Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd alt av kjerringråd, og prøvd i ca 9 måneder. Er 26 år. Har sjekket at eggledere er åpen, han har sjekket kvalitet på sædceller og alt er fint. Vi har sex hver eneste dag, men det klaffer aldri. Har ikke sjekket når eggløsning er siden vi har sex så ofte. Kan det være vi bare ikke passer sammen? Har også vært plaget med gjentatt bakteriell vaginose, og de fant årsak til dette for 1 måned siden og begynte derfor på antibiotika. Kan bakteriell vaginose ha innvirkning? At vi drikker endel alkohol i helgene? 

Er så trist å være spent hver måned og likevel ende opp med menstruasjon og hvite tester. Har ikke hatt tegn til graviditet

Anonymkode: 1b3c5...04f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forslag: snakk med lege på fertilitetsklinikk, ikke inkompetente brukere på kvinneguiden.

Anonymkode: a3d67...b5b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ville bestilt eggløsningstester fra feks babyplan og lastet ned Flo appen for å få kontroll over el og fertile dager. Samt dratt til en gynekolog privat for blodprøver ift fertilitet/eggreserver. 

Anonymkode: 34528...86d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid på 2. forsøk nå i en alder av 35. Tviler ikke på at jeg er mye mer fertil enn en god del i 20-åra da slikt er individuelt. Samtidig vinner jeg mye på å ha stålkontroll på hvilken syklusdag EL er (her gjelder det jo å være velsignet med en regelmessig syklus). 

Anonymkode: 34528...86d

AnonymBruker
Skrevet

DERE blir uansett ikke gravid. 

Anonymkode: c39a8...cd3

• Liker 3
Skrevet

Baktriell vaginose kan ha noe å si, du bøe behandle det. Så last ned app som viser når du er  fruktbar,hjelper ikke å ha sex hvis det er på feil dager.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan iallfall slutte å følge kjerringråd og forholde deg til legevitenskapen.

Anonymkode: 085c0...a43

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kast bort mer tid, bekymringer og penger på alt mulig... 

Jeg har vært der, og angrer på alt. Viste seg til slutt at det var noe de ikke kunne gjøre noe med, heller ikke ved prøverør. Selv om begge var unge og friske, og alt så tipp-topp ut. 

Anonymkode: 803b4...887

AnonymBruker
Skrevet

Både en del alkohol oh bakteriell vaginose kan ha noe å si, ja.

Anonymkode: be0cf...c25

• Liker 2
Gjest Hottentått
Skrevet

Dere drikker "en del" alkohol i helgene. Altså hver helg? Jeg ville hvertfall starta med å ha en sunnere livsstil. Selvom man ikke trenger å være avholds mens man prøver, så er det noe med å gjøre de sunne grepa man kan når man ser det tar tid ❤️

Ellers ville jeg valgt å ha sex annenhver dag fra mensen og i kanskje 16 dager fremover. Det har ikke noe for seg å ha sex hver eneste dag hele syklusen utenom mensen. Og hvis det fremdeles ikke går i løpet av noen flere mnd kan dere oppsøke hjelp. Kanskje du har lav AMH-verdi? Uansett, lykke til ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det må vel gå et år før dere blir utredet. Jeg har stor tro på at stress og bekymringer gjør at en del ikke greier å bli gravid. Det er ganske tydelig at det er sånn når man ser kvinner som har prøvd i lang tid og når de ikke prøver mer så blir de gravid.

Anonymkode: 42cb8...852

Skrevet

Hadde ikke turd å drikke alkohol i det hele tatt om jeg prøvde å bli gravid. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...