Gå til innhold

Hvorfor er konvertitter så ekstreme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en konvertitt til islam og har et avslappet syn på religionen. Jeg føler ikke at jeg må «bevise» at jeg er en muslim ved å gjøre alt perfekt, for jeg vet i hjertet mitt hva jeg står for.

Jeg ser at andre konvertitter er typisk veldig ekstreme. Jeg blir redd av å omgås dem da jeg føler jeg må passe på alt jeg sier og gjør i frykt for å gjøre noe galt. De overdriver også bruken av arabiske ord i dagliglivet, selv om de ikke kan snakke språket. Og mange slenger på et ekstra, arabisk mellomnavn eller til og med bytter navn.

Jeg skulle ønske det var enklere å bli muslim uten å bli påprakket denne identitetskrisen. «Skal du ikke bytte navn?» «Hvordan kom du inn på tanken om islam?!» Nei, jeg skal selvfølgelig ikke bytte navn. Mitt navn har en fin betydning og det er ikke støtende på noen måte innen islam. Derimot er det litt sårende at navnet mitt som ‘er meg’ plutselig ikke er bra nok. Og jeg har dessverre heller ingen crazy historie eller livskrise som førte meg hit. Er det ikke nok at man bare TROR?

Meninger?

Anonymkode: 2bf85...c90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Religion og tro er en såpass personlig opplevelse at ingen andre kan fortelle deg hvordan du skal oppleve religionen din og troen din på.

Det er klokt å ikke omgås ekstremister - enten det er religiøse, eller fanatikere på et annet område. 

Vanligvis tiltrekkes mentalt ustabile personer til religion - spesielt hvis de ikke har vært noe særlig religiøse fra før. Gjennom årene er det kommet mange eksempler i media om konvertitter til islam som viser seg til å ha alvorlige psykiske problemer som førte dem til religionen. De blir ikke mindre farlige bare fordi de har konvertert. Tvert imot. 

Så mitt råd er: Hold deg unna fanatikere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...