Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger bare få dette litt ut.

Jeg er fortsatt glad i min kone og ønsker henne ingenting vondt, men hun vil verken gi klemmer eller ta imot. Hun sier kyssing og kos er forbeholdt ungdommen. Hun liker ikke sitte ved siden av meg i sofaen, fordi da vet hun at jeg kryper inntil. Og det sårer å bli avvist slik, gang på gang. Jeg føler jeg får så lite oppmerksomhet og fysisk kontakt at jeg har mistet all selvtillit...

Intimiteten har vært fraværende i over 7 år, helt fra da hun ble gravid. Jeg tenkte først dette ville gå over med tiden pga. påkjenningen en fødsel har. Jeg har tatt dette opp med henne ved flere anledninger, men hun blir irritert og mener sex er primitiv adferd og at vi har begynt å bli gamle (vi er begge så vidt 40). Vi har vært gift i 15 år og har et barn som er 6.

Selv om jeg skriker deprimert innvendig så har jeg bare godtatt situasjonen. Jeg kan ikke tvinge henne. Hvis sex er så viktig da må jeg finne noen andre sier hun. Men jeg orker ikke starte på nytt. Blir jeg skilt så skal jeg aldri finne meg en kvinne igjen. Jeg har mistet all selvtillit og føler jeg har blitt bitter, dessverre mot kvinner. Kjærligheten er død.

Jeg er søppelet som ikke kan resirkuleres.

Anonymkode: 39201...343

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Parterapi 

Anonymkode: d4b9a...ec6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Parterapi 

Anonymkode: d4b9a...ec6

Nei, det vil ikke hjelpe. Hun er over han , men holder sammen pga barna.

Det han trenger for å komme seg videre i livet er psykolog 

Anonymkode: 7645c...6ca

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så vondt at hun ikke ønsker noen former for fysisk kontakt. Jeg håper du innerst inne vet at det ikke er deg det er noe galt med.

Anonymkode: 716aa...f3b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Selv om jeg skriker deprimert innvendig så har jeg bare godtatt situasjonen. Jeg kan ikke tvinge henne. Hvis sex er så viktig da må jeg finne noen andre sier hun. Men jeg orker ikke starte på nytt. Blir jeg skilt så skal jeg aldri finne meg en kvinne igjen. Jeg har mistet all selvtillit og føler jeg har blitt bitter, dessverre mot kvinner. Kjærligheten er død.

Jeg er søppelet som ikke kan resirkuleres.

Du skal slutte å snakke deg selv ned. Det er depresjonen som snakker,  og fremtiden ser mye lysere ut, når du får hodet ut av myra.

Skaff deg hjelp til å komme deg ut av situasjonen. Jeg hadde heldigvis forsikring som dekket psykolog,  og han hadde en praktisk tilnærming med å hjelpe meg til å lage milepæler for hver time.  Hvordan si det til henne,  hvordan flytte ut etc.  Ikke bli værende til barnet blir en hormonell tenåring. Nå er tiden.  

Du trenger ikke å tenke på å tilføre livet sex og kjæreste for å få det bedre. Bare det å ta kontroll, og fjerne seg fra den minussiden du er på, vil være positivt.  

Anonymkode: d99c1...f6e

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn og latterliggjøring. 

- Matas, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan det ha låst seg for dere? 

Du fokuserer på sex. Er det slik at enhver fysisk kontakt er en innledning til sex for deg. 

Jeg spør fordi det var slik for meg og exmannen.  Hvis jeg ga ham en klem, trodde han straks vi skulle ha sex, samme med å sette meg inntil ham. Kort fortalt så var enhver intim nærhet seksuell for ham, og han fikk meg til å tro at det var meg det var noe galt med som ikke følte det på samme måte. Det var helt naturlig mente han.

Så når jeg ønsket å klemme ham, ikke ha sex så gikk jo ikke det. Da måtte jeg avvise ham og han ble skuffet. Så jeg sluttet å være nær ham. sluttet å gi ham klemmer, sluttet å søke mot ham. Sex ble som hos dere et fremmedord fordi vi manglet den andre nærheten. For meg var det viktig å den tilknytningen uten å bli mast på om sex. Jeg trengte nærhet, vennskap. For ham var sex det viktigste. Om vi hadde kranglet en hel dag så var det glemt når vi la oss. Jeg var ikke slik.

Vi hadde ikke sex på mange år og vi skilte oss til slutt. Vi fant ikke ut av det.

I dag er jeg gift med en mann jeg kan sitte i armkroken til, en mann som klemmer meg mange ganger hver dag. Vi er intime, og sexen blomstrer. For jeg føler meg ikke presset, ikke mast på og elsket av ham.

Mange kvinner trenger at en del ting er på plass med partner for å ha lyst på partner, spesielt etter mange år sammen. 

Det er litt trist at forskjellene skal være så store.

Hadde jeg skulle skrevet ditt innlegg  når jeg var gift med ex, ville overskriften ha blitt. Nærhet er et fremmedord. 

Når han og jeg satt hos parterapeuten, sa han.  Hun vil ikke ha sex.
Jeg sa, han ville ikke være nær meg, han vil bare pule meg.

Anonymkode: 3ef87...e44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker som hun er ferdig med forholdet. Hun har ikke lyst på intimitt og ikke interessert i å gi deg det heller (dette er en grusom følelse for deg).
Hun kommer med invalide unnskyldninger som at sex er forbeholdt ungdommen og dere er for gamle. Det er å trekke den rimelig langt - alle vet jo at det er en løgn. 
Hun vil heller se deg gå enn å være intim.
Dette forholdet kommer til å ødelegg deg. Det blir man ved konstant avvisning fra sin partner.
Om du har mistet troen på damer, så er å være singel et alternativ. 

Jeg er kvinne, slutt 30 årene og hadde selv en mannlig kjæreste som holdt igjen for intimitet. Følte meg etterhvert ikke god nok. Tenkte at ingen menn ser på meg som en de vil ha sex med. Jeg gikk. Vil ikke at min mann skal få meg til å krympe og ikke ha et sexliv. 

Lykke til. 

Anonymkode: 91bd8...848

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Virker som hun er ferdig med forholdet. Hun har ikke lyst på intimitt og ikke interessert i å gi deg det heller (dette er en grusom følelse for deg).

* intimitet

Anonymkode: 91bd8...848

AnonymBruker
Skrevet

Har det likedan og sparer til skilsmisse.

All kommunikasjon er full av forakt for hva jeg angivelig tenker, gjør og mener og alle forsøk på nærhet avvises. 

Min kone forsøker ikke å lytte engang. Hun bare sier hva jeg tenker, mener, føler og «egentlig sier». Hun har laget seg noen tanker om hva jeg er og hva jeg tenker og uansett hva jeg sier og gjør så er det denne andre personen som hun har konstruert som jeg er. Visstnok har jeg en rekke grunner og baktanker for alt fra å dra tidlig på jobb til å støvsuge som hun må informere meg om.

Hun blir sur for at jeg snakker til henne fordi alt har ifølge henne en baktanke og hun blir sur om jeg holder meg unna og ikke prøver å forstyrre henne for da bryr jeg meg ikke.

Jeg har sagt klart ifra mange ganger om at jeg finner meg ikke i å bli kalt ting, snakka med til og bare hakket på. Hun klarer ikke forbedre seg og selv mer en en dag eller to.

Anonymkode: 4e1cd...0ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har det likedan og sparer til skilsmisse.

All kommunikasjon er full av forakt for hva jeg angivelig tenker, gjør og mener og alle forsøk på nærhet avvises. 

Min kone forsøker ikke å lytte engang. Hun bare sier hva jeg tenker, mener, føler og «egentlig sier». Hun har laget seg noen tanker om hva jeg er og hva jeg tenker og uansett hva jeg sier og gjør så er det denne andre personen som hun har konstruert som jeg er. Visstnok har jeg en rekke grunner og baktanker for alt fra å dra tidlig på jobb til å støvsuge som hun må informere meg om.

Hun blir sur for at jeg snakker til henne fordi alt har ifølge henne en baktanke og hun blir sur om jeg holder meg unna og ikke prøver å forstyrre henne for da bryr jeg meg ikke.

Jeg har sagt klart ifra mange ganger om at jeg finner meg ikke i å bli kalt ting, snakka med til og bare hakket på. Hun klarer ikke forbedre seg og selv mer en en dag eller to.

Hvorfor sparer du?

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (1 time siden):

Hvorfor sparer du?

Fordi et brudd er dyrt og jeg vil ha råd til bolig for meg og barna i vårt nærområde, og at hun skal ha råd til bolig for seg og barna samme sted.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi et brudd er dyrt og jeg vil ha råd til bolig for meg og barna i vårt nærområde, og at hun skal ha råd til bolig for seg og barna samme sted.

Hun har jo helt rett i at du omgås henne med en baktanke, da. Selv om hun kanskje ikke har rett i hva den er. 

Anonymkode: e496a...e79

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er et edelt motiv  men når du har det så dårlig må du sette helsa først og komme deg ut snarest, prøv å lei deg noe istedet. Hvordan hun bor trenger du egentlig ikke tenke på. Tenk på deg og barna.

AnonymBruker
Skrevet

Må være fortvilende å ville ha nærhet og kjenne på avvisning gang på gang. Hvordan var det med nærhet og sex før fødsel? Går hun på noe prevansjon? Mange tenker at nedsatt sexlyst kun skyldes tidsklemma og endret fokus etter fødsel, men det kan også skyldes noe hormonelt som gjør at lysten forsvinner.

Har konen din det bra ellers i livet? Ift annen familie, jobb, venner, fritid, helse, selvbilde, økonomi osv. Alt dette kan også påvirke det nedsatte behovet hennes for nærhet.

Håper dere finner ut av det, parterapi er ingen dum ide.

Anonymkode: d62e2...24f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...