kat-e Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Google og facebook er trolig verdens mektigste selskap, ubehagelige sannheter fjernes. Når « mass formation psychosis» ble det mest søkte ordet på google, tok selskapet grep. Hill TV https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hill_(newspaper)
kat-e Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #2 Skrevet 8. januar 2022 For ordens skyld, jeg er vaksinert og synes alle bør vaksineres, jeg stoler også på norske myndigheter. Mener ikke å starte en debatt om vaksine, men det som er skremmende er at de mektigste internett selskapene fjerner og sensurerer informasjon på nettet de ikke liker av politiske årsaker. 5
ops2 Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 8 hours ago, kat-e said: For ordens skyld, jeg er vaksinert og synes alle bør vaksineres, jeg stoler også på norske myndigheter. Mener ikke å starte en debatt om vaksine, men det som er skremmende er at de mektigste internett selskapene fjerner og sensurerer informasjon på nettet de ikke liker av politiske årsaker. Nettopp, når de sensurerer og fjerner saker, så gir de mer troverdighet til sakene. De som blir fjernet, kan nå si: "Det vi sier er så sant at det må fjernes". Det er noe faenskap, denne sensuren. Alle meninger skal kunne sies, med mindre det er oppfordring til kriminalitet eller vold. 1
Daraya Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Ikke bruk google da. Det finnes flere andre søkemotorer (og nettlesere, epost-hosts osv)
Ost Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 "On December 30, 2021, Malone discussed on the The Joe Rogan Experience podcast Mattias Desmet's concept of mass formation psychosis, and claimed that this was developing in American society in its reaction to COVID-19, drawing parallels to society during the rise of Nazi Germany. Malone said that in the Germany of the 1920s and 1930s, there was a "very intelligent, highly educated population, and they went barking mad." Trenger med andre ord ikke å bekymre oss for at dette skal skje i USA. Når det er sagt så kunne jeg ikke ha brydd meg mindre om privateide selskaper sensurer på deres egne plattformer - det står ofte i brukeravtalen at de kan gjøre det. Jeg har dog et problem dersom offentlige selskaper og/eller instanser gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå