Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

må jeg sende inn strømregningen min noe sted eller skjer dette automatisk?

Anonymkode: 9b322...013

AnonymBruker
Skrevet

Skjer automatisk. Får du kompensasjon over nettleie som overstiger regningen kan det hende du vil ha restbeløp innestående hos nettleiefirmaet. I så fall trekkes dette fra senere regninger eller du kan forespørre utbetaling.

Anonymkode: fe680...777

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjer automatisk. Får du kompensasjon over nettleie som overstiger regningen kan det hende du vil ha restbeløp innestående hos nettleiefirmaet. I så fall trekkes dette fra senere regninger eller du kan forespørre utbetaling.

Anonymkode: fe680...777

Dersom støtten overstiger nettleien betales overskytende automatisk til bankkonto.

Anonymkode: 6ed07...bb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser man av regningen hvor mye staten har dekket?

Anonymkode: 83b34...72e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer strømstøtten spør du? Meget dårlig.

Anonymkode: 2808c...f38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan ser man av regningen hvor mye staten har dekket?

Logger inn på netteier. Eller venter til faktura kommer.

Anonymkode: 1aa94...907

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Logger inn på netteier. Eller venter til faktura kommer.

Anonymkode: 1aa94...907

Ville si at det står ingenting på fakturaen, men nå ser jeg at det bare er forrige faktura som ligger på min side. Så alt jeg kan se er den summen jeg skal betale i nettbanken. Merkelig. Jaja, ser i hvert fall at regningen øker nok en gang.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

må jeg sende inn strømregningen min noe sted eller skjer dette automatisk?

Anonymkode: 9b322...013

Hadde du googlet spørsmålet så hadde du funnet svaret med det samme!

Anonymkode: f822e...344

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ville si at det står ingenting på fakturaen, men nå ser jeg at det bare er forrige faktura som ligger på min side. Så alt jeg kan se er den summen jeg skal betale i nettbanken. Merkelig. Jaja, ser i hvert fall at regningen øker nok en gang.

Det er enkelt å finne ut hvor mye støtte du får. Ta forbruket ditt i kw/t og gang med støtten som gjelder i ditt prisområde. I sørnorge er støtten på drøyt 73 øre pr kw/t, men det kommer jo an på hvor du bor.

Anonymkode: 5be79...25b

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er enkelt å finne ut hvor mye støtte du får. Ta forbruket ditt i kw/t og gang med støtten som gjelder i ditt prisområde. I sørnorge er støtten på drøyt 73 øre pr kw/t, men det kommer jo an på hvor du bor.

Anonymkode: 5be79...25b

Vet ikke hvilket forbruk jeg har siden jeg ikke har fått fakturaunderlag, kun en sum jeg skal betale.

Skrevet

Bor du i Midt Norge får du ingenting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet ikke hvilket forbruk jeg har siden jeg ikke har fått fakturaunderlag, kun en sum jeg skal betale.

Har du ikke en app fra strømselskap og/eller netteier der du kan se forbruket? Jeg har hatt avtale hos Fortum og netteier er Elvia. Begge viser forbruket dag for dag i appen, og total for måneden. Riktignok har jeg ikke sanntidsregistrering, men dagens forbruk dukker opp i appene etter et par-tre dager. 

Anonymkode: e29c9...971

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du ikke en app fra strømselskap og/eller netteier der du kan se forbruket? Jeg har hatt avtale hos Fortum og netteier er Elvia. Begge viser forbruket dag for dag i appen, og total for måneden. Riktignok har jeg ikke sanntidsregistrering, men dagens forbruk dukker opp i appene etter et par-tre dager. 

Det har ikke kommet inn noe på min side enda, mulig det kommer etter hvert. Også godt mulig det er vanlig det tar noen dager, siden jeg ikke pleier å gå inn for å sjekke. Gjorde det bare denne gangen for å se hvor mye strømstøtten blir. Eneste jeg vet så langt er at regningen nok en gang blir høyere enn den forrige. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rettelse: Elvia har en dags forsinkelse. Så nå ser jeg i appen at jeg brukte 60,7 kwh i går. Total for desember var 1966 kwh, men jeg har ikke fått fakturaen enda. Likevel har jeg visst ca hva jeg må forvente et par uker allerede siden Fortum regner ut anslag på forbruk/kostnad på forhånd. (Jeg har klart å dra forbruket litt ned, men ikke nok til å påvirke totalen så veldig.) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har ikke kommet inn noe på min side enda, mulig det kommer etter hvert. Også godt mulig det er vanlig det tar noen dager, siden jeg ikke pleier å gå inn for å sjekke. Gjorde det bare denne gangen for å se hvor mye strømstøtten blir. Eneste jeg vet så langt er at regningen nok en gang blir høyere enn den forrige. 

Hvilken strømleverandør og netteier har du da? Jeg vet ikke hva de legger på nett, men trodde de fleste hadde app med mye info. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
sommermor skrev (15 timer siden):

Bor du i Midt Norge får du ingenting.

Heldige oss. Eller ikke....

Anonymkode: eba0e...8a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Heldige oss. Eller ikke....

Anonymkode: eba0e...8a7

Så har dere hatt litt lavere strømpriser enn mange andre også, da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så har dere hatt litt lavere strømpriser enn mange andre også, da. 

De med fastpris har også hatt lav pris, men de får igjen. Hvor er rettferdigheten i dette? 

Anonymkode: 2a15c...ac4

AnonymBruker
Skrevet

Nå har fakturaen kommet på min side, fikk dekket den svimlende sum av 47,14 øre 😄

AnonymBruker
Skrevet

Da kom regningen her, 2100 kwh, fikk tilbake ca 1500 fra staten så da ble det en regning på ca 850,-

Anonymkode: 5b651...ce6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...