AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Eller er det bare meg? Anonymkode: d0032...388 2
Gjest BrittEkeberg Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Husk at du skal jobbe i mange år. Finn noe du trives med. Eller noe som i hvert fall ikke gjør deg utslitt og dårlig humør.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Ja, jeg er helt ferdig etter hver dag. Anonymkode: bd70d...630 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Det er vel ikke så unaturlig å være sliten etter en dag på en jobb der det er aktivitet og høyt lydnivå hele dagen, og der man er engasjert i mellommenneskelig interaksjon nærmest konstant? Det er nok annerledes for dem som kan lukke døren til kontoret sitt og ha det stille og være alene der inne når de måtte ønske. Anonymkode: 8f62a...2b1 10
Era Vulgaris Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Klart det er normalt. Det er en krevende jobb, både fysisk og mentalt. Men om du er ny i yrket vil du oppleve å være unormalt sliten i starten. Det går seg til etter hvert som du blir mer vant til det. Husker godt mitt første år i barnehage, som sprek 18-åring. Jeg var helt utslitt da jeg kom hjem, og sov 2-3 timer hver dag etter jobb. Nå som jeg har jobbet i yrket i over 30 år, har jeg selvfølgelig dager hvor jeg er mer sliten enn andre, men jevnt over går det fint. Og nå er jeg ikke lenger en sprek 18-åring... 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 Ja helt normalt å være utslitt etter en dag på jobb i barnehage. Anonymkode: 2db71...b61 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Å jobbe som vikar = ikke sliten fordi du leker deg gjennom dagen uten ansvar og kan i praksis sitte på gulvet med barna hele dagen. Å jobbe som fast ansatt= veldig sliten pga alle rutiner og oppgaver som må gjøres, interaksjon med andre ansatte og foreldre, utrygge barn krever mer av deg, stort ansvar, hele tiden ha overblikket på alt osv. Konklusjon; jobb som vikar i vikarbyrå hvis du vil ha mindre slitsomme dager i barnehage 😅 Anonymkode: b02f2...2e8 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å jobbe som vikar = ikke sliten fordi du leker deg gjennom dagen uten ansvar og kan i praksis sitte på gulvet med barna hele dagen. Å jobbe som fast ansatt= veldig sliten pga alle rutiner og oppgaver som må gjøres, interaksjon med andre ansatte og foreldre, utrygge barn krever mer av deg, stort ansvar, hele tiden ha overblikket på alt osv. Konklusjon; jobb som vikar i vikarbyrå hvis du vil ha mindre slitsomme dager i barnehage 😅 Anonymkode: b02f2...2e8 Min erfaring og. Har jobbet som ringevikar, assistent og pedleder. Minst slitsomme var ringevikar, lite ansvar. Anonymkode: 2db71...b61 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 Ja, er helt skutt hver dag. Leter etter noe annet. Anonymkode: a8883...59d 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 Ja, elsker jobben min men sliten blir jeg Anonymkode: ade7e...9ee 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 Er i mitt 11 år som ansatt i barnehage nå, og ja man blir sliten! Elsker jobben min, men guri så sliten man blir av all lyden, aktivitetsnivået til barna og lav bemanning. 😅 Enig med de over her som skriver at det er mer slitsomt å være fast ansatt enn tilkallingsvikar, men jeg foretrekker uansett å være fast ansatt. Anonymkode: 312da...4e8 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 Ja det er det, jobbet 5år I bhg, men kan trøste deg med at man blir like sliten i skole/Sfo. Her er jeg på mitt 7år. Felles for de begge er høyt lydnivå, alle barn som trenger det lille ekstra på hvert sitt vis , dårlig bemanning, foreldre å forholde seg til osv.. Men så var det disse barna da, og hver gang de mestrer og jeg blir så stolt av dem at jeg nesten sprekker 😊 Anonymkode: 58f7c...10e 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Ja, vanlig. Jeg synes det er ekstremt at det ikke blir gjort mer for å dempe lydnivået. Barnehager har ikke lyddemping i verken tak eller på vegger! Og foreldre som stadig krever mer og mer, barn med utfordringer som ikke får ekstra oppfølging av PPT eller fagsenteret fordi de har ressurser, sykdom og ingen vikarer, stadig flere krav fra stat og kommune, fritidskarantene, sist i vaksinekøen, dårlig lønn, umotiverte kollegaer... Barna hadde hatt det mye bedre om det ble gjort store endringer. Anonymkode: 74c7f...5c5 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 Ja, men på en god måte. 8-9 t daglig foran en PC, er tyngre. Mennesket er laget for å være sosial, i bevegelse og være ute. Sørg for nok søvn og vær i god fysiskfom Anonymkode: 04d12...06f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 Er ekstremt sliten etter jobb. Barnehagelærer. Ser meg om etter noe annet. Anonymkode: ce05d...146 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 Jeg jobba 4 år i bhg, og ble ekstremt sliten, MEN jeg har fibromyalgi, og fatigue er en av symptomene. Men jeg hadde dotter i øra, overstimulert, svimmel, hodepine, kvalm, sure oppstøt, og var knallvarm hele tiden. slutta å jobbe fordi jeg ikke har helse til det. Jeg la meg rett etter jobb, og livet var bare jobb, og det var grusomt å pine seg gjennom dagene. Nå synes jeg ikke bhg er en fin arbeidsplass heller. Lydnivået, lav bemanning, alt for mange unger på liten plass, og ofte veldig dårlig klimaanlegg er ikke ideelt. Anonymkode: 7707f...957 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 46 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men på en god måte. 8-9 t daglig foran en PC, er tyngre. Mennesket er laget for å være sosial, i bevegelse og være ute. Sørg for nok søvn og vær i god fysiskfom Anonymkode: 04d12...06f Det er jeg virkelig ikke enig i! Jeg har jobbet både i barnehage, skole og på kontor. Kontorjobben var definitivt ikke den mest krevende. Selvsagt er ikke alle kontorjobber like, men støy og alle de ulike situasjonene du må sette deg inn i hele dagen er veldig energikrevende. Anonymkode: 00bcd...2a3 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 6 år i barnehage for min del, er fortsatt sliten etter jobb, men ikke sånn at jeg ikke orker noe når jeg kommer hjem. Har barn og alt som hører med hjemme som jeg likevel orker og har energi til. Det første året i barnehage derimot var veldig tøft og jeg sov hver ettermiddag. Som en annen nevner så er kontor like slitsomt om ikke værre. I barnehagen kan man dele opp gruppen, gå seg en tur ut evt finne på roligere aktiviteter dersom det tar helt av. Jeg blir mer sånn god sliten. Anonymkode: cdb52...be2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 6 år i barnehage for min del, er fortsatt sliten etter jobb, men ikke sånn at jeg ikke orker noe når jeg kommer hjem. Har barn og alt som hører med hjemme som jeg likevel orker og har energi til. Det første året i barnehage derimot var veldig tøft og jeg sov hver ettermiddag. Som en annen nevner så er kontor like slitsomt om ikke værre. I barnehagen kan man dele opp gruppen, gå seg en tur ut evt finne på roligere aktiviteter dersom det tar helt av. Jeg blir mer sånn god sliten. Anonymkode: cdb52...be2 Glemte å nevne at jeg gikk fra kontorjobb til barnehage. Anonymkode: cdb52...be2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #20 Skrevet 9. januar 2022 Etter 15 år som barnehagelærer er jeg fortsatt like utslitt etter jobb. Har vært gjennom fasen med små barn hjemme også, og det var helt klart den mest krevende tiden; små barn døgnet rundt. Nå er mine 12 og 9, så akkurat det er bedre nå. Men hørselen min er permanent skadet etter mange år i yrket, og det er slitsomt i seg selv. Jeg kommer ikke til å stå i yrket frem til pensjonsalder, det kommer i såfall til å ta knekken på helsen min. Jeg er snart 40 år og tenker at når jeg bikker 40 så skal jeg aktivt søke helt andre type jobber. Anonymkode: 83e6b...2af 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå