Gå til innhold

Linser + briller alt inkludert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har både linser alt inkludert og briller alt inkludert? Hos brilleland? 

Jeg har linseabonnement idag, betaler rett over 700 i mnd (har dyre toriske linser, omtrent like dyrt å kjøpe på nett). Vurderer å gå ned til å bruke linser 5 av 7 dager, og ha brille abn i tillegg. Noen som har dette? Lønner det seg? 

Har de noe rabatt om man velger både briller og linser? 

Anonymkode: b5e0a...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skjønner at det blir dyrere å ha abonnement på begge, istedenfor å bare ha linseabonnement. Men om jeg ikke skal bruke linser hver dag så må jeg likevel ha nye briller, jeg har ett par nå, de er nok kanskje 5 år gamle. Kanskje jeg i tillegg til den vanlige brillen vil ha en solbrille og en brille som skifter farge ute. Det blir da kanskje billigere å leie enn å kjøpe dem? 

Hva tenker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor trenger du abonnement?

Jeg har linser, bruker dem kanskje 4 dager i uka. Når jeg nærmer meg tom bestiller jeg nye, og betaler kun det jeg skal.

Har også briller. Hva er poenget med et abonnement? Få nye en gang i året eller noe sånt? Det høres ganske sløsete ut syns jeg... syns du skal regne på disse prisene og se h or mye ekstra du betaler med abonnement, for jeg tviler på du tjener på det.

Anonymkode: 2b9fa...db5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte trenger du å bytte brillene egentlig?

Jeg bytter kanskje når jeg må bytte glass, da gjerne etter 1-2 år!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På specsavers har de ofte 2 for 1 på briller. Så jeg har gjort dette 2 ganger på noen år slik at jeg har 4 forskjellige briller: 2 vanlige briller, 1 brille som blir mørk i sola og 1 solbrille med styrke. Jeg har enstyrkeglass, så betalte 2500 kr begge gangene.

Anonymkode: 2c71e...44f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor trenger du abonnement?

Jeg har linser, bruker dem kanskje 4 dager i uka. Når jeg nærmer meg tom bestiller jeg nye, og betaler kun det jeg skal.

Linsene mine ligger på samme pris hos brilleland som hvis jeg hadde bestilt på nett, så hvorfor ikke ha abonnement? Man kan velge hvor mange linser man vil ha abonnement for, for eks fem dager i uken som jeg tror jeg skal gå ned til. Jeg endrer styrke på linsene ca hvert 1.5 år, har skeive hornhinner, og linsene vrir seg litt på øynene slik at jeg ender opp med en annen akse på linsene enn det som er målt. Dette gjør at jeg stort sett prøver 2-3 par linser hver gang jeg endrer styrke. Hvis jeg ikke hadde hatt abn måtte jeg jo ha betalt for disse tilpasningen. Så i det hele og store tjener jeg jo på å ha abonnement kontra å kjøpe på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Linsene mine ligger på samme pris hos brilleland som hvis jeg hadde bestilt på nett, så hvorfor ikke ha abonnement? Man kan velge hvor mange linser man vil ha abonnement for, for eks fem dager i uken som jeg tror jeg skal gå ned til. Jeg endrer styrke på linsene ca hvert 1.5 år, har skeive hornhinner, og linsene vrir seg litt på øynene slik at jeg ender opp med en annen akse på linsene enn det som er målt. Dette gjør at jeg stort sett prøver 2-3 par linser hver gang jeg endrer styrke. Hvis jeg ikke hadde hatt abn måtte jeg jo ha betalt for disse tilpasningen. Så i det hele og store tjener jeg jo på å ha abonnement kontra å kjøpe på nett

Den tilpasningen der hadde jeg fått gratis hos min optiker... får gjerne en uke med gratis linser for å teste ut når styrken endres, før jeg bestiller.

Og dette med briller - trenger du virkelig 3 par? Jeg bruker linser når jeg har solbriller. Funker fint. Og å da ha briller + solbriller + ett par som endrer farge høres virkelig ut som mye, men hvert til sitt. Jeg klarer meg utmerker med ett par, og har vært fornøyd i 6 år med de jeg har. Pleier å bytte hvert 5. år sånn omtrentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brilleabonnement er noe av det dyreste du kan pådra deg. Det er i 999 av 1000 tilfeller billigere å kjøpe det du trenger når du trenger det enn å inngå et slikt abonnement. Du trenger dessuten neppe BÅDE fargeskiftende glass OG solbrille med styrke.

Det beste tilbudet for deg er trolig 2 for 1-tilbudet hos Specsavers. Det har noen forbehold, f.eks at innfatningen må ha en viss pris, men det er sjelden noe problem. Da får du det billigste paret gratis. Mange velger solbrille med styrke som par nr 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den tilpasningen der hadde jeg fått gratis hos min optiker... får gjerne en uke med gratis linser for å teste ut når styrken endres, før jeg bestiller.

Og dette med briller - trenger du virkelig 3 par? Jeg bruker linser når jeg har solbriller. Funker fint. Og å da ha briller + solbriller + ett par som endrer farge høres virkelig ut som mye, men hvert til sitt. Jeg klarer meg utmerker med ett par, og har vært fornøyd i 6 år med de jeg har. Pleier å bytte hvert 5. år sånn omtrentlig.

Jeg måtte ha betalt for linsekontrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg måtte ha betalt for linsekontrollen. 

Ja, den må jeg også betale for, men det er jo lurt å gjøre.

Men igjen, brilleabonnement lønner seg ikke. Som du ser andre skriver også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ullvott skrev (1 minutt siden):

Brilleabonnement er noe av det dyreste du kan pådra deg. Det er i 999 av 1000 tilfeller billigere å kjøpe det du trenger når du trenger det enn å inngå et slikt abonnement. Du trenger dessuten neppe BÅDE fargeskiftende glass OG solbrille med styrke.

Det beste tilbudet for deg er trolig 2 for 1-tilbudet hos Specsavers. Det har noen forbehold, f.eks at innfatningen må ha en viss pris, men det er sjelden noe problem. Da får du det billigste paret gratis. Mange velger solbrille med styrke som par nr 2. 

Jeg kjører med solbriller, og bruker fargeskiftende ellers. Da slipper jeg å dra på et ekstra par briller, vil jo helst se inne uten å måtte bruke solbriller. 

Dette er jo enkelt når jeg har linser, da tar jeg jo bare av og på brillene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, den må jeg også betale for, men det er jo lurt å gjøre.

Men igjen, brilleabonnement lønner seg ikke. Som du ser andre skriver også.

Ja, men det jeg mente var at mine kontroller er bakt inn i prisen i abonnementet, så betaler ingentin utover de 700 i mnd for linsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med solbriller, og bruker fargeskiftende ellers. Da slipper jeg å dra på et ekstra par briller, vil jo helst se inne uten å måtte bruke solbriller. 

Dette er jo enkelt når jeg har linser, da tar jeg jo bare av og på brillene

Mulig jeg tenker litt kort, for jeg forsto ikke logikken her. :klo: 

Linsene er jo ikke fargeskiftende, så da bruker du solbriller. Med fargeskiftende briller skulle du vel egentlig ikke trenge solbriller i det hele tatt, heller ikke i bil? Det er jo litt av vitsen med de fargeskiftende.

I alle mine år som brille- og linsebruker har jeg aldri hatt behov for både blanke, fargeskiftende og solbriller på en gang. Det har holdt i massevis med to av dem.

Fargeskiftende er nok en elsk/hat-sak. ;)  Det virker vel egentlig som om du har bestemt deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ullvott skrev (6 minutter siden):

Mulig jeg tenker litt kort, for jeg forsto ikke logikken her. :klo: 

Linsene er jo ikke fargeskiftende, så da bruker du solbriller. Med fargeskiftende briller skulle du vel egentlig ikke trenge solbriller i det hele tatt, heller ikke i bil? Det er jo litt av vitsen med de fargeskiftende.

I alle mine år som brille- og linsebruker har jeg aldri hatt behov for både blanke, fargeskiftende og solbriller på en gang. Det har holdt i massevis med to av dem.

Fargeskiftende er nok en elsk/hat-sak. ;)  Det virker vel egentlig som om du har bestemt deg. 

De fargeskiftede bli vel ikke mørke når man sitter inni en bil? Så da trenger jeg solbriller. 

Mente at når jeg har linser tar jeg jo bare av og på solbrillene som ikke har styrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De fargeskiftede bli vel ikke mørke når man sitter inni en bil? Så da trenger jeg solbriller. 

Mente at når jeg har linser tar jeg jo bare av og på solbrillene som ikke har styrke. 

Jeg forstår at du har bestemt deg for at du vil ha tre par, men jeg forstår likevel ikke at du skulle trenge det. Hvis du har solbrillene i bilen, så skulle du jo klare deg med bare de fargeskiftende ellers, så da trenger du ikke de blanke. Du sier jo selv at du ikke vil drasse med det så mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De skifter selvom du sitter i bil og de skifter alt for sakte i forhold til når du kjører inn i feks tunneler. Og da sitter man å kjører tunnel med solbriller mer eller mindre, det er fort alt for mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Slike abonnement er kjempe dyre. Det vil lønne seg å kjøpe linser, briller og kontroller hver for seg uten abonnement. 

Anonymkode: 01e71...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slike abonnement er kjempe dyre. Det vil lønne seg å kjøpe linser, briller og kontroller hver for seg uten abonnement. 

Anonymkode: 01e71...05a

Jeg betaler ikke mer for mitt linseabonnement nå enn det jeg gjorde når jeg handlet på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...