AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Lillesøsteren til samboeren min er en skikkelig attpåklatt, og fyller 9 i år. Hver eneste gang vi er på besøk hos familien hans, har hun alltid på ett eller annet travelt drit på TV-en. Foreldrene sier aldri noen ting på det, selv ikke når de har ting de egentlig vil se selv. Litt TV i stua er selvsagt greit, men når jeg må høre/se på bråkete barnegreier i flere timer i strekk blir jeg rett og slett litt småsprø. Jeg er gravid i tredje trimester og har sagt til samboeren min at sånn vil jeg ikke ha det når vårt barn blir stort nok, men han ser ikke problemet i det?!! Hva mener dere om saken, og hvordan har dere eventuelt valgt å løse det? Vi for vår del har flere TV-er barnet kunne ha brukt etter hvert, men det er jo ikke helt greit at barnet skal sitte på et rom for seg selv i tide og utide for å se TV heller. Hvordan håndhever dere TV-tid og hvor tidlig begynte barnet å se TV? Jeg vil aller helst vente lengst mulig med det, men jeg forstår jo at det er en grei løsning i en travel hverdag. Anonymkode: 1299c...68e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Syns det er en uting! Ofte ser ikke barna på heller, de er litt fram og tilbake og gjør andre ting innimellom. Én ting er hvordan man har det selv når man kun er kjernefamilien samlet, men når man har gjester er det frekt å ha på TVen med masse bakgrunnsstøy. Jeg blir utrolig sliten når jeg har vært på besøk der de har TVen på hele tiden (og gjerne YouTube på iPad i tillegg!), så blir jo til at jeg ikke gidder å besøke så ofte. Anonymkode: 0b1c2...480
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Vår begynte å de tv den uka barnehagene stengte pga covid i mars 2020. Da var han rett under to år og vi hadde to fulltidsjobber som på magisk vis skulle dekkes inn. Det innebar en time tv og to timer dupp hver dag for ham. Resten av dagen var han ute (takk gode gud for fint vær i den perioden) og vi tok halve den tida hver. Nå som verden er litt mer normal, får han ca en time tv om dagen fordelt på to perioder. Mer om han eller vi er syke og vi trenger pausen. Han ser på tv i stua, for han kan jo ikke se alene - blir det skummelt må vi være der og trygge (og overraskende mye kan bli skummelt når du er 3.5 år, selv ting du har sett åtti ganger før). Ser ikke for meg at vi kommer til å utvide tvtida hans noe særlig før han er godt oppe i skolealder, og det å få ha TVen stående på støyende til en hver tid er uansett uaktuelt. (Det tillates bare under viktige idrettsarrangement 😆😂 mvh dobbeltmoralens vokter) Anonymkode: 97985...8d1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Med første hadde vi kun 1 time NRK Super i ukedagene og IPad kun i helgene. I helgen fikk hun se på tv om morgen fordi vi trengte å sove( våknet 05.30 hveeeer dag). Når hun begynte på skolen fikk d utdelt egen IPad, og derfra gikk det rett til h…ser altfor mye på skjerm nå som 11åring. Med nr 2 kom vi skjevt ut fra begynnelsen allerede. De så på i stuen de første årene, men etter at de begynte å se på disse masete, skrikende YouTube greiene med de som pakker ut eller eller spiller spill, ble de forvist til TV stuen i u.etg eller på rommene sine med IPad. Vi kjører en strikt 1 lyd pr rom policy, så aldri TV og IPad i samme rom. Da må de bruke AirPods. Anonymkode: ae62c...1bb
Heln Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Når vi har besøk slår vi av tv, hvertfall lyden. Liker ikke selv å må sitte og rope over lyden med de andre voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå