AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Del Skrevet 7. januar 2022 Hei alle sammen Jeg sliter veldig mye med å slanke meg. Til tross for vanling kosthold og bregrensning av sukker forbruk, kunne jeg ikke gå ned i vekt under 90 kg. jeg er 168 foressten. Jeg har prøvd hva som helst men det virket ikke. Jeg trente for mange måneder, spiste sunt , følgte lavkarbo dietten men ingen hjelp. Ernæringsfysiologen sa at jeg hadde veldig sunt kosthold og jeg følgte rette regler . Blødprøve så helt normalt ut meg, normale blodsukker , kortisol og tyreoidea verdier. Så hun kunne ikke hjelpe meg Jeg har endometriose og adenomyose og dette er grunnen til at det er vanskelig å redusere vekten, I tilllegg til østrogendominans Og jeg skal gjennomføre IVF i April. Jeg hadde to mislykket ivf tidligere på grunn av overvekten. Jeg tenke om å ta slanke produkter for å hjelpe med metabolisme men jeg vet ikke hvilken tabletter passer til meg, fettbinder elller fettbrenner tabletter ? Anonymkode: 18126...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Del Skrevet 7. januar 2022 Slike slankeprodukter vil ikke hjelpe deg. Anonymkode: f8f28...ac1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Del Skrevet 7. januar 2022 Spør lege om Mysimba du 🙂 det virker. Anonymkode: 7cf96...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 8. januar 2022 #4 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei alle sammen Jeg sliter veldig mye med å slanke meg. Til tross for vanling kosthold og bregrensning av sukker forbruk, kunne jeg ikke gå ned i vekt under 90 kg. jeg er 168 foressten. Jeg har prøvd hva som helst men det virket ikke. Jeg trente for mange måneder, spiste sunt , følgte lavkarbo dietten men ingen hjelp. Ernæringsfysiologen sa at jeg hadde veldig sunt kosthold og jeg følgte rette regler . Blødprøve så helt normalt ut meg, normale blodsukker , kortisol og tyreoidea verdier. Så hun kunne ikke hjelpe meg Jeg har endometriose og adenomyose og dette er grunnen til at det er vanskelig å redusere vekten, I tilllegg til østrogendominans Og jeg skal gjennomføre IVF i April. Jeg hadde to mislykket ivf tidligere på grunn av overvekten. Jeg tenke om å ta slanke produkter for å hjelpe med metabolisme men jeg vet ikke hvilken tabletter passer til meg, fettbinder elller fettbrenner tabletter ? Anonymkode: 18126...e97 Spiser du nok? Og spiser du nok av det du trenger fremfor å bare fokusere på å begrense antall kalorier? Man bør son ett minimum spise tilsvarende kroppens hvileforbrenning(unntak er om man går for ketose, da kan man spise enda mindre), viss ikke vil den anta at vi er i krise og tviholde på fett. Kroppen har måter å tilpasse seg så det er ikke så enkelt som spis lite og vekten raser av. Lavkarbo funker best om man går for keto, men her igjen må man passe på proteininntaket, da kroppen kan bruke protein til å erstatte karbo, og det gjør den om den får veldig lite. Spiser man mye protein da så vil man potensielt sett ikke komme i ketose. Fettbindere er jeg litt usikker på, men ville vært skeptisk til hvorvidt det er fordelaktig, både mtp vektnedgang og ifht det faktum at kroppen trenger stoffene som er i fettet. Eneste jeg ser for meg at de kan være effektive er om man rett ut overspiser og en stor del av den overspisingen er unødvendig fett. Ketose tabletter er bortkastede penger. Ville heller snakket med lege isåfall om det finnes noe alternativ innen medisinsk behandling. Men personlig tenker jeg at jeg ville tatt kontakt med en personlig trener, måle muskelmasse, fettprosent, vann, Beinmasse osv, finne hvileforbrenning og se på kosthold ifht det.. Personlig ville jeg vurdert styrketrening i tillegg om det er veldig om å gjøre å gå ned i vekt, men det er ikke nødvendig selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Del Skrevet 8. januar 2022 1 hour ago, Crazydoglady said: Spiser du nok? Og spiser du nok av det du trenger fremfor å bare fokusere på å begrense antall kalorier? Man bør son ett minimum spise tilsvarende kroppens hvileforbrenning(unntak er om man går for ketose, da kan man spise enda mindre), viss ikke vil den anta at vi er i krise og tviholde på fett. Kroppen har måter å tilpasse seg så det er ikke så enkelt som spis lite og vekten raser av. Lavkarbo funker best om man går for keto, men her igjen må man passe på proteininntaket, da kroppen kan bruke protein til å erstatte karbo, og det gjør den om den får veldig lite. Spiser man mye protein da så vil man potensielt sett ikke komme i ketose. Fettbindere er jeg litt usikker på, men ville vært skeptisk til hvorvidt det er fordelaktig, både mtp vektnedgang og ifht det faktum at kroppen trenger stoffene som er i fettet. Eneste jeg ser for meg at de kan være effektive er om man rett ut overspiser og en stor del av den overspisingen er unødvendig fett. Ketose tabletter er bortkastede penger. Ville heller snakket med lege isåfall om det finnes noe alternativ innen medisinsk behandling. Men personlig tenker jeg at jeg ville tatt kontakt med en personlig trener, måle muskelmasse, fettprosent, vann, Beinmasse osv, finne hvileforbrenning og se på kosthold ifht det.. Personlig ville jeg vurdert styrketrening i tillegg om det er veldig om å gjøre å gå ned i vekt, men det er ikke nødvendig selvsagt. Jeg tror at jeg spiser ikke nok sunn mat på grunn av betennelser i bekken og tarm. Jeg må unngå sukkerinntak og redusere melkeprodukter og gluten. Gluten og melkefett kan utløse inflammasjon og påvirke negativ på østrogendominans. Itillegg er jeg opprinnelig fra middelhav, så spiser jeg mye frukt, grønnsaker, olives og fisk. Jeg spiser bare to ganger om dagen frokost og middag, ingen lunsj. Jeg går på treningsgym to ganger i uka og fokuserer på styrketrening, Ernæringsfysiologi fant ut at jeg har mye fett i kroppen og oppfordret meg til å spise sunnere og å trene mer. 8 måneder etter ingen har skjedd. Selvsagt har jeg bedre muskelmass og jeg er mye tynnere enn før men jeg har samme IBM 31,5. til sykehuset er det for mye . Hvor kan jeg finner personlig trener ? må jeg betale for den ? Anonymkode: 18126...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Del Skrevet 8. januar 2022 Last ned tone and sculpt, abonner på det, og fokuser på å få i deg nesten 100 gram proteiner hver dag mens du begynner med styrketrening. Når du legger på deg muskler og fokuserer på proteiner vil forbrenningen øke og fettet har vekk. Men gi det en ordentlig sjanse og tenk at du skal gå all inn minst til sommeren. Det tar litt tid, men er verdt det. Anonymkode: f381b...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 9. januar 2022 #7 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg tror at jeg spiser ikke nok sunn mat på grunn av betennelser i bekken og tarm. Jeg må unngå sukkerinntak og redusere melkeprodukter og gluten. Gluten og melkefett kan utløse inflammasjon og påvirke negativ på østrogendominans. Itillegg er jeg opprinnelig fra middelhav, så spiser jeg mye frukt, grønnsaker, olives og fisk. Jeg spiser bare to ganger om dagen frokost og middag, ingen lunsj. Jeg går på treningsgym to ganger i uka og fokuserer på styrketrening, Ernæringsfysiologi fant ut at jeg har mye fett i kroppen og oppfordret meg til å spise sunnere og å trene mer. 8 måneder etter ingen har skjedd. Selvsagt har jeg bedre muskelmass og jeg er mye tynnere enn før men jeg har samme IBM 31,5. til sykehuset er det for mye . Hvor kan jeg finner personlig trener ? må jeg betale for den ? Anonymkode: 18126...e97 Viss du er tynnere enn før og har bedre muskelmasse så har det skjedd mye og du er godt på vei, samme hva bmi sier. Det er ikke noe nytt at bmi ikke er et veldig korrekt verktøy å bruke i alle settinger. Jeg har feks alltid vært veldig fysisk aktiv og har relativt mye muskelmasse. Har også en krppstype som lett bygger muskler og er ganske "tett bygd" naturlig. Om jeg skal ha en normal bmi ifht vekt vs høyde så har jeg nesten ikke fett på kroppen (vell under det som er ansett som trygt/sunt for kvinner). Vil forøvrig si det høres ut som du spiser sunn og fin mat og det er da ingen grunn til å bytte ut det med noe dårligere. Om det er et reellt behov for det så kan du jo endre kaloriinntak uten å endre hva du spiser. Men det er faktisk ikke alltid at å spise mindre er svaret, så ville tatt det med en klype salt, spesielt så lenge du ser positive endringer på kroppen slik du lever nå, da vet du at det funker, og før eller siden vil muskelvekst stagnere litt og overflødig fett fortsette å minske. Og da vil du få endring i bmi også. Forutsatt at du faktisk er overvektig da? Om du egentlig er veldig sunt bygd men har mer muskler enn snittet og derfor får høy bmi så er det verre å endre, men isåfall er det veldig dumt om de henger seg opp i bmi alene. Vet mange er fornøyd med elitept.no feks. Eller så har vell de fleste treningssenter pt tilbud 🙂 spørs vell på hvor du bor osv. Koster som regel litt ja. Men man velger jo selv hvor mange timer man ønsker. Kan selvsagt være kjekt med kontinuerlig oppfølging, men man kan jo få mye utav en time eller to bare for å få en plan for både trening og kosthold, høre tanker på evt endringer og hvorfor, evt hvorfor ikke. Også gjøre jobben selv om man er motivert for det. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå