Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #1 Skrevet 17. oktober 2005 Har en hund som ikke forstår/har ikke blitt lært at den skal slippe leker, pinner osv når hun kommer til oss med det. Hvis jeg skal ta det fra henne ser hun på det som lek/drakamp. Hvordan kan jeg lære henne å slippe da jeg sier det?
Heisan Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 Heisan Har ikke kjempepeil men..; Når hunden kommer til deg med ting, bøy deg ned/sitt på huk med hånden strukket mot den. Si slipp, og vent til hunden slipper, viktig at du venter. Når hunden slipper, skryter/klapper du den. Slutt med drakamper med en gang. Vil du leke drakamp, så vent til hunden har lært seg dette, og bøy deg da ikke og eller si slipp. Håper du skjønte forklaringen, blei litt rotete. Tar kanskje litt tid, men vær konsekvent, og pass på at alle som har med hunden å gjøre, gjør det på samme måten. Lykke til
lillesky Skrevet 17. oktober 2005 #3 Skrevet 17. oktober 2005 Hunden vår har alltid vært veldig opptatt av drakamper. Vi sier "slipp!", uten at vi holder i leka. Da slipper han med en gang. Prøver man å si slipp mens man drar, så tror han fortsatt at det er en lek. Samme med pinner, hvis han biter i dem, sier vi slipp, og da slipper han.
Gjest Violetta Skrevet 17. oktober 2005 #4 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg tror at det å slippe noe er noe av det vanskelige man lærer hunden sin. Det er jo ikke akkurat naturlig for den å gi bort noe. Tålmodighet, ros og godbiter tror jeg hjelper. Holder akkurat på å lære hunden min dette, og han skjønner hva jeg vil, men får det liksom ikke til. Ser at han prøver, og av og til slipper han leken en bittliten stund, men så snapper han den opp igjen.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #5 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har aldri gjort noen big deal ut av det med mine hunder. Aldri røsket noe ut av munnen på dem eller tviåpnet kjeven dems. Jeg har holdt tingen den har i munn og bare stått der og holdt til hunden har sluppet. For én gang må den slippe uansett. Det har funket for meg.
Gjest Violetta Skrevet 17. oktober 2005 #6 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har aldri gjort noen big deal ut av det med mine hunder. Aldri røsket noe ut av munnen på dem eller tviåpnet kjeven dems. Jeg har holdt tingen den har i munn og bare stått der og holdt til hunden har sluppet. For én gang må den slippe uansett. Det har funket for meg. ← Jeg vet nå ikke jeg. Når hunden stakk av med mitt nye digitale fotoapparat falt det meg ikke inn å bare stå og vente til det var ødelagt. Men dette er jo ikke en læringssituasjon heller da.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #7 Skrevet 18. oktober 2005 Vi bytter med godbit og sier "slipp" i det hun åpner munnen for å ta godbiten. Slik har jeg gjort med de to forrige hundene mine også, og de slipper hvertfall på kommando. Hvis jeg ikke sier noe, vil jeg ikke at de skal slippe heller. Leyla i.i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå