AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Jeg vil ta med barna mine på norgesferie i slutten av februar, og tenkte lage en opplevelse som inkluderer ting som Nordlys, husky, snøscooter og annen moro. Hvor ville dere reist og bodd, og er det andre spennende opplevelser for barna som kan gjøres der? Vi har ok budsjett for turen, to andre reiser siste tiden har blitt avlyst. og ja, jeg vet at Nordlys er væravhengig 😊 Anonymkode: d356c...f2d
reiseglad Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Alta tror jeg blir riktig valg for dere, litt avhengig av hvor gamle barna er. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Barna er 11 og 14. hvorfor Alta? Og hvor vil du da anbefale å bo? Anonymkode: d356c...f2d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 https://www.sorrisniva.no/ Anonymkode: abb4a...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna er 11 og 14. hvorfor Alta? Og hvor vil du da anbefale å bo? Anonymkode: d356c...f2d Ikke meg som foreslo Alta, men tror jeg ville bodd hos Trasti og Trine eller i teltiglo hos Glød Explorer. Trasti og Trine har ihvertfall fantastisk mat. Hundekjøring har de også fra gårdsplassen. Glød Explorer er nærmest sentrum. Hvis det er et ønske om å bo sentralt er Scandic et godt godt valg. Canyon hotell er nok heller ikke dumt, og antageligvis noe billigere. Usikker på om de serverer frokost. Anonymkode: 382ed...ea0 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 I forhold til scooterkjøring så er det greit å sjekke om og evt hvilke førerkort som kreves hos de ulike aktørene. Og så er det bare lov med en passasjer på hver scooter, men ser det i Alta er mulighet for å be om å få være passasjer hos guiden. Anonymkode: 382ed...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Tromsø. Har alt dere ønsker å gjøre/oppleve men har også bylivet så dere kan få i pose og sekk. Anonymkode: 5c724...f99
Gjest Albbas Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 Stemmer også for Alta. Kalles ikke nordlysbyen for ingenting. har dere tid kan dere også ta en dagstur (eller overnatting) i Kautokeino. Tromsø er fint det også, men Finnmark er hakket mer spesielt, så når du først står fritt til hvor du skal reise ville jeg absolutt valgt Alta.
Sitronpai Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Stemmer også for Alta. Sorrisniva iglo hotell er verdt et besøk evt overnatting. Inne i Alta sentrum har du også nordlysbadet med bl. a. stamp under åpen himmel. Hvis grensene åpner mer er det også mye mindre utenlandske turister i Alta vs Tromsø. Det kan være greit å bli med på en guidet nordlystur en av de første dagene. Enten får dere sett nordlys ellers så får dere i hvertfall tips om fine steder å se det i fra på egenhånd senere hvis det blir mindre skyer da. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 9.00): Jeg vil ta med barna mine på norgesferie i slutten av februar, og tenkte lage en opplevelse som inkluderer ting som Nordlys, husky, snøscooter og annen moro. Hvor ville dere reist og bodd, og er det andre spennende opplevelser for barna som kan gjøres der? Vi har ok budsjett for turen, to andre reiser siste tiden har blitt avlyst. og ja, jeg vet at Nordlys er væravhengig 😊 Anonymkode: d356c...f2d Svalbard😉😉 Mange gode tilbud på norwegian.no Anonymkode: 5cf9b...f56 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Alta har badeland, slalombakke, ishotell og mange muligheter for god mat og spennende aktiviteter. Vil anbefale Sami Siida for tradisjonell samisk mat. https://visitalta.no/utforsk/?fwp_sesonger=vinter Anonymkode: 87703...e8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå