AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 https://www.nrk.no/osloogviken/har-politianmeldt-privat-barnevernsinstitusjon-etter-sjokkrapport-1.15799649 Dette er helt sykt. Blei rett og slett sjokkert 🙄 Anonymkode: a92a0...264 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Ja, ble helt satt ut!!! Anonymkode: 41ac4...601 4
Gjest DislayName Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Dette er et resultat av privatisering av barnevernstjenester og ikke et resultat av barnevernet i seg selv. Slike private useriøse barnevernsinstitusjoner, med sugerør rett inn i felleskassa uten å faktisk tilby en god tjeneste må forbys asap. Det er en skam at det finnes folk som tjener på barnevernsbarn, barnehagebarn og eldrehjem o.lign. Det tiltrekker seg useriøse aktører som bare er ute etter penger og ikke det å faktisk tilby en god tjeneste.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): https://www.nrk.no/osloogviken/har-politianmeldt-privat-barnevernsinstitusjon-etter-sjokkrapport-1.15799649 Dette er helt sykt. Blei rett og slett sjokkert 🙄 Anonymkode: a92a0...264 Det er en privat institusjon Anonymkode: b7d54...39c 13
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Herregud, hva i alle dager er dette? Håper virkelig alle involverte får en ordentlig straff. Stakkars, stakkars barn 😭 Anonymkode: f6d11...ed5 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er en privat institusjon Anonymkode: b7d54...39c Allikevel samarbeider de med barnevernet. Barnevernet burde vite hvilken omsorg de får. Det som er skremmende at barn ikke får den omsorgen de skal få. Barnevernet skal følge opp barn selv om de bor på intuisjon. Her har ikke bare det private sviktet, men også de som er saksbehandlere for disse stakkars barna! Anonymkode: a92a0...264 13
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Harregud så sykt. Anonymkode: fb896...22a 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Allikevel samarbeider de med barnevernet. Barnevernet burde vite hvilken omsorg de får. Det som er skremmende at barn ikke får den omsorgen de skal få. Barnevernet skal følge opp barn selv om de bor på intuisjon. Her har ikke bare det private sviktet, men også de som er saksbehandlere for disse stakkars barna! Anonymkode: a92a0...264 Igjen burde saksbehandlerene også bli politianmeldt. Anonymkode: a92a0...264 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 Dessverre søker de som har opplevd omsorgsvikt seg til barnevern og institusjoner. Og ser ikke selv at slike ting er galt. Blir en evig ond sirkel Anonymkode: 8515f...4b4 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 Dette er en privat bedrift og ikke barnevernstjenesten som helhet. Kommunene har omplassert barna. Det er viktig å ikke spre feilinformasjon eller informasjon som gir et feilaktigbilde. Når du skriver at dette er barnevernet så bidrar du potensielt sett til at folk kanskje lar være å melde saker fordi barnevernet til stadighet blir svertet. Feil skjer i barnevernet, men i de fleste saker så tenker jeg at ingen røyk uten ild og at de vurderingene som er gjort bidrar til barnets beste selv om foreldrene fremstår som rene helgner i media. Anonymkode: 31d30...317 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 Dessverre er det mange merkelige mennesker som jobber på slike steder. Jeg har selv bodd tre år på BVI og opplevde uønsket seksuell oppmerksomhet fra mannlig ansatt i form av beføling, komme inn og sitte PP sengekanten og snakke om seksuelle tema, inngående spørsmål om min seksualitet. Jeg var 15-18 år i perioden. Jeg har aldri snakket med en annen jente som har bodd på BVI som ikke har hatt lignende ubehagelige opplevelser med ansatt. Barnevernets intensjon med plassering er god. Problemet er at de har nærmest blind tiltro til at alle andre alternativer enn å bo hos foreldre er å foretrekke, og at de i alt for liten grad kontrollerer forhold ved BVI. Mye vold mot unge utagerende gutter også, for å «kontrollere» de. Anonymkode: c1b61...c6b 14
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Allikevel samarbeider de med barnevernet. Barnevernet burde vite hvilken omsorg de får. Det som er skremmende at barn ikke får den omsorgen de skal få. Barnevernet skal følge opp barn selv om de bor på intuisjon. Her har ikke bare det private sviktet, men også de som er saksbehandlere for disse stakkars barna! Anonymkode: a92a0...264 Som artikkelen du linker til beskriver det, er det vel nettopp det som har skjedd. Barneverntjenesten har fulgt opp barna, fanget opp at den private institusjonen var helt på bærtur og øyeblikkelig flyttet barna - samt politianmeldt institusjonen. Anonymkode: dc8b0...9a1 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Det er mangr sbarn som trivdes der og vil tilbake. Anonymkode: ede7a...6cf
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er en privat bedrift og ikke barnevernstjenesten som helhet. Kommunene har omplassert barna. Det er viktig å ikke spre feilinformasjon eller informasjon som gir et feilaktigbilde. Når du skriver at dette er barnevernet så bidrar du potensielt sett til at folk kanskje lar være å melde saker fordi barnevernet til stadighet blir svertet. Feil skjer i barnevernet, men i de fleste saker så tenker jeg at ingen røyk uten ild og at de vurderingene som er gjort bidrar til barnets beste selv om foreldrene fremstår som rene helgner i media. Anonymkode: 31d30...317 En saksbehandler følger barnet. Selv om barnet blir plassert privat. Barna skal altid følges opp av barnevernet. Jeg kommer ikke med feilinformasjon. Det her er ingen unnskyldning. Barna skal også ha en tillitperson som skal følger opp. Noe som tydeligvis ikke har skjedd hos disse barna. Her har ikke bare det private sviktet men også det kommunale barnevernet. Fullstendig ansvarsfraskrivelse. Hjelper ikke at du prøver å forsvare barnevernet heller. Når de klart og tydelig ikke har gjort jobben sin. Anonymkode: a92a0...264 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som artikkelen du linker til beskriver det, er det vel nettopp det som har skjedd. Barneverntjenesten har fulgt opp barna, fanget opp at den private institusjonen var helt på bærtur og øyeblikkelig flyttet barna - samt politianmeldt institusjonen. Anonymkode: dc8b0...9a1 Ikke barnevernet som anmeldte. Statsforvalteren. Stor forskjell. Anonymkode: a92a0...264 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 Jeg har også selv bodd på et internat i samarbeid med barnevernet, hvor jeg opplevde seksuelt overgrep av større ungdommer som også var der.( Samleie) Den ene av de voksne så det og bare lo.... Jeg var 11 år. Sånne steder må man virkelig få bukt med! Og barnevernet er en del av dette når de bruker disse samarbeidspartnere. Grufullt for stakkars små barna! Anonymkode: e884f...377 12
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke barnevernet som anmeldte. Statsforvalteren. Stor forskjell. Anonymkode: a92a0...264 Kommunen omplasserte barna akutt og samme dag kom Statsforvalteren på besøk. Du tror ikke det var fordi kommunen varslet Statsforvalteren, som er tilsynsmyndighet for institusjoner, i det de oppdaget forhold som gjorde at de flyttet alle barna på dagen? Anonymkode: dc8b0...9a1 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke barnevernet som anmeldte. Statsforvalteren. Stor forskjell. Anonymkode: a92a0...264 Og det var en av kommunene som politianmeldte: "Nå er senteret politianmeldt av en av kommunene som hadde barn der, Nordre Follo. De bekrefter anmeldelsen overfor NRK." Anonymkode: dc8b0...9a1 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har også selv bodd på et internat i samarbeid med barnevernet, hvor jeg opplevde seksuelt overgrep av større ungdommer som også var der.( Samleie) Den ene av de voksne så det og bare lo.... Jeg var 11 år. Sånne steder må man virkelig få bukt med! Og barnevernet er en del av dette når de bruker disse samarbeidspartnere. Grufullt for stakkars små barna! Anonymkode: e884f...377 Men det dere må forstå er at det ikke er barnevernet som har bestemt at institusjoner skal privatiseres. Man må høyere opp i systemet for å få en forandring, dette kan ikke barnevernet bestemme. Anonymkode: 6579c...268 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #20 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og det var en av kommunene som politianmeldte: "Nå er senteret politianmeldt av en av kommunene som hadde barn der, Nordre Follo. De bekrefter anmeldelsen overfor NRK." Anonymkode: dc8b0...9a1 Nettopp👍 Anonymkode: edc35...8a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå