Gå til innhold

Hvor kjøpe hytte? Geilo, Hemsedal eller Golsfjellet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trives veldig godt i Hemsedal, både sommer og vinter. Mannen tenker at Geilo er nærmere, og at det er mer i tiden. Men er ikke Geilo snobbete? Og flatere bakker? (Har kun vært på Dr. Holms, må jeg innrømme).

Noen som kjenner områdene? Gjerne ski in- ski out. Men også interessert i litt mer rolige områder, gjerne nær fiskevann. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde valgt GOL! Så vakkert

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SS skrev (10 minutter siden):

Jeg trives veldig godt i Hemsedal, både sommer og vinter. Mannen tenker at Geilo er nærmere, og at det er mer i tiden. Men er ikke Geilo snobbete? Og flatere bakker? (Har kun vært på Dr. Holms, må jeg innrømme).

Noen som kjenner områdene? Gjerne ski in- ski out. Men også interessert i litt mer rolige områder, gjerne nær fiskevann. 

Snobbete?

Anonymkode: f05ae...f24

AnonymBruker
Skrevet
SS skrev (5 minutter siden):

Ikke at det betyr så mye. Jeg prøver bare å finne gode argumenter for Hemsedal. Har noen vært i området rundt Lykkja? Ser veldig fint ut. 

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=242751891

Ser fint ut nå ja, men det spørs hvor fint det blir etter at det popper opp fritidsboliger på alle kanter. Da blir det jo bare enda en "hytte" i det som ligner et vanlig boligfelt.

Anonymkode: 917a8...47c

• Liker 2
Skrevet
SS skrev (5 timer siden):

Er vel høyere snobbefaktor i Hemsedal enn på Geilo.

Geilo har like bratte bakker som du finner i Hemsedal. Men bakkene på Geilo er en del kortere særlig de bratte.

AnonymBruker
Skrevet

Området rundt Lykkja er ikke snobbete. Helt på andre siden av Hemsedal enn skisenteret og langt fra sushi og champagne. Vi trives fantastisk godt der oppe, alle årstider. Hytter i området absolutt, men ikke hyttefelt med hytter tett i tett i tett. 

Anonymkode: f2223...2ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Området rundt Lykkja er ikke snobbete. Helt på andre siden av Hemsedal enn skisenteret og langt fra sushi og champagne. Vi trives fantastisk godt der oppe, alle årstider. Hytter i området absolutt, men ikke hyttefelt med hytter tett i tett i tett. 

Er der et godt løypenett, for langrenn? Har kun vært på Skogshorn, på den kanten.

AnonymBruker
Skrevet
SS skrev (6 minutter siden):

Er der et godt løypenett, for langrenn? Har kun vært på Skogshorn, på den kanten.

Ja store muligheter for langrenn. Enten ved Lykkja eller kjøre litt tilbake til Gravset, der er det et enormt løypenett som går langt ut på Golsfjellet. Kjøres opp løyper konstant hele sesongen. 

På sommeren kan man bare fortsette litt videre fra Lykkja og du får hele Golsfjellet som sykkeleldorado. Kano, kajakk, fjellturer, sykling, ski, kanefart, ridning og hundeslede er bare noen av aktivitetene som finnes rett utenfor døra på den kanten av Hemsedal. 

Skrevet

Som de andre skriver over ang området på Lykkja - utrolig flott der! 

Vi har hytte i Hemsedal og stortrives med det, skikjøringen er mye bedre - både i bakken og off-piste. Det er også veldig mange toppturmuligheter, både oppover mot Lykkja og oppover på Hemsedalsfjellet. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det langrenn eller slalom som er hovedprioritet?

For slalom og snowboard er det Hemsedal som har de gode bakkene. Geilo er familievennlig og nærme, men ikke det helt store for slalåmentusiaster. Hvis du er redd for snobbefaktor, vil jeg si Hemsedal har desidert mer afterski-miljø enn Geilo.

For mannen og meg er det langrenn + sommerturer som er viktigst, så det er Jotunheimen og Rondane som gjelder for oss (her har vi også familiehytter). Da får du de virkelig gode toppturene. Når vi vil stå litt på slalåm, tar vi en langweekend i Hemsedal på hotell. 

Avstand til byen er klart viktig, men nå er det gjerne slik med fjellet at du må noen timer fra Oslo for den gode fjellopplevelsen.

Anonymkode: 3beaf...96b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...