AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Syns av og til det virker slik og syns iallefall veldig mange menn har denne oppfatningen. Mange menn liker å være sjefen og mange kvinner skal jo absolutt ha en mann som kan sette henne litt på plass og iallefall ikke være under henne. Har virkelig ikke kvinner egne mål og meninger og må dikteres og styres av menn? Anonymkode: b0864...28e
visp Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Det vet jeg ikke. Har ingen mening om det.... 8
skreppamedleppa Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Uansett hvordan en kvinne er så blir en oppfattet på en spesiell måte. Er en sjef i eget liv så får en gjerne andre karakteristiske trekk enn det du skisserer som f.eks megge, bitch.. "Det som anses som typisk mannlig atferd - å være selvsikker, konkurranserettet og oppgaveorientert - bygger opp under de tradisjonelle forventningene til ledere. Problemet for kvinner som streber etter denne typen lederatferd er at de sjelden dømmes på samme måte, påpeker Toegel. - Selv om de oppfører seg mindre ekstremt enn sine mannlige kolleger kan de likevel bli satt i et negativt lys, ganske enkelt fordi terskelen for "akseptabel" atferd ofte er lavere for kvinner, sier hun. - En kvinne som antar en selvsikker kommando- og kontrollstil står i fare for å bli stemplet som "bitch". Og som Penelope Trunk, spaltist i magasinet Business 2.0 påpeker: "Det finnes ikke noe mannlig motstykke til denne termen - menn som utviser slike egenskaper, blir nemlig forfremmet." https://www.dn.no/studier/slik-unngar-kvinnelige-sjefer-laquobitchraquo-stempelet/1-1-1079260 Riktignok gjelder denne artikkelen kvinner i arbeidslivet men det er nok ikke så annerledes på privaten. Kvinner som setter grenser for sitt eget liv blir gjerne oppfattet som egoistiske på et helt annet grunnlag enn menn dessverre. Men de fleste kvinner lar seg ikke styre av menn, det er ikke slik i et vanlig hjem lengre at mannen har siste ordet og kvinnen er en nikkedukke som sitter pent og pyntelig på plassen sin med et bifalende fordummende utrykk på sin mann. Nei heldigvis ikke og heldigvis er det ikke slik de fleste menn ønsker kvinner heller. 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Jeg kjøpte leilighet i et nystiftet borettslag med 90 leiligheter. Kun små 2-romser. Over 70% av kjøperne var kvinner. De som til slutt meldte seg til å sitte i styret var 3 menn. Så lignende trend ang tillitsvalgte da jeg gikk sykepleien. Guttene, som var i mindretall, bidro med tillitvalgte. og det var ikke fordi de akkurat hadde så veldig lyst... Kvinner gidder ikke engasjere seg i ting som ikke angår dem. Der er unntak, men som gruppe er de ute etter å mele egen kake og er opptatt av meg og mitt. Andre kan ordne og fikse for dem. Anonymkode: 13ab8...a95
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 Kvinner er selvsagt ikke individer med egne meninger og personligheter og indre liv. De er en monolitt. Anonymkode: 64c03...bbc 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Syns av og til det virker slik og syns iallefall veldig mange menn har denne oppfatningen. Mange menn liker å være sjefen og mange kvinner skal jo absolutt ha en mann som kan sette henne litt på plass og iallefall ikke være under henne. Har virkelig ikke kvinner egne mål og meninger og må dikteres og styres av menn? Anonymkode: b0864...28e Tror du blandet mye sammen her. Mange kvinner liker en mann som er sjef. MEN det betyr ikke at kvinnene ikke har egne meninger. De ønsker en mann de kan diskutere med, ikke en mann som bestemmer hva kvinnen ønsker. Spør hvilken som helst kvinne og hun vil si at hun ønsker en man som lytter. Anonymkode: 3ddd3...e8d 1
Balian d'Ibelin Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 (endret) Ja men det finnes det også menn som er. Dette har ikke noe med kjønn å gjøre, det har med personlighet å gjøre. Endret 7. januar 2022 av Balian d'Ibelin
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tror du blandet mye sammen her. Mange kvinner liker en mann som er sjef. MEN det betyr ikke at kvinnene ikke har egne meninger. De ønsker en mann de kan diskutere med, ikke en mann som bestemmer hva kvinnen ønsker. Spør hvilken som helst kvinne og hun vil si at hun ønsker en man som lytter. Anonymkode: 3ddd3...e8d Men til syvende og sist så liker dere jo at vi er sjefen. Sjefer bestemmer og tar avgjørelser, mens den underordnede gjør som de blir fortalt. Det er et motsetningsforhold mellom å ønske seg en mann som er sjefete og vet hva han vil, og at kvinnen selv forfølger egne mål. Ser du ikke dette? Anonymkode: b0864...28e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 Jeg var veldig påvirkelig som tenåring og de første årene i tyveårene. Jeg hadde egne meninger og "mål i livet" men jeg hadde også en stor trang for å bli likt. Jeg var sammen med en mann som var 20 år eldre, da jeg selv var 17 år. Det var mitt første forhold og han var nok "sjefen" i det forholdent. Jeg var heldig at han var snil, og ikke manipulerende, men Jeg kunne aldri vært i lignede forhold i dag. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er et motsetningsforhold mellom å ønske seg en mann som er sjefete og vet hva han vil, og at kvinnen selv forfølger egne mål. Ser du ikke dette? Er det det ? Nå vet jeg ikke hva du legger i utrykket "sjefete" men er ikke poenget med å date nettopp å finne enn som passer med ditt livstil og mål i livet ? Det er enklere å forholde seg til folk som vet hva de vil og som er trygge på seg selv. Spesielt i forhold. Jeg har en venninne som har vanskeligheter med å sette grenser for seg selv. En mer konfliksky person skal du lete lenge etter. Hun er nå i et forhold der hun stadig blir mer og mer bitter. Det er ikke lenge til hun sprekker. Dessverre er dette normen for henne og det er ofte slik forholdene hennes tar slutt. Hadde hun stått i ubehaget krangel bringer, framfor å bite tungen og feie det under teppe så hadde de enten slått opp forlengs eller hat et sunnere forhold. Anonymkode: e73c5...0de
Adrenalina1 Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men til syvende og sist så liker dere jo at vi er sjefen. Sjefer bestemmer og tar avgjørelser, mens den underordnede gjør som de blir fortalt. Det er et motsetningsforhold mellom å ønske seg en mann som er sjefete og vet hva han vil, og at kvinnen selv forfølger egne mål. Ser du ikke dette? Anonymkode: b0864...28e Nei. Til syvende og sist vil vi at vi skal være likestilt. Ingen skal være sjef i et forhold. 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns av og til det virker slik og syns iallefall veldig mange menn har denne oppfatningen. Mange menn liker å være sjefen og mange kvinner skal jo absolutt ha en mann som kan sette henne litt på plass og iallefall ikke være under henne. Har virkelig ikke kvinner egne mål og meninger og må dikteres og styres av menn? Anonymkode: b0864...28e Om en mann eller kvinne ikke har mål og mening så kan det være en gave fra en venn eller kjæreste å hjelpe den personen med å finne mål og mening. Det går an å si at "jeg kan godt støtte deg, kanskje hjelpe deg også, men jeg vil ikke bestemme over deg eller kontrollere deg -det må du klare selv." En ting er menn eller kvinner som ønsker en tradisjonell fordeling og har et tradisonellt tankesett, om de er i en god relasjon så vil de finne sitt spor, sin retning sammen, på lik linje med andre i gode relasjoner. Og vil være fornøyde med det. Alt som skjer frivillig, av lyst og med trygghet og tillit, skjer godt. Men Ofte, i relasjoner hvor den ene virker "lost" og den andre dikterer, så bør man ta en ekstra titt på den som styrer istedet for å tenke at den blir styrt er "uten mål og mening". Å være en annens "slave" er ikke lett. Den som blir diktert og styrt, blir fratatt muligheten til å bestemme selv. Det er mange der ute som driver med overformynderi over partner og barn, venner og kollegaer, pasienter. Det kan gå i retning misbruk denne veien. Det kan handle om manipulering, gaslighting. Folk som bedriver dette mot andre har gjerne narsisisstiske trekk. Så mange menn og kvinner som lever under en annens krontroll trenger egentlig hjelp til å komme ut av det, bort fra det, sånn at de kan få rom til å leve og få sitt eget liv på stell. Vær den som frigjør folk, "if you love someone, set them free!" gjelder for så mangt, medmenneskelighet heter det likesågodt, uansett om det er vennskap, en kjærlighetsrelasjon, om det er hvordan foreldre er mot sine barn i voksen alder, eller hvordan man er mot kollegaer. Man skal ikke tvinge, kontrollere og overta en annens liv, det er en menneskerett å bestemme over seg selv. Anonymkode: 6138e...3c2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg kjøpte leilighet i et nystiftet borettslag med 90 leiligheter. Kun små 2-romser. Over 70% av kjøperne var kvinner. De som til slutt meldte seg til å sitte i styret var 3 menn. Så lignende trend ang tillitsvalgte da jeg gikk sykepleien. Guttene, som var i mindretall, bidro med tillitvalgte. og det var ikke fordi de akkurat hadde så veldig lyst... Kvinner gidder ikke engasjere seg i ting som ikke angår dem. Der er unntak, men som gruppe er de ute etter å mele egen kake og er opptatt av meg og mitt. Andre kan ordne og fikse for dem. Anonymkode: 13ab8...a95 Jaha. Så det har du konkludert med på bakgrunn av 2 eksempler??? Jeg sitter i FAU. Der er det 17 kvinner og 3 menn. Alle klassekontaktene unntatt 2 er kvinner. Det er selvsagt bare tull å bygge konklusjoner så enkelt som du gjør. Anonymkode: 04e7c...eeb 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Etter 30 år i arbeidslivet, med både mannlige og kvinnelige sjefer, vil jeg definitivt si at jeg foretrekker kvinnelige sjefer. Mine kvinnelige sjefer har vært de beste sjefene. Anonymkode: 2e560...e3d 4
Gjest Jaconandersen Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 De er voldtsomt underdanige i alle fall i forhold til menn de liker. Det har jeg sett. Om de er det for alle, vet jeg ikke. I alle fall ikke med meg 😄
StovnerJune Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 Menn blir fort ti ganger mer interessert når man oppfører seg føyelig og underdanig. Vil ikke si jeg er det som person, men jeg kan godt late som jeg er det i perioder.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 Har både venninder som er fult sjef, CEO og manager i forholdet samt andre som er såpass underdanige at de har endret personlighet og interresser. Så det er både og. Anonymkode: f9457...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå