AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Skal ha meg med til å leke baby og rollespill, sier mamma mamma mamma. Legger babyborn oppå meg, sier "mamma, baby born er lei seg" og vil ha meg til på trøste og leke, trille den osv. Jeg leker i 20 min, så blir jeg lei. Prøver å se nyhetene men hele tiden skal hun ha meg med. Skal helst sitte oppå meg konstant. Går jeg på kjøkkenet så kommer hun og henger i beina mine så jeg nesten snubler. Noen andre med barn som ikke klarer å leke selv, uten at de må leke oppå deg? Prøver å forklare og si at hun skal leke selv nå, at jeg er opptatt men det hjelper liksom ikke. Anonymkode: 848a5...b73
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Ehm ja..? Helt normalt. Ungen er 3. Anonymkode: 7fd47...0ec 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Helt normalt i den alderen, man er et vandrende lekestativ og føler seg stadig som et lokomotivtog med barn som vogn bak seg.. Anonymkode: ee7f8...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Du må hjelpe og lære barnet å leke selv, du kan ikke bare gi en 3åring en kommando og forvente at den følges om det ikke er noe 3åringen kan fra før/har øvd på/er veiledet i... Anonymkode: eba59...957 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Enig med den over, barnet må lære å leke selvstendig. Jeg har en treåring i hus, og hun klarer fint å leke for seg selv / se TV / annet om jeg driver på med andre ting. Begynner hun å prøve å leke med meg når jeg, for eksempel, ser nyhetene, snur jeg meg til henne og sier "(navn), nå ser du at mamma ser på nyhetene. Jeg er opptatt, og ønsker ikke å leke med deg/babyen akkurat nå". Konsekvent løfte henne av meg for å knytte "NEI" med avvikling av aktiviteten. Hvis du lar henne klatre på deg likevel, knytter hun selv ordet "NEI" med "Jo, mamma synes egentlig det er greit". Anonymkode: 9d2c8...3ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå