AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Jeg skulle på nattevakt og da var bilen min såpass klemt imellom to biler at der var helt umulig å komme ut. Det var 5 cm forran og bak. Aldri sett lignene. Det var itilleg en steinhard brøytekant vedsiden av bilen min så det var umulig å lirke seg ut cm for cm da jeg hadde måttet ha plass for å kunne komme meg over kanten. Har ikke måke eller noe. Jeg bor i Oslo i borettslag og har gateparkering. Tror ikke jeg hadde kommet meg ut selv på tørt føre. Denne taxiregningen ble dyr og jeg ville selv aldri ha parkert så nær verken forran eller bak en bil. Bilen min har stått der siden før nyttår og begge bilene har parkert etter meg. Jeg har lyst å sende de regningen med bilde av hvordan de har parkert. Om jeg får pengene er en annen sak. Er det innafor å gjøre det? Hva annet kan jeg evt gjøre? Eller bør jeg bare la det ligge ? Anonymkode: 4f4f5...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Skader ikke å prøve Anonymkode: 0a5e7...076 14
Hulderen Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Send bilde og regning til begge. De vil neppe betale, men kanskje de lærer så du slipper å bli inneparkert flere ganger. 15
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Helt tullete å sende dem en regning. De kommer ikke til å betale, og antakelig gir de blaffen. Dette er dessverre risikoen med gateparkering. Man får bite i det sure eplet og la det passere. Tipper du også kunne ha tatt offentlig transport siden dette er i Oslo, og at du tok taxi på grunn av tidsnød, og det er jo ikke noe du kan laste noen andre for. Anonymkode: 3525a...451 13
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt tullete å sende dem en regning. De kommer ikke til å betale, og antakelig gir de blaffen. Dette er dessverre risikoen med gateparkering. Man får bite i det sure eplet og la det passere. Tipper du også kunne ha tatt offentlig transport siden dette er i Oslo, og at du tok taxi på grunn av tidsnød, og det er jo ikke noe du kan laste noen andre for. Anonymkode: 3525a...451 Tar ikke bil pga tidsnød. Jeg tar bil fordi jeg bruker en time med kollektivt og 10 minutter med bil. Det er ikke særlig digg å bruke en time hjem etter 10 timers aktiv og våken nattevakt. Da vil man hjem å sove. Spesielt når man har 7 netter på rad. Anonymkode: 4f4f5...8a2 15
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 Kjipt, men hjelper nok ikke å sende de en regning, den kommer de bare til å drite i. Og det er veldig passivt aggressivt. Du kunne jo ringt bileier og spurt om de kunne flytte bilen? Og sjekket dagen før om du burde fjerne snø etc. Kan du ikke flytte til et sted med parkering når du først vil ha bil? Eller leie en p-plass? Gateparkering er håpløst mange ganger, glad jeg ikke holder på med det lengre. Anonymkode: a3e75...21a 4
cerruti Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skulle på nattevakt og da var bilen min såpass klemt imellom to biler at der var helt umulig å komme ut. Det var 5 cm forran og bak. Aldri sett lignene. Det var itilleg en steinhard brøytekant vedsiden av bilen min så det var umulig å lirke seg ut cm for cm da jeg hadde måttet ha plass for å kunne komme meg over kanten. Har ikke måke eller noe. Jeg bor i Oslo i borettslag og har gateparkering. Tror ikke jeg hadde kommet meg ut selv på tørt føre. Denne taxiregningen ble dyr og jeg ville selv aldri ha parkert så nær verken forran eller bak en bil. Bilen min har stått der siden før nyttår og begge bilene har parkert etter meg. Jeg har lyst å sende de regningen med bilde av hvordan de har parkert. Om jeg får pengene er en annen sak. Er det innafor å gjøre det? Hva annet kan jeg evt gjøre? Eller bør jeg bare la det ligge ? Anonymkode: 4f4f5...8a2 Send de sms med beskrivelse og bilde og se hva som skjer. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kjipt, men hjelper nok ikke å sende de en regning, den kommer de bare til å drite i. Og det er veldig passivt aggressivt. Du kunne jo ringt bileier og spurt om de kunne flytte bilen? Og sjekket dagen før om du burde fjerne snø etc. Kan du ikke flytte til et sted med parkering når du først vil ha bil? Eller leie en p-plass? Gateparkering er håpløst mange ganger, glad jeg ikke holder på med det lengre. Anonymkode: a3e75...21a Nei jeg kan ikke bare flytte et sted, jeg eier leiligheten og bor ikke sted basert på parkering 😛 😛jeg bytter heller jobb og det gjør jeg om 1 mnd. Anonymkode: 4f4f5...8a2 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 Ville heller Tatt bilde a parkering og bedt dem komme for å hjelpe deg å få ut bilen. Anonymkode: 57080...40f 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 Har opplevd noe lignende. Da var det bil fra hjemmesykepleien som sto på tvers foran to andre biler på parkeringsplassen til borettslaget. Verken jeg eller den andre bileieren haddde tid til å ringe på samtlige dører for å finne den som hadde parkert, så en tok bilder mens den andre ringte etter taxi. Bildene ble sendt til kommunen, og taxisjåføren ble også oppgitt som vitne. Vi fikk dekket taxiregningen uten spørsmål. Anonymkode: 16b2a...d41 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har opplevd noe lignende. Da var det bil fra hjemmesykepleien som sto på tvers foran to andre biler på parkeringsplassen til borettslaget. Verken jeg eller den andre bileieren haddde tid til å ringe på samtlige dører for å finne den som hadde parkert, så en tok bilder mens den andre ringte etter taxi. Bildene ble sendt til kommunen, og taxisjåføren ble også oppgitt som vitne. Vi fikk dekket taxiregningen uten spørsmål. Anonymkode: 16b2a...d41 Hmm, smart. Jeg kan prøve å sende til kommunen så slipper jeg nabokrangel. Anonymkode: 4f4f5...8a2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hmm, smart. Jeg kan prøve å sende til kommunen så slipper jeg nabokrangel. Anonymkode: 4f4f5...8a2 Den du siterer fikk det dekket av kommunen siden det var hjemmesykepleien som sperret de inne. Tror ikke du får dekket det av kommunen når privatpersoner sperrer deg inne Anonymkode: 5dba4...f27 38
nomore82 Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Hvilken av bileierene skal du kreve tilbake fra? H*n som står fremfor deg eller bak deg? Hvem kom først og sist? Dette er dessverre en av ulempene med gateparkering og kampen om centimeterene er stor. Vær litt tidligere ute neste gang og finn eier og be de flytte bilen. 1
got2go Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tar ikke bil pga tidsnød. Jeg tar bil fordi jeg bruker en time med kollektivt og 10 minutter med bil. Det er ikke særlig digg å bruke en time hjem etter 10 timers aktiv og våken nattevakt. Da vil man hjem å sove. Spesielt når man har 7 netter på rad. Anonymkode: 4f4f5...8a2 Er det 10 min med bil, så er det vel også 10 min med taxi. Kan ikke ha blitt sååå dyrt? 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 Hvorfor tok du ikke kontakt med bileier der og da? Man kan søke på reg.nr. og finne eier. Anonymkode: 52e39...216 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 Ulempen med gateparkering er at man må sjekke slike ting i god tid så du rekker å få tak i andre bileiere, ta kollektivt eller gå (om det bare tar 10 min å kjøre). Selvfølgelig drittsekker som parkerer andre inne, men sikkert lettere om bilen har stått urørt siden før jul. Anonymkode: cb470...efa
Gjest Alterego666 Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har lyst å sende de regningen med bilde av hvordan de har parkert. Om jeg får pengene er en annen sak. Er det innafor å gjøre det? Jeg ville definitivt tatt det opp. Det er i det minste voksenopplæring.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 Hvis du blir parkert inn på den måten er det gull med gammel bil. Da kan du dytte bilen foran og bak litt slik at du får plass til å komme ut. Anonymkode: 0ee8c...509 6
bettsa Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 Dette er veldig frustrerende. Ta bilde av dette, noter registreringsnummeret og finn eier og konfrontere dette med de. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #20 Skrevet 8. januar 2022 Veldig merkelige svar her. Jeg har aldri tenkt over at gateparkering er risikosport i forhold til å få bilen ut igjen, har heller aldri opplevd å bli «låst» inne. Og ja, jeg har bodd i Oslo sentrum. Jeg hadde lett sendt taxiregningen til bileierne og krevd oppgjør. Og hadde det vært jeg som hadde parkert noen inne slik at de ikke kom seg på jobb, hadde jeg også betalt taxiregningen deres (i et tilfelle som dette med dårlig tid), det skulle bare mangle. Anonymkode: 50ec1...9f0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå