Gå til innhold

Plutselig mye følelser når jeg kom til uke 33 av graviditeten. Hvordan håndtere de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klart meg ganske fint følelsesmessig frem til nå. Har ikke blitt rørt eller såret eller noe sånt av mer enn normalt. Og har ikke tatt til tårene for ting jeg vanligvis ikke ville gjort.

Men nå har det plutselig endret seg, og jeg føler jeg gråter hele tiden. Synes det er så flaut, så undertrykker det, for jeg ønsker ikke at mannen min skal se at jeg ikke klarer å styre følelsene mine.

Jeg har tett oppfølging av jordmor på grunn av tidligere depresjon. Men jeg vil ikke karakterisere dette som depresjon, da følelsen samsvarer til enn viss grad med situasjonen. Skjer det noe trist så gråter jeg, føler jeg meg dårlig behandlet så gråter jeg…

Hvordan håndterte du best mulig følelsene som kom?

Anonymkode: e4fdc...9b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde og har det helt likt! Er i uke 36 nå. Det jeg har lært av det er at det viktigste er å ikke holde det inne. Vær åpen med mannen din om at du er sånn om dagen, så han kan løfte deg opp når det kommer slike følelser. Gråt i dusjen, og ikke hold igjen! Det gjør vondt verre❤️ Prøv å få nok søvn. Jern tabletter hjalp for meg (hadde lavt jern lager). Prøv å spis sunt, gå tur og gjør noe så du føler deg litt mer vel i egen kropp enn det vi gjør på slutten. Dette er hva som hjelper meg, håper det kan være til hjelp for deg og❤️

Anonymkode: 3d634...c1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gråt og få det ut! Forklar til mannen kvifor du gråter, og eg brukte å legge til at eg synes det var flaut. Eg er heller ikkje en typisk gråte-person, men gjett om eg har blitt det etter fødselen! Og det er rart, for eg kjenner på ein måte ikkje igjen meg sjølv, og aner ikkje om det går over. Snakk om det, så mannen din føler seg trygg på kva som foregår, og grin det ut. Det er godt å ha ei trygg skulder å gråte på ved behov! 

Anonymkode: ded01...da6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde og har det helt likt! Er i uke 36 nå. Det jeg har lært av det er at det viktigste er å ikke holde det inne. Vær åpen med mannen din om at du er sånn om dagen, så han kan løfte deg opp når det kommer slike følelser. Gråt i dusjen, og ikke hold igjen! Det gjør vondt verre❤️ Prøv å få nok søvn. Jern tabletter hjalp for meg (hadde lavt jern lager). Prøv å spis sunt, gå tur og gjør noe så du føler deg litt mer vel i egen kropp enn det vi gjør på slutten. Dette er hva som hjelper meg, håper det kan være til hjelp for deg og❤️

Har det likt, er i uke 35. Vet ikke om det er vissheten om at fødselen nærmer seg med alle endringene eller hva.. 

Men har lavt jernlager/lav blodprosent. Hvor lang tid tok det før det ble bedre med jerntabletter?

Anonymkode: b875e...430

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 32 og har begynt å føle på det samme, tårene kommer uvanlig lett frem. Synes ikke du skal skjule det for mannen din da. 

Anonymkode: 0e2a3...d88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det likt, er i uke 35. Vet ikke om det er vissheten om at fødselen nærmer seg med alle endringene eller hva.. 

Men har lavt jernlager/lav blodprosent. Hvor lang tid tok det før det ble bedre med jerntabletter?

4-5 dager ca :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ble aldri bedre. Fikk de «sterkeste» på markedet, null endring. 

Anonymkode: b28d1...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...