AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Jeg har fått brystbetennelse, og fått beskjed av legen om å amme hver andre time. Gjelder dette også på natten? Er så usigelig trøtt, og skulle gjerne fått sove ett litt lenger strekk en gang i løpet av natten. Hva har dere andre gjort? Anonymkode: 212d2...b8a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Og en ting til.. er amming hver andre time fra han er ferdig å spise eller fra han begynner å spise? Si han ammer i 30/40 min, så er det bare en time og tjue min til neste amming. Da får han jo bare veldig korte strekk med søvn. Anonymkode: 212d2...b8a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Hver tredje time på natten, slitsomt, men du må få hjelp resten av døgnet så du får hvile. Hadde på alarm. Ammet så ofte jeg kunne på dagen, så kunne det gå tre timer på natt. Tøm brystene godt. Jeg håndmelket og masserte forsiktig mye i varmt vann i dusjen. Anonymkode: d36f3...35e 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Det kommer an på hvor ille det er. På dagtid bør du amme hver andre time, men på natt kan du vente til hver 3. Time. Da vil kanskje barnet uansett våkne for mat. Med hver andre time menes faktisk fra det første måltidet starter, til neste måltid starter. Det er ganske så hyppig- og jeg skjønner det er slitsomt. Men har du pumpe? Kunne det vært aktuelt at barnefar tar barnet i natt, også pumper du deg gjennom natten? For noen kan det være en god løsning, for andre funker det dårlig. God bedring 😊 Anonymkode: 36cbc...d75 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kommer an på hvor ille det er. På dagtid bør du amme hver andre time, men på natt kan du vente til hver 3. Time. Da vil kanskje barnet uansett våkne for mat. Med hver andre time menes faktisk fra det første måltidet starter, til neste måltid starter. Det er ganske så hyppig- og jeg skjønner det er slitsomt. Men har du pumpe? Kunne det vært aktuelt at barnefar tar barnet i natt, også pumper du deg gjennom natten? For noen kan det være en god løsning, for andre funker det dårlig. God bedring 😊 Anonymkode: 36cbc...d75 Tusen takk for det. Har pumpe, så da kan vi kanskje dele litt på å gi mat ja 🤗 Anonymkode: 212d2...b8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå