AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Del Skrevet 8. januar 2022 Jeg har som mange andre «startet et nytt og bedre liv» nå i januar. Jeg går all inn med kosthold, som er hovedsak hvordan jeg faktisk mister vekt. Men jeg har lyst til å få inn noe bevegelse, og yoga har virket som en god ide for meg. Men jeg får smerter med en gang jeg har venstre hånd i 90 graders vinkel (altså som man mye gjør i yoga). Det er ikke etter lang tid, men med en gang jeg bøyer hånda, og legger press på, så opplever jeg smerte. Om jeg skulle beskrevet det så virker det som om beina går mot hverandre, at det ikke er plass nok, og det skaper smerte. Jeg kom over noe på engelsk: Dorsal Wrist Impingment Noe mange oppdager når de begynner meg yoga. Er det noen som har et norskt navn for dette? Som vet behandling? På en amerikansk side sto det litt om behandling med kortison sprøyte, og det ikke hjelper operasjon 😳 ser for meg første jeg må gjøre er å gå til legen. Men det er lørdag akkurat nå, og da spør man legene her på KG om hjelp 😄 Jeg skal fullføre mitt 30 dagers program, men må gjøre noen endringer, og gjøre «dolphine» isteden for «down ward dog» ol. (Ta bort håndledd i 90 graders vinkel øvelser). Anonymkode: b4cfc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Del Skrevet 8. januar 2022 Det er en ny treningsform for deg og du er ikke vant til å holde positurene enda. Det trenger trening til, også får du avlaste håndleddet innimellom. Alt er ikke en diagnose bare fordi du har litt vondter her og der. Anonymkode: dfcd4...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Del Skrevet 8. januar 2022 Yoga er bare vondt for alle ledd. Om du ikke er tynn og slank og lett da. Anonymkode: 3168c...d08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en ny treningsform for deg og du er ikke vant til å holde positurene enda. Det trenger trening til, også får du avlaste håndleddet innimellom. Alt er ikke en diagnose bare fordi du har litt vondter her og der. Anonymkode: dfcd4...568 Jeg vet at alt ikke alltid skal være en diagnose 🙄 Tingen er at smerten var det allerede fra første sekund av, ikke etter at jeg har holdt på i en viss tid. Høyre håndledd har det helt fint. Jeg er kjent med belastningssmerter, som man kan få ved å gjøre nye ting, men dette var noe helt annet. Anonymkode: b4cfc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Del Skrevet 8. januar 2022 Snakk med yogalæreren din, det finnes flere alternative stillinger for håndleddet😊 Anonymkode: 18279...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Snakk med yogalæreren din, det finnes flere alternative stillinger for håndleddet😊 Anonymkode: 18279...380 Litt vanskelig når man følger program på youtube 😅 Jeg skal se litt hvordan det går. Jeg har tro på at noe ikke er helt som det skal i venstre håndledd. Jeg vet at «yoga håndledd» er en ting. Man er utrent eller blir satt i nye posisjoner. Men hadde forventet å kjenne det etterhvert, og ikke fra første sekund. Men har allerede funnet alternativer til noen stillinger. Anonymkode: b4cfc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knappemor Skrevet 8. januar 2022 #7 Del Skrevet 8. januar 2022 Forsøk å støtte håndleddet med sportsteip eller støttebandasje for håndledd med borrelås. Typ sånn her: https://www.apotek1.no/produkter/futuro-sport-haandledd-one-size-1stk-953169p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Yoga er bare vondt for alle ledd. Om du ikke er tynn og slank og lett da. Anonymkode: 3168c...d08 Eh nei, samboer veier nesten 100 kg og elsker yoga. Anonymkode: e0eca...523 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Del Skrevet 8. januar 2022 Du skal ikke ha vekten på håndleddene, da får du vondt Anonymkode: 99dd7...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå