AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Aner ikke hvor de rette kanaler er. Men hvorfor/hvordan samkjøres bhgansatte til å nekte å møte -før de mottarlønnsøkning og respekt? Nå er jo muligheten. Fritidskarantene bør være siste dråpe, Anonymkode: bfd26...7b8 4
Jadzia Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Har lurt på det samme. Fritidskarantene er noe av det mest idiotiske jeg har hørt om noen gang. Toppen av idioti! Men jeg regner med det ligger i at de fleste i de yrkene, har en enorm omsorg for barna de jobber med, og ser hvordan det ville skadet både barn og foreldre. Yrkesstolthet, en kjærlighet for jobben og barna skal ikke undervurderes. 13
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Av hensyn til barna? Jeg er lærer og har ikke tenkt å nekte å møte på jobb (selv om jeg synes fritidskarantene er helt tullete), fordi jeg vet at elevene mine trenger meg. Anonymkode: 125d8...e38 13
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Hvis jeg jobbet på skole eller i barnehage og det var smitte i min klasse/avdeling, så hadde jeg jo ikke flydd rundt til andre på fritiden!? Jeg hadde jo holdt meg mest mulig hjemme, nettopp fordi jeg hadde vært redd for å smitte noen. Det samme gjør jeg jo nå: hvis det er smitte i klassene til barna, så tar jeg hjemmekontor og begrenser ting på fritiden. Jeg ser virkelig ikke problemet. De klager jo uansett! De fleste har jo også fått 3.dose og er unntatt dennne fritidskarantenen.. Anonymkode: 4f3a6...df0 13
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvis jeg jobbet på skole eller i barnehage og det var smitte i min klasse/avdeling, så hadde jeg jo ikke flydd rundt til andre på fritiden!? Jeg hadde jo holdt meg mest mulig hjemme, nettopp fordi jeg hadde vært redd for å smitte noen. Det samme gjør jeg jo nå: hvis det er smitte i klassene til barna, så tar jeg hjemmekontor og begrenser ting på fritiden. Jeg ser virkelig ikke problemet. De klager jo uansett! De fleste har jo også fått 3.dose og er unntatt dennne fritidskarantenen.. Anonymkode: 4f3a6...df0 Problemet er at det er mye smitte på skoler og i barnehager. Jeg har havnet i tre fritidskarantener denne uka, og sannsynligheten er jo ganske stor for at det høye tempoet fortsetter til uka. Så hvor lenge er det greit at jeg sitter i karantene, før jeg kan få klage litt over den teite løsningen? Feilen du gjør er jo å sammenligne en ansatt i skole eller barnehages situasjon med din egen situasjon. Du har tydeligvis muligheten til å skjerme deg og dine veldig enkelt og har derfor liten sannsynlighet for å havne i karantene.Derfor skjønner du ingenting, og klarer heller ikke fremkalle empati for de som ikke har det som deg. Jeg for eksempel har over 200 nærkontakter på jobb, og fritidskarantene kommer rullende. Jeg har tilbud om 3. dose i starten av februar, men om jeg havner i fritidskarantene så får jeg ikke tatt den... Jeg vil holde skoler og barnehager åpne. Men om smitten skal få sirkulere fritt blant barn og voksne som er sammen med dem, så kan vi like gjerne ta bort karantenene, da er det meningen at alle skal få det (det virker uunngåelig), og vi kan behandle dette som en vanlig virussykdom. Altså null karantene og smittesporing, bare testing og isolasjon. Anonymkode: 4467a...bdc 14
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 De bør heller nekte å forholde seg til fritidskarantenen, det går ikke ut over driften. Barene kunne gjort det samme og koordinert en åpning av kranene. Det skjer heller ikke. Vi er et servilt folk uten demokratisk ryggrad og prinsipper, den franske revolusjon hadde feks aldri kunnet finne sted her. Her glir systematiske lovbrudd fra statens side gjennom uten at folk reagerer. Håpløs gjeng Anonymkode: 91fd7...7c2 12
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis jeg jobbet på skole eller i barnehage og det var smitte i min klasse/avdeling, så hadde jeg jo ikke flydd rundt til andre på fritiden!? Jeg hadde jo holdt meg mest mulig hjemme, nettopp fordi jeg hadde vært redd for å smitte noen. Det samme gjør jeg jo nå: hvis det er smitte i klassene til barna, så tar jeg hjemmekontor og begrenser ting på fritiden. Jeg ser virkelig ikke problemet. De klager jo uansett! De fleste har jo også fått 3.dose og er unntatt dennne fritidskarantenen.. Anonymkode: 4f3a6...df0 Jeg har vært i fritidskarantene så lenge de nye reglene har vært (med unntak av slutten av juleferien). Det er alltid en ansatt eller elev som har covid. Ettersom elevene kommer på skolen igjen (uten engang å måtte påvise at test er tatt), sprer smitten seg. Jeg savner venner, å kunne gå på butikken osv. Men det viktigste for meg er likevel at det går ut over ungene. Mannen min jobber turnus, og kan ikke alltid følge til trening, venner osv. Dermed er de i praksis i karantene, de også. De fleste på jobben har sagt at de går på butikken så lenge de må gå på jobb, ellers går det ikke opp med henting i barnehage osv. Jeg har heldigvis klar å unngå det selv, men vi er av og til tomme for enkelte matvarer vi burde hatt. Anonymkode: f5706...4ef 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Aner ikke hvor de rette kanaler er. Men hvorfor/hvordan samkjøres bhgansatte til å nekte å møte -før de mottarlønnsøkning og respekt? Nå er jo muligheten. Fritidskarantene bør være siste dråpe, Anonymkode: bfd26...7b8 Hva med oss helsepersonell da? Enig i at fritidskarantene er idiotisk. Har tatt tredje dose og skal nå ikke vaksinere meg på en stund. Folk med tredje dose som jobber i helsetjenesten skal stille på jobb som vanlig, men sitte i husarrest på fritiden. Har to skolebarn, så er sterkt utsatt for smitte på fritiden. Anonymkode: 40230...ec1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 Skolepersonell ble forresten ikke prioritert til vaksine sist, så ansatte i alderen 25-37 (og dem er det mange av) må vente til februar med dose nr. 3 Anonymkode: f5706...4ef 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Aner ikke hvor de rette kanaler er. Men hvorfor/hvordan samkjøres bhgansatte til å nekte å møte -før de mottarlønnsøkning og respekt? Nå er jo muligheten. Fritidskarantene bør være siste dråpe, Anonymkode: bfd26...7b8 Eh. Kanskje fordi det ville vært en ulovlig streik og brudd på trepartsmodellen? Anonymkode: 40f63...50b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Skolepersonell ble forresten ikke prioritert til vaksine sist, så ansatte i alderen 25-37 (og dem er det mange av) må vente til februar med dose nr. 3 Anonymkode: f5706...4ef Det er ikke særlig mange uker til februar, så hva er problemet? Anonymkode: 40f63...50b 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har vært i fritidskarantene så lenge de nye reglene har vært (med unntak av slutten av juleferien). Det er alltid en ansatt eller elev som har covid. Ettersom elevene kommer på skolen igjen (uten engang å måtte påvise at test er tatt), sprer smitten seg. Jeg savner venner, å kunne gå på butikken osv. Men det viktigste for meg er likevel at det går ut over ungene. Mannen min jobber turnus, og kan ikke alltid følge til trening, venner osv. Dermed er de i praksis i karantene, de også. De fleste på jobben har sagt at de går på butikken så lenge de må gå på jobb, ellers går det ikke opp med henting i barnehage osv. Jeg har heldigvis klar å unngå det selv, men vi er av og til tomme for enkelte matvarer vi burde hatt. Anonymkode: f5706...4ef Det er lov å gå på matbutikken selv om du er i karantene. Du blander med isolasjon. Anonymkode: 40f63...50b 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Problemet er at det er mye smitte på skoler og i barnehager. Jeg har havnet i tre fritidskarantener denne uka, og sannsynligheten er jo ganske stor for at det høye tempoet fortsetter til uka. Så hvor lenge er det greit at jeg sitter i karantene, før jeg kan få klage litt over den teite løsningen? Feilen du gjør er jo å sammenligne en ansatt i skole eller barnehages situasjon med din egen situasjon. Du har tydeligvis muligheten til å skjerme deg og dine veldig enkelt og har derfor liten sannsynlighet for å havne i karantene.Derfor skjønner du ingenting, og klarer heller ikke fremkalle empati for de som ikke har det som deg. Jeg for eksempel har over 200 nærkontakter på jobb, og fritidskarantene kommer rullende. Jeg har tilbud om 3. dose i starten av februar, men om jeg havner i fritidskarantene så får jeg ikke tatt den... Jeg vil holde skoler og barnehager åpne. Men om smitten skal få sirkulere fritt blant barn og voksne som er sammen med dem, så kan vi like gjerne ta bort karantenene, da er det meningen at alle skal få det (det virker uunngåelig), og vi kan behandle dette som en vanlig virussykdom. Altså null karantene og smittesporing, bare testing og isolasjon. Anonymkode: 4467a...bdc Om du har havnet i tre fritidskarantener den samme uka, ser jeg ikke helt problemet? Da utløper de jo omtrent samtidig da. Anonymkode: 40f63...50b 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 Jadzia skrev (4 timer siden): Har lurt på det samme. Fritidskarantene er noe av det mest idiotiske jeg har hørt om noen gang. Toppen av idioti! Men jeg regner med det ligger i at de fleste i de yrkene, har en enorm omsorg for barna de jobber med, og ser hvordan det ville skadet både barn og foreldre. Yrkesstolthet, en kjærlighet for jobben og barna skal ikke undervurderes. Sytingen fra lærere og bhgansatte de siste ukene viser tvert om at de har nada forståelse for sitt samfunnsoppdrag. Yrkesstoltheten er null. Hadde det vært bedre å bli permittert? Virker sånn. Men Neida. Bhgansatte foretrekker hjemmekarantene med full lønn. Anonymkode: 40f63...50b 6
kalini Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 Fritidskarantene er ikke idiotisk. det bidrar faktisk til å redusere hvor mange du evt smitter…! Vi kan ikke fortsette med vanlige karantener, da vil samfunnet falle sammen. Hvis ingen er på jobb, å hvis ingen barn kan være i bhg (slik at foreldre må være hjemme fra jobb) koster dette enorme summer penger. Helsevesenet vil klappe sammen av ENDA mer mangel på folk. Enkelte MÅ på jobb, mange BØR på jobb.. men ingen MÅ farte rundt på besøk, aktiviteter eller kjøpesenter. 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 Vel, første hadde dag 0 på mandag, så dag 7 og frihet er førstkommende mandag. Så var det ny karantene på onsdag, med dag 7 på førstkommende onsdag, og i går fikk jeg beskjed om karantene nr 3, med dag 7 neste fredag. Når det allerede er så mye smitte på jobben min, så antar jeg at det vil dukke opp nye smittetilfeller til uka som vil forlenge karantenen ytterligere. Så når karantenen som begynte forrige tirsdag (da jeg fikk beskjed) i praksis er over, det er umulig å forutse. Ser du problemet nå? Anonymkode: 4467a...bdc 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er lov å gå på matbutikken selv om du er i karantene. Du blander med isolasjon. Anonymkode: 40f63...50b Men ikke greit å gå på kino eller besøke venner. Man har altså ingenting i livet utenom jobb, ja? Denne karantenen må lønnes da. Anonymkode: 92533...aff 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, første hadde dag 0 på mandag, så dag 7 og frihet er førstkommende mandag. Så var det ny karantene på onsdag, med dag 7 på førstkommende onsdag, og i går fikk jeg beskjed om karantene nr 3, med dag 7 neste fredag. Når det allerede er så mye smitte på jobben min, så antar jeg at det vil dukke opp nye smittetilfeller til uka som vil forlenge karantenen ytterligere. Så når karantenen som begynte forrige tirsdag (da jeg fikk beskjed) i praksis er over, det er umulig å forutse. Ser du problemet nå? Anonymkode: 4467a...bdc Dette var svar på dette innlegget, bommet tydeligvis på siteringer: AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om du har havnet i tre fritidskarantener den samme uka, ser jeg ikke helt problemet? Da utløper de jo omtrent samtidig da. Anonymkode: 40f63...50b Anonymkode: 4467a...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 Jeg har mista trua på arbeidsmiljøloven og fagforeninga. Ser fint ut på papiret. I praksis er det ingen vilje til endring eller å sette ned foten. Kan ikke streike fordi streik kan gå utover barn. Greit nok men da har vi i praksis null rettigheter da. Mista trua på ansatte i skoler og barnehager også, virker som de bare vil rope i skogen og håpe på at noen hører dem. Anonymkode: a0103...369 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #20 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel, første hadde dag 0 på mandag, så dag 7 og frihet er førstkommende mandag. Så var det ny karantene på onsdag, med dag 7 på førstkommende onsdag, og i går fikk jeg beskjed om karantene nr 3, med dag 7 neste fredag. Når det allerede er så mye smitte på jobben min, så antar jeg at det vil dukke opp nye smittetilfeller til uka som vil forlenge karantenen ytterligere. Så når karantenen som begynte forrige tirsdag (da jeg fikk beskjed) i praksis er over, det er umulig å forutse. Ser du problemet nå? Anonymkode: 4467a...bdc Vel. Jeg jobber fra hjemmekontor. Det er så travelt at jeg praktisk talt ikke har vært ute den siste uka bortsett fra ved henting i skole (førsteklasse) og barnehage. Så nei, jeg gråter ingen tårer for deg. Anonymkode: 40f63...50b 6
Anbefalte innlegg