AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #81 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 20.43): Da skal du være veldig heldig og ha faste oppdrag i alle fall (ikke mobilvekter). Jeg jobbet en kort periode som mobilvekter ved siden av studiene, og vi fikk 1/5 lønn de timene vi ikke hadde alarm.. hvilende vakt kalte de det. Byttet jobb etter 3 måneder. Var helt nedi 10 k utbetalt på 100% jobb, helt horribelt. Andre ganger fikk vi masse oppdrag, og lønn deretter. Anonymkode: 35d58...ab5 Det hørtes merkelig ut. De fleste jeg kjenner som jobber som vekter har god lønn. Da jeg jobbet som det for noen år tilbake i Nokas, så var jeg oppe i 188,- i timen. Hadde både dag og kveldsvakter. Anonymkode: c74d4...351 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #82 Del Skrevet 10. januar 2022 Når du har fagbrev så har du jo en utdanning. Du har også masse erfaring med å håndtere mennesker. Hva med kundesenter? Resepsjonsarbeid, ikke bare på hotell men i offentlige virksomheter? Assistent innenfor boliger for utviklingshemmede, rus eller psykiatri? Når du søker må du trekke frem all erfaringen du har som kabinansatt og rette den inn mot stillingen du søker på. Anonymkode: bf66f...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 10. januar 2022 #83 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 1.25): Jeg er dessverre ikke motivert nok til tre års skolegang.. Har mann, to små barn, og lån. Blir dessverre vanskelig økonomisk sett, men har sett på ettåringe utdannelser som advokatdekretær osv. Men det beste er å komme fort ut i jobb. Mvh. Ts. Anonymkode: 46b96...ad9 Mange fagskoler som kun tar et halvt år eks Regnskapsmedarbeider. Juridisk kontormedarbeider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #84 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg jobber som webdesigner i en nettbutikk (uten utdannelse). Sett opp en nettbutikk selv med feks woocommerse og Flatsome eller divi, så ser du om du mestrer det. Anonymkode: 19457...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #85 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 17.33): Jeg har 32 000,- utbetalt, ufaglært i næringsmiddelindustri. De som jobber skift har en betraktelig høyere lønn. De som jobber på lagret har tilsvarende lønn. Jeg jobber en del overtid, da er det oftest rundt 40 000 utbetalt. Anonymkode: 8e921...269 Når man ser på hva folk flest tjener, så er du ikke representativ for folk flest. I alle fall ikke de uten utdannelse. Dersom vi deler inn i intervaller på hundretusen kroner, er det flest som befinner seg i gruppen 300.000-399.000 kroner, tett etterfulgt av gruppen 400.000 til 499.000. Omtrent tre av ti nordmenn over 17 år befinner seg innenfor disse to gruppene. Jeg vet ikke hva din brutto årslønn er, men jeg tviler på at den er i gruppen 300.000-399.000 kr. Anonymkode: f0e7c...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #86 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man ser på hva folk flest tjener, så er du ikke representativ for folk flest. I alle fall ikke de uten utdannelse. Dersom vi deler inn i intervaller på hundretusen kroner, er det flest som befinner seg i gruppen 300.000-399.000 kroner, tett etterfulgt av gruppen 400.000 til 499.000. Omtrent tre av ti nordmenn over 17 år befinner seg innenfor disse to gruppene. Jeg vet ikke hva din brutto årslønn er, men jeg tviler på at den er i gruppen 300.000-399.000 kr. Anonymkode: f0e7c...479 Hva var det med saken å gjøre? TS spør jo hvilke jobber man kan jobbe i uten utdanning som betaler ok lønn, ikke hva medianen av befolkningen tjener eller hva folk som er representative for folket tjener. Jeg har også svart at jeg jobber i bank, tjener rundt 600k I året uten overtid og begynte på kundesenter. Det er selvfølgelig nyttig informasjon for TS fordi det har blitt nevnt kundesenter flere ganger i denne tråden. Hun/han du siterer svarer jo bare ut ifra sitt ståsted uten utdanning. Mulighetene er der. Anonymkode: f951b...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #87 Del Skrevet 10. januar 2022 Nasse Nøff skrev (4 timer siden): Du har jo en masse erfaring som kabinansatt, så da er det naturlig å ta utgangspunkt i det. Du har sikkert taklet alle mulige mennesker på en rekke språk på en høflig måte. I tillegg har du vært ansvarlig for sikkerhet. Kanskje har du også erfaring fra bookingsystemer? Resepsjon er det første jeg tenker på, for eksempel i en større bedrift. Eller på hotell, kanskje også noe innen kurs og konferanse (konferansevert). Kan ikke så mye om lønningene, riktignok. Andre service-jobber som kundesenter kan kanskje også passe? Tusen takk for svar. Ja, har sendt inn mange søknader på diverse resepsjonsjobber. Men skal definitivt se på konduktør, og definitivt slå fra meg tanken om advokatsekretær 😂 Lurer på hva en resepsjonist tjener.. Men skal også se på jobb i matbutikk, kanskje jeg kan bli butikksjef etter mange års erfaring. Takker for alle gode forslag og diskusjoner folkens ❤️ Hilsen ts. Anonymkode: 46b96...ad9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #88 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 21.38): Du misforstod fullstendig. Jeg spør ikke om lokfører, men om konduktør. Hva disse gjør er vel allmennkunnskap for de fleste. Det er mange selskaper som kjører (jeg tror du hang deg opp i det ordet, kanskje jeg burde bruke drifte) tog i Norge. Hvordan er lønnsforholdene for en konduktør i de ulike selskapene? Anonymkode: c1d9e...ec3 Enn så lenge er det samme vilkår som i vy i SJ og Go Ahead. I flytoget er det ikke det, men der er de togverter og ikke konduktører. Er igrunn ikke allmennkunnskap hva en konduktør gjør, for de fleste tror vi bare sjekker billetter og vifter med et flagg. Vi har endel andre oppgaver, og har hovedansvaret ombord i toget. Anonymkode: 1b7bb...6a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #89 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Enn så lenge er det samme vilkår som i vy i SJ og Go Ahead. I flytoget er det ikke det, men der er de togverter og ikke konduktører. Er igrunn ikke allmennkunnskap hva en konduktør gjør, for de fleste tror vi bare sjekker billetter og vifter med et flagg. Vi har endel andre oppgaver, og har hovedansvaret ombord i toget. Anonymkode: 1b7bb...6a4 Har dere konfuktører kurs i HLR, forresten? Og andre sikkerhetskurs? Anonymkode: 5f2a9...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #90 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for svar. Ja, har sendt inn mange søknader på diverse resepsjonsjobber. Men skal definitivt se på konduktør, og definitivt slå fra meg tanken om advokatsekretær 😂 Lurer på hva en resepsjonist tjener.. Men skal også se på jobb i matbutikk, kanskje jeg kan bli butikksjef etter mange års erfaring. Takker for alle gode forslag og diskusjoner folkens ❤️ Hilsen ts. Anonymkode: 46b96...ad9 Med din bakgrunn kan du definitivt jobbe deg oppover i restaurantbransjen, en av de få bransjene der du kan ende opp med en direktørstilling uten utdannelse. Men da må du være forberedt på noen år med skiftarbeid (men det er du jo vant til fra flybransjen) før du kommer inn i høyere stillinger og mer man-fre 8-16 jobb (eller 9-17 som er mer normalt for den bransjen). De skriker etter dyktige med arbeidere og ledere nå, så store sjanser for å klatre kjapt om man er god i jobben. Anonymkode: 88169...74a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #91 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere konfuktører kurs i HLR, forresten? Og andre sikkerhetskurs? Anonymkode: 5f2a9...96c Ja, det har vi. Mesteparten av utdanningen handler nettopp om sikkerhet og beredskap. Sikkerheten ombord, ved på og avstigning og at vi er en barriere (ved å sjekke signaler på plattform) er hovedgrunnen til at det finnes konduktører ombord i toget😊 Anonymkode: 1b7bb...6a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #92 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 9.56): Hvilken bransje i næringsmiddel er du i? Jeg er i kjøttbransjen, har fagbrev og 10 års ansiennitet og har utbetalt 24 000,- Er tillitsvalgt så dette kan evt være noe å ta med i lønnsforhandlinger til våren Anonymkode: c71f3...44a Drikkevare. Hadde du jobbet hos oss ville du hatt timeslønn på 285,- ca. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når man ser på hva folk flest tjener, så er du ikke representativ for folk flest. I alle fall ikke de uten utdannelse. Dersom vi deler inn i intervaller på hundretusen kroner, er det flest som befinner seg i gruppen 300.000-399.000 kroner, tett etterfulgt av gruppen 400.000 til 499.000. Omtrent tre av ti nordmenn over 17 år befinner seg innenfor disse to gruppene. Jeg vet ikke hva din brutto årslønn er, men jeg tviler på at den er i gruppen 300.000-399.000 kr. Anonymkode: f0e7c...479 Nei, jeg har over 500 000,- i årslønn pluss mulighet for overtid og bonus. Jeg har heller aldri svart på hva folk flest tjener, jeg sier hva jeg tjener. Og jeg er fullt klar over at mange i næringsmiddelindustrien betaler dårlig, men det endrer uansett ikke det faktum at jeg jobber som ufaglært med god lønn hos min arbeidsgiver. Jeg hadde en vikarjobb i samme industri for 5-6 år siden, og der var det også meget godt betalt i forhold til andre steder. Poenget mitt er at det ER mulig ha så god lønn uten utdannelse. Man skal ha litt flaks med arbeidsgiver, men det er fortsatt fult mulig. Anonymkode: 8e921...269 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #93 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Drikkevare. Hadde du jobbet hos oss ville du hatt timeslønn på 285,- ca. Nei, jeg har over 500 000,- i årslønn pluss mulighet for overtid og bonus. Jeg har heller aldri svart på hva folk flest tjener, jeg sier hva jeg tjener. Og jeg er fullt klar over at mange i næringsmiddelindustrien betaler dårlig, men det endrer uansett ikke det faktum at jeg jobber som ufaglært med god lønn hos min arbeidsgiver. Jeg hadde en vikarjobb i samme industri for 5-6 år siden, og der var det også meget godt betalt i forhold til andre steder. Poenget mitt er at det ER mulig ha så god lønn uten utdannelse. Man skal ha litt flaks med arbeidsgiver, men det er fortsatt fult mulig. Anonymkode: 8e921...269 Jøsses. Nei jeg omskolerer meg og er på vei ut av bransjen. Anonymkode: c71f3...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheOne Skrevet 11. januar 2022 #94 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 8.57): Det hørtes merkelig ut. De fleste jeg kjenner som jobber som vekter har god lønn. Da jeg jobbet som det for noen år tilbake i Nokas, så var jeg oppe i 188,- i timen. Hadde både dag og kveldsvakter. Anonymkode: c74d4...351 Jeg har rundt 650.000 i året som vekter i turnus og offentlig sektor. Det er bare å styre unna de private selskapene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå