Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart.. Jeg var på sjekk idag med innvendig ultralyd grunnet tegn til modning (slimpropp, murringer osv). Viser seg at det er 4 cm lang livmorhals, og ikke åpning… Jeg som trodde smertene kanskje hjalp litt på modningen, og at ting ikke var SÅ langt unna :( Baby ligger med hodet godt nede i bekkenet da, det er jo fint men…

Må vel regne med overtid her og? 

Anonymkode: a2d4d...0dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har opplevd lignende? 
Er det bare maserier som ikke har noe for seg? Jordmor sa bare at det er normalt med mye kynnere når jeg spurte..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er desverre helt normalt. 

Anonymkode: 00c94...a6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er desverre helt normalt. 

Anonymkode: 00c94...a6b

Ånei … :( 

AnonymBruker
Skrevet

Slimproppen kan gå flere ganger (dannes på nytt), og murringer og maserier er også helt vanlig i ukene fram til fødsel ja. Men ting kan jo forandre seg fort, selv om du ikke er moden ennå 🤞Lykke til! 

Anonymkode: 9e17e...fba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Veldig rart.. Jeg var på sjekk idag med innvendig ultralyd grunnet tegn til modning (slimpropp, murringer osv). Viser seg at det er 4 cm lang livmorhals, og ikke åpning… Jeg som trodde smertene kanskje hjalp litt på modningen, og at ting ikke var SÅ langt unna :( Baby ligger med hodet godt nede i bekkenet da, det er jo fint men…

Må vel regne med overtid her og? 

Jeg gikk med 1 cm åpning, men 4 cm livmorhals i 8 uker. Hodet godt ned i bekkenet, rier annet hvert minutt i en uke uten at noe mer skjedde. Så roet riene seg en uke og var på igjen i 5 dager. Slik vekslet det på i 8 uker før jeg ble satt i gang pga noe annet.

Jeg trodde det ville gå fort da det ble satt i gang med dette som utgangspunkt. Likevel tok det 2 døgn, fra ballongen falt ut. Måtte på piller for å sette i gang dagen etter ballongen falt ut. 3 piller gjennom dagen utenat det skjedde noe mer. 12t etter siste tablett så begynte fødselen. 

Jeg trodde lenge at jeg kom til å føde i uke 30, så i uke 35, men det skjedde ikke. Men det positive var at selve fødselen, fra 4 til 10 cm og til baby var ute så gikk det 1t og 20min. Så den delen var kjapp. 

Det var min andre, men med min første hadde jeg murringer i flere uker før termin. Slimproppen gikk 1 uke før termin og vi trodde fødselen nærmet seg. 3 dager over termin gikk den igjen og da var det i gang for fullt. Fra aktiv fødsel til min første baby var ute gikk det 3.5t. 

Så mulig du må gå over termin, men at du får en kjapp fødsel. 

Anonymkode: c0dcd...b4c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dessverre. Særlig i andre svangerskap hadde jeg mye vonde murringer, regelmessige og hyppige kynnere og perioder med maserier som kjentes som de første riene fra første fødsel. Jeg hadde åpning ("tøyelig til 4 cm) og modne forhold da jordmoren sjekket på termindatoen, men da hadde det holdt på i flere uker. Men det tok enda litt tid før fødselen startet.

Lykke til med fødsel, det er nok uansett ikke så langt unna (selv om alt gjerne føles langt på slutten hvis man har mye plager).

Anonymkode: 55698...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...