AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Jeg tror det bare er en myte, eller spøk, eller noen som er blitt lurt. Men noen jeg snakket med hevdet at storfe ikke bare er nødvendigvis trenger å være kyr og okser, men kan være en betegnelse for alle typer større dyr, og som da også kan være hest. Da for å differensiere det fra mindre dyr som fjærfe som da blir en samlebetegnelse for alle fugler, og ikke bare kylling/høns. Og at hest da er mer vanlig i blandingsprodukter der det står "storfekjøtt" i innholdsfortegnelsen enn det folk kanskje tror. Jeg regner med det bare er tull? Jeg vet at hest ikke er "farlig" å spise slik mange fikk inntrykk av under findusskandalen, men er jo kjekt å vite Anonymkode: eb9cd...866
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Nei. Storfe er kyr og okser. Anonymkode: 39f72...49f 3
Leo Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Storfe er ku/okse, men en betegnelse som jeg har sett brukt på hest er "dyrekjøtt". Ellers står det normalt hestekjøtt, men det finnes vel stort sett bare i spekepølser. Hestekjøtt er altså ikke noe som normalt finnes i blandingsprodukter. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 https://snl.no/storfe Anonymkode: 54dbc...d1f
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 Ku og okse. Det blir solgt om hverandre. Har en mistanke om at kukjøtt er litt lysere på farge, ellers likt. Hest blir mye brukt i spekepølse. Hvordan smaker hestekjøtt? 1
Brunello Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 Leo skrev (1 minutt siden): Storfe er ku/okse, men en betegnelse som jeg har sett brukt på hest er "dyrekjøtt". Ellers står det normalt hestekjøtt, men det finnes vel stort sett bare i spekepølser. Hestekjøtt er altså ikke noe som normalt finnes i blandingsprodukter. Dyrekjøtt er tradisjonelt brukt om viltkjøtt, men ser at noen også bruker det om hest. Misvisende etter min mening. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 Peonjenta skrev (1 minutt siden): Ku og okse. Det blir solgt om hverandre. Har en mistanke om at kukjøtt er litt lysere på farge, ellers likt. Hest blir mye brukt i spekepølse. Hvordan smaker hestekjøtt? Hestekjøtt er knallgodt. De spiser det mye på Island og det var en av mine favoritter da jeg bodde der. Anonymkode: 3b804...5b0 1
Brunello Skrevet 7. januar 2022 #9 Skrevet 7. januar 2022 (endret) Peonjenta skrev (2 minutter siden): Ku og okse. Det blir solgt om hverandre. Har en mistanke om at kukjøtt er litt lysere på farge, ellers likt. Hest blir mye brukt i spekepølse. Hvordan smaker hestekjøtt? Hestekjøtt er veldig godt. Ikke helt ulikt storfe, men litt søtere. Hestebiff er veldig mørt. Endret 7. januar 2022 av Brunello
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #10 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hestekjøtt er knallgodt. De spiser det mye på Island og det var en av mine favoritter da jeg bodde der. Anonymkode: 3b804...5b0 Hadde ikke hatt noe imot å prøve hestekjøtt. Jeg spiser av og til Haugpølse som de har i butikk som bl.a. inneholder hest. Men har hørt at "hest smaker litt slik som hest lukter", noe jeg ikke synes virker helt appetittlig. Anonymkode: eb9cd...866 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #11 Skrevet 7. januar 2022 Brunello skrev (Akkurat nå): Dyrekjøtt er tradisjonelt brukt om viltkjøtt, men ser at noen også bruker det om hest. Misvisende etter min mening. Aldri hørt at dyrekjøtt blir brukt om viltkjøtt. Jeg ville tenkt at dyrekjøtt kunne være fra et hvilket som helst dyr og hadde undersøkt nærmere hvilket dyr det kom fra før jeg kjøpte. Anonymkode: 54dbc...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #12 Skrevet 7. januar 2022 Gårdsdyr går under samlebetegnelsen bufe. Anonymkode: ddd28...4ff 2
Leo Skrevet 7. januar 2022 #13 Skrevet 7. januar 2022 Brunello skrev (8 minutter siden): Dyrekjøtt er tradisjonelt brukt om viltkjøtt, men ser at noen også bruker det om hest. Misvisende etter min mening. Jeg har aldri sett eller hørt dyrekjøtt bli brukt om vilt, men jeg er uansett enig i at det er misvisende for man må jo nesten bare vite at det er snakk om hest.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde ikke hatt noe imot å prøve hestekjøtt. Jeg spiser av og til Haugpølse som de har i butikk som bl.a. inneholder hest. Men har hørt at "hest smaker litt slik som hest lukter", noe jeg ikke synes virker helt appetittlig. Anonymkode: eb9cd...866 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde ikke hatt noe imot å prøve hestekjøtt. Jeg spiser av og til Haugpølse som de har i butikk som bl.a. inneholder hest. Men har hørt at "hest smaker litt slik som hest lukter", noe jeg ikke synes virker helt appetittlig. Anonymkode: eb9cd...866 Haugpølse gir deg ingen som helst indikasjon på hvordan hestekjøtt smaker, og nei, det smaker ikke som hest lukter. Anonymkode: 3b804...5b0
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri hørt at dyrekjøtt blir brukt om viltkjøtt. Jeg ville tenkt at dyrekjøtt kunne være fra et hvilket som helst dyr og hadde undersøkt nærmere hvilket dyr det kom fra før jeg kjøpte. Anonymkode: 54dbc...d1f Dyrekjøtt er like dumt som å si godtesnop som vår alles berømte Ronja her på KG gjør. 😁 Alt kjøtt kommer jo fra dyr. 1
-jk- Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 Peonjenta skrev (1 time siden): Dyrekjøtt er like dumt som å si godtesnop som vår alles berømte Ronja her på KG gjør. 😁 Alt kjøtt kommer jo fra dyr. Neida, du har f.eks fruktkjøtt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #17 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri hørt at dyrekjøtt blir brukt om viltkjøtt. Jeg ville tenkt at dyrekjøtt kunne være fra et hvilket som helst dyr og hadde undersøkt nærmere hvilket dyr det kom fra før jeg kjøpte. Anonymkode: 54dbc...d1f Leo skrev (3 timer siden): Jeg har aldri sett eller hørt dyrekjøtt bli brukt om vilt, men jeg er uansett enig i at det er misvisende for man må jo nesten bare vite at det er snakk om hest. Peonjenta skrev (3 timer siden): Dyrekjøtt er like dumt som å si godtesnop som vår alles berømte Ronja her på KG gjør. 😁 Alt kjøtt kommer jo fra dyr. *Host* Dyrekjøtt *host* Så mange meninger, og bare en som traff rett: Brunello skrev (3 timer siden): Dyrekjøtt er tradisjonelt brukt om viltkjøtt, men ser at noen også bruker det om hest. Misvisende etter min mening. Anonymkode: 8b572...50b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hestekjøtt er knallgodt. De spiser det mye på Island og det var en av mine favoritter da jeg bodde der. Anonymkode: 3b804...5b0 Enig. Prøvde hestekjøtt på,biffrestaurant i Reykjavik og det smakte utrolig godt. Anonymkode: b28f1...03f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): *Host* Dyrekjøtt *host* Så mange meninger, og bare en som traff rett: Anonymkode: 8b572...50b Leste du det jeg skrev i det hele tatt? Jeg skrev at jeg aldri har hørt dyrekjøtt blitt bruk om viltkjøtt og det er helt rett - jeg har aldri hørt dyrekjøtt blir bruk om viltkjøtt. Det er heller ikke en mening jeg har, det er fakta - jeg har aldri hørt dyrekjøtt bli brukt om viltkjøtt. Les ordentlig før du kommenterer. Anonymkode: 54dbc...d1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå