Missknuckles Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Hei Vi søker husbank lån til boligkjøp og det virker som vår kommune bare tilbyr toppfinansiering. I hvert fall er det de har sagt til oss. Vi må først søke lån i vanlig bank. Har fått 2 avslag så lenge i Sparebank1 og Sbanken. DNB sier også at de vil ikke tillate at vi låne mer enn 85% samlet, inkl lån fra Husbank. Moen som har erfaring med hvilke banker tillater samfinansiering? Vi har 485.000 i egenkapital, 1 barn og samlet inntekt på 970.000. Det burde gå! Takk for hjelpen :)
Gjest Blondie65 Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Sbanken kunne jeg sagt på forhånd ville si nei. Jeg fikk samfinansiering gjennom Sparebanken Vest. Helfinansiering gjennom kommunen tilbys bare de som ikke kan få til delfinansiering - hos meg var det slik at hvis jeg fikk to avslag ville kommunen tilby fullfinansiering. Men dette er noen år siden da - og det ordnet seg jo med delfinansiering.
Crazydoglady Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Missknuckles skrev (47 minutter siden): Hei Vi søker husbank lån til boligkjøp og det virker som vår kommune bare tilbyr toppfinansiering. I hvert fall er det de har sagt til oss. Vi må først søke lån i vanlig bank. Har fått 2 avslag så lenge i Sparebank1 og Sbanken. DNB sier også at de vil ikke tillate at vi låne mer enn 85% samlet, inkl lån fra Husbank. Moen som har erfaring med hvilke banker tillater samfinansiering? Vi har 485.000 i egenkapital, 1 barn og samlet inntekt på 970.000. Det burde gå! Takk for hjelpen Prøvd små lokalbanker? De er ofte villig til å strekke seg litt lengre enn de store bankene, og mange av de har gode vilkår også 🙂 vet ikke hva som finnes rundt deg da, så ingen konkrete eksempler å komme med. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Jeg fant ingen som var villig, så da ble det ikke noe lån. Men håper du finner noe. Anonymkode: a6932...2df 2
Missknuckles Skrevet 10. januar 2022 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2022 On 1/8/2022 at 11:01 AM, Blondie65 said: Sbanken kunne jeg sagt på forhånd ville si nei. Jeg fikk samfinansiering gjennom Sparebanken Vest. Helfinansiering gjennom kommunen tilbys bare de som ikke kan få til delfinansiering - hos meg var det slik at hvis jeg fikk to avslag ville kommunen tilby fullfinansiering. Men dette er noen år siden da - og det ordnet seg jo med delfinansiering. Takk, det var god tips! Skal prøve Sparebanken.
Missknuckles Skrevet 10. januar 2022 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2022 On 1/8/2022 at 11:06 AM, AnonymBruker said: Jeg fant ingen som var villig, så da ble det ikke noe lån. Men håper du finner noe. Anonymkode: a6932...2df Det var leit å høre. Håper det ordner seg for deg også. Vår opplevelse så lenge er at bankene blokkerer for at Husbanken kan hjelpe de som er vanskeligstilt. Vår egen bank DNB feks sier at de kommer ikke til å la oss låne mer enn 85% samlet. Får vi hjelp fra husbanken, skal de minske det beløpet de er villig til å gi oss. Må bare krysse fingrene for at vi kan få fullfinansiering i Husbanken.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Vi fikk i en lokalbank, men kommunen måtte godta andreprioritet på sitt startlån. Anonymkode: 951dd...cd5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå