje ikke det så rart. Anonymkode: f3148...f94 9 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 Nei.. Jeg hadde tidligere en godt betalt reisejobb (ute 3 dager i uka), men savnet barna så intenst at jeg fant ny jobb. Når jeg er på sightseeing ser jeg alle de ulike tingene jeg vet at barna hadde satt pris på, og da blir jeg trist Ferie tar vi sammen som en familie så lenge barna vil. De er bare 5 og 7 enda Anonymkode: 72fd3...dab 1
sicario Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kunne dere reist på ferie alene uten resten av familien? Hotellhelg innenlands, langhelg til utlandet eller 1 uke i varmere strøk. Anonymkode: dc12b...1bc Ja ja ja ja. Selvfølgelig. For mange er dette viktig og vil komme hele familien til gode. Jeg oppmuntrer min samboer til å reise bort. Alt fra hytteturer alene/med venner, turer til London/New York, uke i syden i lånt leilighet osv. Jeg har selvfølgelig samme «friheten».. Anser dette som en kjempefordel. Syntes mannen din er litt rar som ikke ser dette 😂 6
sicario Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 Elder Millennial skrev (12 minutter siden): Jeg kjenner det likedan. Kunne jeg valgt ville jeg gått Norge på tvers helt alene🤩 Føler nesten det er ugreit å spørre om det🤷♀️ Vet ikke hvorfor, føler meg fryktelig egoistisk og at det nesten er litt slemt at jeg helst vil gjøre det alene😅 Herrgud.. den må du komme over! selvfølgelig skal du gå Norge på tvers alene😄. Bare vær ute å planlegg i god tid slik at det er i boks med unga osv 👌🏼 6
Snedig Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 Ja det er drømmeferien 🤭 Har dessverre ikke kommet så langt ennå. Men har vært alene på spahotell en natt, og herregud det var magisk. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 Ja, jeg gjennomførte det for noen år siden også. En uke i Berlin. Jeg leide leilighet, det er ikke så dyrt i Berlin, fordi jeg ikke ville være så mye ute alene om kveldene og det hadde vært stusselig å sitte på et hotellrom. Med leilighet kunne jeg lage min egen mat og jeg prøvde ut en del ting jeg ikke finner på butikken i Norge. På dagene dro jeg på museer eller shoppet. Jeg spiste stort sett lunsj ute, gikk også på kafe. En kveld gikk jeg i operaen, det var i gangavstand til stedet jeg bodde på. Nå er det ikke utrygt i sentrum av Berlin på kveldene, men jeg tror mer at det hadde føltes rart å gå på restaurant om kvelden alene enn å stikke innom for lunsj noe sted. Det er liksom en litt større greie. Jeg skal prøve å få til noe sånt igjen når det ikke er så mye styr med tiltak. Anonymkode: cb5fa...ee4 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 Mannen min reiser stadig vekk, på konferanser, guttetur, jobbreiser med forlenget opphold. Jeg hadde reist om jeg hadde noen venner å reise med, men å dra alene har jeg ikke gjort siden jeg var ung og singel. Da dro jeg til Syden alene en uke. Nå frister ikke alenetur lenger. Anonymkode: 4e220...d27
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 Jeg er på jenteturhelg akkurat nå. Og vi har bestilt ny tur til Roma i Mai, og til London i august. Mannen min er på guttetur også. Alltid en langhelg. Hadde ikke vært det samme uten, familielivet er stressende i kombinasjon med full jobb, torene mine der jeg bare kan være meg selv er drivkraften i årskalenderen min Anonymkode: 319b6...dce
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sikkert lovt å tenke sånn når man er kvinne. Er man mann derimot, må man ha skriftlig tillatelse fra dama for å bli med på en liten helgetur til Thailand meg gutta. Anonymkode: 099b9...9c4 Ingen drar på helgetur til Thailand. Anonymkode: c6fc9...1e2 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #20 Skrevet 8. januar 2022 Høres ut som et dårlig familieliv. Anonymkode: 5c30f...b9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå