AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Jeg fødte en baby for 8 mnd siden. Jeg har alltid ønsket meg to tette, men siden jeg fremdeles sliter med vondt i rygg/bekken så tror jeg drømmen om to tette må legges vekk. Nå tenker jeg at vi kanskje kan prøve igjen i starten av 2023. Men jeg fikk en ide om å begynne på p-piller fordi bekkensymptomene mine blir verre rundt mens og EL og cerazette som jeg har gått på før fjerner jo EL. Så kanskje det kan hjelpe på dette. Men hvordan er det å begynne på p-piller nå hvis man vil begynne å prøve i 2023? Er det dumt? Anonymkode: ef474...2f2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Nei, det synes jeg ikke - med mindre du har erfart at det tar lang tid for deg å komme i normal syklus etter p-pilleslutt. Særlig når du har bekkensmerter og tenker p-piller kan hjelpe, ville jeg prøvd. Anonymkode: ce223...b9c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Jeg ville ikke begynt når du ser for deg en såpass kort tidshorisont før du prøver på neste. Ikke fordi det klusset med prøvingen for vår del (for et overveldende flertall av kvinner tar det bare noen dager etter pilleslutt før hormonene er ute av kroppen), men fordi risikoen for blodpropp er forhøyet det første året man benytter et hormonelt kombinasjonspreparat. Jeg brukte p-piller i over 14 år, så ingen skeptiker! Men start og stopp og kanskje start igjen, med relativt korte intervaller ville jeg stått over. Samlet sett kan det jo allikevel føles verdt det for deg å teste ut p-piller for å se om det hjelper på bekkenplager knyttet til eggløsning Anonymkode: ff97f...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå