AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Føler vi gravide automatisk må elske følelsen av at babyen sparker, men jeg syntes faktisk det er litt ekkelt. Hun har blitt så stor nå at det ikke bare er spark, men kjenner at hun gnir seg rundt. Føles som jeg har magen full av ål som kaver seg rundt.. og det er ikke spark borti blæra lenger men skikkelig dytt som av og til gjør at jeg tisser på meg fordi presset blir for stort. Det er plagsomt Flere som har det sånn? Anonymkode: 135a8...755 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Hadde det slik selv og trodde det var noe galt med meg. Anonymkode: 965ba...e33 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Både ja og nei. Jeg synes det er veldig ekkelt med et annet menneske som åler seg rundt på innsiden av magen min, og kjenner godt igjen det at presset på blæra blir så stort at jeg tisser litt på meg. Men samtidig så synes jeg det er veldig godt å få bekreftelse på at det er liv der som har det fint. Gleder meg til å være alene i kroppen min igjen, og tror nok ikke jeg kommer til å savne følelsen av sparkene når babyen er ute, sånn som jeg leser andre gjør. Anonymkode: a9056...b4e 7
BethB Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Du det er helt normalt å ikke elske å være høygravid! 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Jeg synes det var betryggende og plagsomt samme tid jeg. Men ikke bekymre deg! Anonymkode: d082b...513 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 Jeg syntes det var fasinerende, men ikke behagelig. Det er ikke mye jeg synes er ekkelt, men jeg har lært meg at jeg ikke bør snakke om blod og gørr når jeg spiser med andre. Anonymkode: d967a...4c9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Jeg likte det heller ikke, klarte ikke å se på når jeg var så høygravid at man kunne se hvilken kroppsdel som stakk ut av magen😅 Anonymkode: 4761c...e43 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 Godt det ikke bare er meg 😅 Gleder meg veldig til å få tilbake kroppen min igjen, ihvertfall innsiden Anonymkode: 135a8...755 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 Graviditet er oppskrytt. Jeg hatet hvert sekund av graviditetene mine. Synd det ikke er stuerent å si, for det å måtte holde en fasade av at «ja det er helt magisk» er en ekstra belastning. Anonymkode: fd68c...974 4
mereo Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 Helt normalt og helt ok å ikke like å være gravid. Det er bare at de som elsker det snakker høyest om det har jeg følelsen av. For min del var grunnen at jeg var så ufattelig dårlig hele svangerskapet. Så hver gang noen sa det var så fantastisk var mitt svar at «nei, for meg har dette ikke vært fantastisk, men det er likevel fascinerende.»
prettylittlemisfit Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 Synes det var koselig med små bevegelser og spark, men når det plutselig sto en kul 5-10 cm ut var det ganske ubehagelig.. ekkelt å se på.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 Sliter litt her også. Jeg hater å være gravid! Har foreløpig heldigvis hatt et fint svangerskap med relativt lite plager, men ting jeg aldri trodde kom til å påvirke meg negativt har tatt på mer enn jeg trodde! Bekken/symfysesmerter, kronisk tett nese, strekkmerker og generell vektoppgang: hater det! På en måte fint å kjenne mye liv og at foster har det bra, men føler ikke jeg kan snakke med noen om det fordi det nesten er tabubelagt. Gruer meg også til ungen kommer, for føler jeg ødelegger livet. Disse følelsene har kommet i siste halvdel av svangerskapet. Graviditeten var planlagt, men var samboer som ønsket barn. Har tenkt flere ganger å snakke med jordmor om følelsene, men får meg ikke til å gjøre det. Gråt senest i går fordi jeg angrer på å ha blitt gravid. Ble kanskje litt mer negative følelser jeg har enn du TS, men gjør litt godt å få ut tankene til noen andre enn familie. Heldigvis støttende partner! Håper ting snur når baby blir født. Føler derimot ingen ubehag knyttet til spark og bevegelse, men er rart å tenke på at det lever noen i magen! Glad for at fosteret har det bra da 🥰 Anonymkode: 1c6a9...2bb 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Her synes jeg det er fint å kjenne liv fordi jeg så lett blir bekymret. Og noen ganger er bevegelsene behagelige, litt som å bli klødd på ryggen på en måte? Men andre ganger er det direkte ubehaglig og ekkelt. Liker ikke så godt når jeg kan se magen bevege seg heller eller ser/kjenner en kul plustelig... Anonymkode: 39980...d95
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 Helt normalt. Og enda mer normalt å bli møkklei på slutten, for da ønsker man vonde rier hjertelig velkommen🤣 Anonymkode: 10a61...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde det slik selv og trodde det var noe galt med meg. Anonymkode: 965ba...e33 Det er det jo. Anonymkode: a8997...fd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå