Gå til innhold

Noen med barn som er særboere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen får et forhold og familieliv til å fungere når man bor hver for seg? Hvordan gjør dere det og hvordan fungerer dere? 

Positive og negative ting ved det? 

Jeg er gravid og vi bor hver for oss. Planen var egentlig å flytte sammen, men jeg har egentlig ikke lyst lenger. Har vært alene i mange år og liker å bestemme selv. Min kjæreste har 5 barn fra før og jeg 1. Har ingenting imot barna hans, men de er ekstremt ville når de er sammen og dette er motsatt av hvordan jeg og mitt barn er. Vi er veldig rolige og liker det fredelig rundt oss. Er det feil å tenke på hvordan vi trives best å gå for det eller bør vi bare flytte sammen uansett siden vi venter barn? Det er jo også litt vanskelig å finne et passende hus for så mange mennesker. 

Til nå har vi gjort det sånn at han er hos meg hver dag utenom annenhver helg når han har barna. De helgene besøker vi dem, men sovner hjemme. 

Anonymkode: cb462...fb6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er særboere med 2 felles barn. Går greit. I en ideell verden hadde vi bodd enda nærmere. Vi er meeeget introverte begge to. Må ha et sted å lade batteriene.

Anonymkode: 243cb...91b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vi er særboere med 2 felles barn. Går greit. I en ideell verden hadde vi bodd enda nærmere. Vi er meeeget introverte begge to. Må ha et sted å lade batteriene.

Kunne du tenkt deg å å fortelle litt mer om det jeg spurte om? Hvordan dere gjør det med barna? Hvor ofte er dere sammen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lurer på om noen får et forhold og familieliv til å fungere når man bor hver for seg? Hvordan gjør dere det og hvordan fungerer dere? 

Positive og negative ting ved det? 

Jeg er gravid og vi bor hver for oss. Planen var egentlig å flytte sammen, men jeg har egentlig ikke lyst lenger. Har vært alene i mange år og liker å bestemme selv. Min kjæreste har 5 barn fra før og jeg 1. Har ingenting imot barna hans, men de er ekstremt ville når de er sammen og dette er motsatt av hvordan jeg og mitt barn er. Vi er veldig rolige og liker det fredelig rundt oss. Er det feil å tenke på hvordan vi trives best å gå for det eller bør vi bare flytte sammen uansett siden vi venter barn? Det er jo også litt vanskelig å finne et passende hus for så mange mennesker. 

Til nå har vi gjort det sånn at han er hos meg hver dag utenom annenhver helg når han har barna. De helgene besøker vi dem, men sovner hjemme. 

Hva med å kjøpe stort hus med feks sokkel der du og dine unger kan bo? Om du vil bo nært han, men samtidig separert fra ungene hans.. Det er forresten idioti å bo sammen med såpass mange barn uten å ha prøvd først. 

Anonymkode: 2aaf6...ec2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er særboere med to barn hver, ingen felles. Har barna ca 50-50 med tidligere partnere. 

Det fungerer sånn passe. Jeg mistrives veldig med det, men det handler kanskje mest om min partners manglende vilje til å planlegge for noe annet i fremtiden. 

Anonymkode: 20d8a...25b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også gravid, hvor mannen akkurat har flyttet ut. Vi har begge to barn hver fra tidligere forhold, dette blir vårt første sammen.

Grunnen til at vi skal prøve oss som særboere, er store utfordringer i forholdet det siste året. Vi ønsker begge å holde sammen, men ser at det blir vanskelig å bo så tett på hverandre akkurat nå. 

Jeg aner ikke hvordan det kommer til å fungere, eller om vi flytter tilbake til hverandre på sikt, men ser for meg at han kommer mye på besøk mens baby er liten, og at vi vil finne på ting sammen som en familie. Samtidig som vi vil ha hver vår «base» hvor vi kan trekke oss tilbake, og gjøre ting hver for oss og med hver våre unger.

Anonymkode: 4220c...b73

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kunne du tenkt deg å å fortelle litt mer om det jeg spurte om? Hvordan dere gjør det med barna? Hvor ofte er dere sammen? 

Barna bor fast hos meg. Han er her så mye han vil og når jeg trenger avlasting er de hos han en natt eller en helg. Fungerer greit. I en ideell verden hadde vi bodd i 2 leiligheter ved siden av hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Er overrasket, hadde trodd jeg skulle få masse hets for dette. 

Vi har også hatt en del problemer i forholdet det siste året. Har en følelse på at det kommer til å gå bedre for oss å ikke flytte sammen, hvertfall vente enn å haste med å flytte oss sammen. Kan fort bli mer problemer av det tenker jeg. Spesielt dette med å klare å fungere sammen alle oss (9!) kjæresten min vil helst flytte sammen, men jeg tror det blir for voldsomt for meg og barnet mitt når vi skal være alle sammen der. Får jo en baby og det er jo slitsomt å krever mye og tror jeg hadde blitt veldig lei og utslitt av 8 andre oppå meg til tider. Som sikkert hadde ført til mye misnøye og krangling. Føler det er mer for å unngå at det skal skje. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er overrasket, hadde trodd jeg skulle få masse hets for dette. 

Vi har også hatt en del problemer i forholdet det siste året. Har en følelse på at det kommer til å gå bedre for oss å ikke flytte sammen, hvertfall vente enn å haste med å flytte oss sammen. Kan fort bli mer problemer av det tenker jeg. Spesielt dette med å klare å fungere sammen alle oss (9!) kjæresten min vil helst flytte sammen, men jeg tror det blir for voldsomt for meg og barnet mitt når vi skal være alle sammen der. Får jo en baby og det er jo slitsomt å krever mye og tror jeg hadde blitt veldig lei og utslitt av 8 andre oppå meg til tider. Som sikkert hadde ført til mye misnøye og krangling. Føler det er mer for å unngå at det skal skje. 

Jeg tror det er veldig lurt av dere å vente med å flytte sammen. Første tiden med baby er unik, og å stresse med flytting og å skulle tilpasse seg en helt ny hverdag er nok ikke ideelt ☺️ Far og søsken får komme på besøk og bli kjent med det nye familiemedlemmet, det er uansett mest mor som blir å være med barnet den første tiden uansett, om du skal amme i alle fall.

For vår del er det nødvendig med avstand nå, vi har kjørt oss skikkelig fast, og ser at vi fungerer mye bedre nå som vi har andre forventninger til hverandre. 

Anonymkode: 4220c...b73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...