Milky Skrevet 9. januar 2022 #61 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) Fritidskarantene er bare bs. Havnet i det denne uka og har absolutt ikke blitt overholdt. Enten så er jeg i karantene eller så er jeg ikke i karantene. Situasjonen i bhg er ille nå, og noe må gjøres. Selv har jeg vært alene med 7 barn 1-2 åringer, hele uka, og det er ingen vikarer å få. De hyler etter meg hele dagen og er veldig utrygge. Barna har det ikke noe bra når de ansatte ikke har det bra! Det må folk forstå! Blir beordret overtid når jeg sier nei til å jobbe overtid. Det nektes å forkorte åpningstider til tross for at vi kun har 2 samfunnskritiske barn. Får heller ikke lov å ta tredje dose ennå. Så her skal vi tåle og bli tråkket på gang på gang. Konsekvensen av å behandle bhgansatte slik er at da tar vi sykemelding!! har selv nå blitt sykemeldt og tenker meg ikke tilbake på jobb før vi blir tatt seriøst Endret 9. januar 2022 av Milky 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 9. januar 2022 #62 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 10.56): Jeg har vært i fritidskarantene så lenge de nye reglene har vært (med unntak av slutten av juleferien). Det er alltid en ansatt eller elev som har covid. Ettersom elevene kommer på skolen igjen (uten engang å måtte påvise at test er tatt), sprer smitten seg. Jeg savner venner, å kunne gå på butikken osv. Men det viktigste for meg er likevel at det går ut over ungene. Mannen min jobber turnus, og kan ikke alltid følge til trening, venner osv. Dermed er de i praksis i karantene, de også. De fleste på jobben har sagt at de går på butikken så lenge de må gå på jobb, ellers går det ikke opp med henting i barnehage osv. Jeg har heldigvis klar å unngå det selv, men vi er av og til tomme for enkelte matvarer vi burde hatt. Anonymkode: f5706...4ef Det har i allefall tidligere vært lov å gå på butikken og apotek når en er i karantene. Karantene er ikke det samme som isolasjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 9. januar 2022 #63 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 10.56): Jeg har vært i fritidskarantene så lenge de nye reglene har vært (med unntak av slutten av juleferien). Det er alltid en ansatt eller elev som har covid. Ettersom elevene kommer på skolen igjen (uten engang å måtte påvise at test er tatt), sprer smitten seg. Jeg savner venner, å kunne gå på butikken osv. Men det viktigste for meg er likevel at det går ut over ungene. Mannen min jobber turnus, og kan ikke alltid følge til trening, venner osv. Dermed er de i praksis i karantene, de også. De fleste på jobben har sagt at de går på butikken så lenge de må gå på jobb, ellers går det ikke opp med henting i barnehage osv. Jeg har heldigvis klar å unngå det selv, men vi er av og til tomme for enkelte matvarer vi burde hatt. Anonymkode: f5706...4ef Nå har jeg sjekket dette for deg og du kan gå på butikken og apoteket hvis nødvendig. Sånn har det vært hele tiden. Vær så god google er en fin ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 9. januar 2022 #64 Del Skrevet 9. januar 2022 Sommerkommer skrev (24 minutter siden): Nå har jeg sjekket dette for deg og du kan gå på butikken og apoteket hvis nødvendig. Sånn har det vært hele tiden. Vær så god google er en fin ting Ja, «hvis nødvendig», mao skal man prøve å finne en annen løsning og hvis det er umulig SÅ kan man gå selv. Det betyr ikke fritt frem til å dra på senteret når man føler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 9. januar 2022 #65 Del Skrevet 9. januar 2022 velociraptor skrev (2 minutter siden): Ja, «hvis nødvendig», mao skal man prøve å finne en annen løsning og hvis det er umulig SÅ kan man gå selv. Det betyr ikke fritt frem til å dra på senteret når man føler for det. Nei. Men det er lov å gå på butikken når en må. Så denne sutringen om at det ikke er lov er ikke nødvendig. Det er forskjell på karantene og isolasjon. En får bruke vettet. Har en vært i kontakt med en smittet drar en ikke på kino liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 9. januar 2022 #66 Del Skrevet 9. januar 2022 Sommerkommer skrev (Akkurat nå): Nei. Men det er lov å gå på butikken når en må. Så denne sutringen om at det ikke er lov er ikke nødvendig. Det er forskjell på karantene og isolasjon. En får bruke vettet. Har en vært i kontakt med en smittet drar en ikke på kino liksom Nei. Eller på trening. Og har man nærkontakt med en ny smittet elev ca en gang i uka kommer man ikke ut av karantene før man har fått tredje dose, og det er mange som har fått 2. dose så sent at de fortsatt må vente flere måneder på tredje dose, og mao får de ikke gå på kino, eller trening, eller på vinkveld, eller bursdagsfeiringen til bestemor, eller i bryllupet til bror, på mange måneder. Dette er veldig ugreit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 9. januar 2022 #67 Del Skrevet 9. januar 2022 velociraptor skrev (Akkurat nå): Nei. Eller på trening. Og har man nærkontakt med en ny smittet elev ca en gang i uka kommer man ikke ut av karantene før man har fått tredje dose, og det er mange som har fått 2. dose så sent at de fortsatt må vente flere måneder på tredje dose, og mao får de ikke gå på kino, eller trening, eller på vinkveld, eller bursdagsfeiringen til bestemor, eller i bryllupet til bror, på mange måneder. Dette er veldig ugreit. Er jo ingen som vil ha dem på besøk heller om de har vært nærkontakt med en smittet. Og folk har vel ikke lyst å dra på treningssenter og smitte folk? Så det ordner seg nok selv. de kunne sikkert sluppet fritidskarantene men jeg antar de fleste likevel ville vært så forsiktige og ikke så korttenkte at de hadde dratt på offentlige arrangement etter de hadde vært nærkontakt? Det er ikke mange måneder til de får tredje dose. Jeg var i sist prioritert gruppe og jeg kunne tatt den i forrige uke. Så vi snakker vel mer om en mnd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 9. januar 2022 #68 Del Skrevet 9. januar 2022 16 minutter siden, Milky said: Fritidskarantene er bare bs. Havnet i det denne uka og har absolutt ikke blitt overholdt. Enten så er jeg i karantene eller så er jeg ikke i karantene. Situasjonen i bhg er ille nå, og noe må gjøres. Selv har jeg vært alene med 7 barn 1-2 åringer, hele uka, og det er ingen vikarer å få. De hyler etter meg hele dagen og er veldig utrygge. Barna har det ikke noe bra når de ansatte ikke har det bra! Det må folk forstå! Blir beordret overtid når jeg sier nei til å jobbe overtid. Det nektes å forkorte åpningstider til tross for at vi kun har 2 samfunnskritiske barn. Får heller ikke lov å ta tredje dose ennå. Så her skal vi tåle og bli tråkket på gang på gang. Konsekvensen av å behandle bhgansatte slik er at da tar vi sykemelding!! har selv nå blitt sykemeldt og tenker meg ikke tilbake på jobb før vi blir tatt seriøst Dette er jo ikke forsvarlig 😲 Da må styrer stenge avdelingen ev at barna bare får komme annenhver dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 9. januar 2022 #69 Del Skrevet 9. januar 2022 gjest:) skrev (1 time siden): Dette er jo ikke forsvarlig 😲 Da må styrer stenge avdelingen ev at barna bare får komme annenhver dag! Det har styrer sagt nei til pga «image».. er jo ikke h*n som må stå i det så bryr seg ikke da.. men så er ikke foreldrene veldig samarbeidsvillige heller. «Kan du ikke bare jobbe overtid da?» sier de.. blir helt matt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 9. januar 2022 #70 Del Skrevet 9. januar 2022 Sommerkommer skrev (1 time siden): Er jo ingen som vil ha dem på besøk heller om de har vært nærkontakt med en smittet. Og folk har vel ikke lyst å dra på treningssenter og smitte folk? Så det ordner seg nok selv. de kunne sikkert sluppet fritidskarantene men jeg antar de fleste likevel ville vært så forsiktige og ikke så korttenkte at de hadde dratt på offentlige arrangement etter de hadde vært nærkontakt? Det er ikke mange måneder til de får tredje dose. Jeg var i sist prioritert gruppe og jeg kunne tatt den i forrige uke. Så vi snakker vel mer om en mnd? Tror ikke noen kjenner hadde brydd seg en prikk om de fikk besøk av en som har vært nærkontakt - før jul var man jo ikke karantene-pliktig så lenge man var vaksinert og hadde tart hurtigtest, tror ikke folk er mer redde nå? Og samme med trening. Det har ikke blitt farligere på individ-nivå å bli smittet, tvert i mot. Jeg tok vaksine så snart jeg fikk lov, og jeg får ikke ta tredjedose på en stund enda. Ikke alle stresset med å ta den heller, siden det i høst ikke var snakk om at man måtte ha noen tredjedose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 9. januar 2022 #71 Del Skrevet 9. januar 2022 37 minutter siden, Milky said: Det har styrer sagt nei til pga «image».. er jo ikke h*n som må stå i det så bryr seg ikke da.. men så er ikke foreldrene veldig samarbeidsvillige heller. «Kan du ikke bare jobbe overtid da?» sier de.. blir helt matt I all verden? Her i kommunen har alle kommunale barnehager redusert åpningstid pga det vedvarende høye presset på de ansatte. (De gjør bare unntak for foreldre med samfunnskritisk jobb, og avdelingen ville blitt stengt om de kun hadde én ansatt). Nå er heldigvis barnehagen så stor at de som regel kan omrokkere på ansatte, men er i grenseland denne uka når de kun hadde en fast på avdelingen og en de hadde lånt fra en annen avdeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 9. januar 2022 #72 Del Skrevet 9. januar 2022 gjest:) skrev (19 minutter siden): I all verden? Her i kommunen har alle kommunale barnehager redusert åpningstid pga det vedvarende høye presset på de ansatte. (De gjør bare unntak for foreldre med samfunnskritisk jobb, og avdelingen ville blitt stengt om de kun hadde én ansatt). Nå er heldigvis barnehagen så stor at de som regel kan omrokkere på ansatte, men er i grenseland denne uka når de kun hadde en fast på avdelingen og en de hadde lånt fra en annen avdeling. Vi har også forkortede åpningstider, med en time. Men da kommer alle kl 8 og drar 16:30. må jages ut av døra også så jeg er for sent ute hver dag. Men når man bare er en ansatt må man stenge avdeling eller ha enda kortere åpningstider. Det sier styrer nei til. Får heller ikke låne voksne fra andre avdelinger da foreldrene på de andre avdelingene ikke ville at deres barn skulle blandes under gult nivå. I cant win Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg