AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Vet at eldre barn ofte ikke vil hjem fra barnehagen, men min 1-åring som ikke har hatt en eneste full uke i bhg, og korte dager siden august klamret seg fast til sin favorittansatt i går ettermiddag, og skreik da jeg løftet han opp. Den ansatte sa «lille venn, du kan komme tilbake å leke mer på mandag» for å gjøre situasjonen litt bedre for meg som mor tror jeg. Det handlet ikke om lekene, men denne ansatte som barnet mitt er blitt så glad i. Han strakk så armene sine mot denne ansatte, mens han hylgråt. Hun måtte gå ut av garderoben, så vi fikk kledd på i fred og jeg fikk roet ned barnet mitt. Har noen andre opplevd dette med så små barn? Når jeg ser de andre barna på avdelingen blir hentet løper de mot foreldrene med jubel og klemmer. Vet at det er positivt at barnet er trygg på de ansatte og er glad i å være i barnehgen, men litt sårt for meg også. Anonymkode: 23ce2...9f7 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Barnet mitt hadde også en favorittansatt i barnehagen. Så en gang uttalte denne ansatte at barnet mitt var hennes favoritt blant alle barna.... og jeg så hodet til en annen mor spinne rundt da hun hørte dette, hun satt i bakgrunnen. Kort tid etter ble min sønns favorittansatte omplassert til en annen avdeling i barnehagen, så de ikke skulle være på samme sted lenger i det daglige. Det var straffen fordi den moren som overhørte henne si at hun hadde en favoritt, garantert gikk og klaget til lederen i barnehagen. Det er åpenbart ikke lov å ha favoritter. Anonymkode: a9751...fb5 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet mitt hadde også en favorittansatt i barnehagen. Så en gang uttalte denne ansatte at barnet mitt var hennes favoritt blant alle barna.... og jeg så hodet til en annen mor spinne rundt da hun hørte dette, hun satt i bakgrunnen. Kort tid etter ble min sønns favorittansatte omplassert til en annen avdeling i barnehagen, så de ikke skulle være på samme sted lenger i det daglige. Det var straffen fordi den moren som overhørte henne si at hun hadde en favoritt, garantert gikk og klaget til lederen i barnehagen. Det er åpenbart ikke lov å ha favoritter. Anonymkode: a9751...fb5 I alle dager for et merkelig svar på TS sitt innlegg??! Anonymkode: 53b31...a60 62
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Ja, hver fredag, da en mannlig student er der, han slutter snart, så då blir hentingen kansje enklere de dagene 😅 Anonymkode: 04bba...6ea 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I alle dager for et merkelig svar på TS sitt innlegg??! Anonymkode: 53b31...a60 nei?? samme situasjon. Anonymkode: 9bae2...90f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet mitt hadde også en favorittansatt i barnehagen. Så en gang uttalte denne ansatte at barnet mitt var hennes favoritt blant alle barna.... og jeg så hodet til en annen mor spinne rundt da hun hørte dette, hun satt i bakgrunnen. Kort tid etter ble min sønns favorittansatte omplassert til en annen avdeling i barnehagen, så de ikke skulle være på samme sted lenger i det daglige. Det var straffen fordi den moren som overhørte henne si at hun hadde en favoritt, garantert gikk og klaget til lederen i barnehagen. Det er åpenbart ikke lov å ha favoritter. Anonymkode: a9751...fb5 🙄 Anonymkode: 04bba...6ea 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Så flott at sønnen din har korte dager og fridager. Det hører med til sjeldenheten for disse små. Klapp til deg. Skjønner det er sårt dette med henting, men tenk heller at gutten din har det godt i barnehagen. Og det kan også være en reaksjon på at han er borte fra deg. Mine gutter var slik med besteforeldre, ville ikke til meg når jeg hentet feks. Når han blir større vil dette snu, jeg garanterer deg. Anonymkode: 994c6...c82 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 Dette er ikke så uvanlig. Det kan også oppstå preferanser i perioder mellom mor og far. Barnet ditt er like glad i deg likevel ☺️ Anonymkode: ebc8d...911 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Barnet mitt hadde også en favorittansatt i barnehagen. Så en gang uttalte denne ansatte at barnet mitt var hennes favoritt blant alle barna.... og jeg så hodet til en annen mor spinne rundt da hun hørte dette, hun satt i bakgrunnen. Kort tid etter ble min sønns favorittansatte omplassert til en annen avdeling i barnehagen, så de ikke skulle være på samme sted lenger i det daglige. Det var straffen fordi den moren som overhørte henne si at hun hadde en favoritt, garantert gikk og klaget til lederen i barnehagen. Det er åpenbart ikke lov å ha favoritter. Anonymkode: a9751...fb5 Det er ikke tilfelle her. Var mye på avdelingen i tilvenningsperioden og denne ansatte er en profesjonell, rolig, trygg, fin person som de aller fleste av barna vil være rundt. Fikk ikke inntrykk av at hun favoriserte noen barn mer enn andre, bare en generelt god person som barn liker. TS Anonymkode: 23ce2...9f7 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: nei?? samme situasjon. Anonymkode: 9bae2...90f Overhodet ikke. Anonymkode: ef60b...af1 14
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 Små barn kan ha problemer med overganger. Når sønnen min gikk i barnehagen, så gråt han om morgenen og ville bare være hjemme. Men når han skulle hentes, så gråt han og ville ikke hjem. Det har mer med å gjøre at barnet lever i nået, og ikke vil ha forandring når det har det bra. Når barnet blir større, så er det lettere å huske og sette seg inn i andre situasjoner. Den barnehageansatte har sikkert opplevd det samme med andre barn. Anonymkode: 6611f...ecb 22
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Barnet mitt hadde også en favorittansatt i barnehagen. Så en gang uttalte denne ansatte at barnet mitt var hennes favoritt blant alle barna.... og jeg så hodet til en annen mor spinne rundt da hun hørte dette, hun satt i bakgrunnen. Kort tid etter ble min sønns favorittansatte omplassert til en annen avdeling i barnehagen, så de ikke skulle være på samme sted lenger i det daglige. Det var straffen fordi den moren som overhørte henne si at hun hadde en favoritt, garantert gikk og klaget til lederen i barnehagen. Det er åpenbart ikke lov å ha favoritter. Anonymkode: a9751...fb5 Alle mennesker går ikke like godt overens, uavhengig av om det er voksne eller barn. Noen får man et tettere bånd til enn andre, det er helt naturlig. Men å stå å si det til en forelder, og i tillegg foran andre foreldre?? Skikkelig uprofesjonell barnehageansatt! Når vedkommende er så dum som sier sånt høyt, så er jeg rimelig sikker på av vedkommende også behandler de barna som ikke er favoritten på en annen måte, og det kan hende foreldrene også har fanget opp vet du.. Anonymkode: 2a74f...f36 10
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Jeg er ikke mor selv. Men hyppig barnevakt for søsken, svigerinner/svogere og venner over mange år. Så har litt erfaring med andres barn. Støtter ab...ecb. Ett-par av barna jeg har passet opp gjennom har store problemer med overganger. Det kan være perioder, eller en mer grunnleggende del av personligheten. Særlig den ene jeg har passet mye opp gjennom er slik. Vil ikke til meg, så vil han ikke hjem igjen. Samme "showet" begge veier. Før var det gråt, med mer. Nå ser du det er et ubehag, og motvilje, men han er gammel nok til å forstå. Ville ikke lagt mer i det Anonymkode: c5088...b12 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Alle mennesker går ikke like godt overens, uavhengig av om det er voksne eller barn. Noen får man et tettere bånd til enn andre, det er helt naturlig. Men å stå å si det til en forelder, og i tillegg foran andre foreldre?? Skikkelig uprofesjonell barnehageansatt! Når vedkommende er så dum som sier sånt høyt, så er jeg rimelig sikker på av vedkommende også behandler de barna som ikke er favoritten på en annen måte, og det kan hende foreldrene også har fanget opp vet du.. Anonymkode: 2a74f...f36 Enig i at å si det høyt var uprefosjonelt. Jeg jobber med gamle, og har en «favoritt» som jeg føler et spesielt bånd med. Men ville ikke drømme om å si det høyt, hvertfall ikke så andre pårørende hører. Har dog sagt det til denne pasientens pårørende, at jeg har et hjerte for ham. Har oppfattet det som de syns det er betryggende at han har en på «innsida», i disse koronatider. Men jeg syns det var dårlig gjort hvis denne mora fikk den ansatte forflytta. Det gikk jo ut over barnet. Anonymkode: 66ead...e8b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 Mitt barn gjorde det samme. Men han ville heller ikke skilles fra meg på morgenen, likte ikke overganger rett og slett. Han har egentlig aldri likt å skilles fra noen, og hadde foretrukket at alle han er glad i bodde sammen i ett hus. Tenkte på det her om dagen, jeg hentet niesen min som jeg passer av og til, i barnehagen. Hun løp mot meg, ropte "tante!" og var klar til å dra med en gang, det var så stor kontrast til da jeg hentet mitt eget barn da han gikk i bhg. Følte litt at jeg fikk en slags bekreftelse på at det ikke var noe galt med meg da. Samme når foreldrene leverer henne her, da blir hun så glad for å se meg, og når de henter blir hun veldig glad for å se dem. Bare en helt annen type enn mitt barn rett og slett. Anonymkode: f5e96...281 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet mitt hadde også en favorittansatt i barnehagen. Så en gang uttalte denne ansatte at barnet mitt var hennes favoritt blant alle barna.... og jeg så hodet til en annen mor spinne rundt da hun hørte dette, hun satt i bakgrunnen. Kort tid etter ble min sønns favorittansatte omplassert til en annen avdeling i barnehagen, så de ikke skulle være på samme sted lenger i det daglige. Det var straffen fordi den moren som overhørte henne si at hun hadde en favoritt, garantert gikk og klaget til lederen i barnehagen. Det er åpenbart ikke lov å ha favoritter. Anonymkode: a9751...fb5 Det trodde jeg var en selvfølge når man jobber med flere enn ett barn. Anonymkode: 321d2...03a 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 Mitt barn på ett år har også en favorittansatt. Han strekker armene mot han når han blir levert, og gråter de morgnene han ikke er der. Tror det er ganske vanlig for så små barn. Anonymkode: 508a7...3ef
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 Jeg jobber som pedagog på småbarnsavdeling og har sett dette mange ganger. Det er ikke noe unaturlig og sier ingenting om deg som mor. Jeg skjønner dog godt at det kan føles litt sårt ♡ Anonymkode: e2afe...8e4 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er ikke mor selv. Men hyppig barnevakt for søsken, svigerinner/svogere og venner over mange år. Så har litt erfaring med andres barn. Støtter ab...ecb. Ett-par av barna jeg har passet opp gjennom har store problemer med overganger. Det kan være perioder, eller en mer grunnleggende del av personligheten. Særlig den ene jeg har passet mye opp gjennom er slik. Vil ikke til meg, så vil han ikke hjem igjen. Samme "showet" begge veier. Før var det gråt, med mer. Nå ser du det er et ubehag, og motvilje, men han er gammel nok til å forstå. Ville ikke lagt mer i det Anonymkode: c5088...b12 Takk for svar. Min takler overganger fint ellers. Ved levering feks går han smilende inn og har ikke tid til å si hadet omtrent. Får bare tenke positivt og slå meg til ro med at han trives godt i bhg sammen med andre barn og voksne. Anonymkode: 23ce2...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #20 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Min takler overganger fint ellers. Ved levering feks går han smilende inn og har ikke tid til å si hadet omtrent. Får bare tenke positivt og slå meg til ro med at han trives godt i bhg sammen med andre barn og voksne. Anonymkode: 23ce2...9f7 TS! Anonymkode: 23ce2...9f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå