Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lyst å prøve på nr 2 snart, men jeg ammer enda. Førstemann er akkurat fylt 1 år og jeg ammer 4 ganger om dagen (er bare snakk om noen "styrkedråper") og jeg nattammer av og til når hen er veldig urolig. Har hørt at det ofte forhindrer eggløsning, så jeg vurderer å slutte helt med amming snart.

Har gått på Cerazette i et halvt år, men sluttet i desember. Enda ikke sett noe til mensen. 

Noen her som ble gravide selv om de ammet? 😊 Hvor lang tid brukte dere og hadde du fått mensen tilbake? 

Anonymkode: bc3ca...b51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fått mensen tilbake etter 6 uker... Ikkje gravid da eg ikkje vil bli, men det er definitivt mulig. Kommer bare an på din kropp og om du har fått eggløsning tilbake.

Anonymkode: 77b97...601

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke mensen tilbake før jeg sluttet helt med amming. Selv en-to ganger per dag var nok til at ingenting skjedde. Antar at jeg ikke hadde el heller, men det vet jeg ikke sikkert.

Anonymkode: ecc33...f0b

Skrevet

Er jo en god del som ufrivillig har blitt gravide mens de ammet fordi de trodde det var god nok prevensjon 🙈

Så er vel bare å ha sex det og se hva som skjer? :) Lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tilbake mensen når eldste var 13 måneder. Hadde regelmessig mens fram til vi begynte å prøve på nummer to (noen måneder før hun fylte to år). Ammet fremdeles 2-3 ganger i døgnet på det tidspunktet, først og fremst etter barnehagen og som sovemedisin når hun våknet i femtiden om natta 😅. Avvendte dog ganske tidlig i graviditeten, fikk sinnsykt ømme bryst og også mindre melk nesten med en gang. 

Uansett, det er slett ikke alle som får tilbake syklusen med en gang etter p-pilleslutt, uavhengig av ammestatus, så jeg ville gitt det litt mer tid. Og eventuelt kuttet nattamming først, om det drøyer. 

Anonymkode: cae5a...45a

AnonymBruker
Skrevet

Nattammet og «trøst»-ammet til barnet var ett år. Ble gravid igjen etter 10 mnd, altså, mens jeg fortsatt ammet. Var da planlagt to tette, så vi gadd ikke oppstart av prevensjon i tillegg. Spurte jordmor om det hadde noe å si, ift tidlig graviditet og amming - og det hadde ingenting å si. Men jeg måtte spise mye mer proteiner og jern siden jeg skulle brødfø både barnet som jeg ammet, barnet som grodde inni meg - OG til mine egne lagre. Bare så du tar det med deg, og ikke glemmer det:)

Anonymkode: 67cd6...a99

Skrevet

Jeg ble gravid mens jeg ammet den første da han var 14 mnd. Jeg ammet gjennom hele svangerskapet, og ammer fremdeles begge etter fødsel, så det er jo mulig. Jeg fikk dog mensen igjen innen 6 mnd etter fødsel med første, selv om jeg fullammet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid etter 9mnd , ammet. Rakk aldri å se noe til mensen....men en eggløsning må d ha vært der😂

Anonymkode: 3833a...f5c

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble gravid etter 9mnd , ammet. Rakk aldri å se noe til mensen....men en eggløsning må d ha vært der😂

Anonymkode: 3833a...f5c

Samme med meg

Anonymkode: 2399e...47d

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid når første var 9mnd. Ammet henne til hun var 11mnd 😊

Anonymkode: cf090...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Begynte prøving på nr 2 når nr 1 var 8 mnd og fortsatt ammet ca 4 ganger om dagen. Ble gravid når nr 1 var 9 mnd, og ammet til nr 1 var 13 mnd. Han var da ikke interessert/ hadde tid til det lengre.  Men vi brukte ikke prevensjon mellom 1 og 2, da vi ønsket to tette

Anonymkode: 7c900...d14

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi har lyst å prøve på nr 2 snart, men jeg ammer enda. Førstemann er akkurat fylt 1 år og jeg ammer 4 ganger om dagen (er bare snakk om noen "styrkedråper") og jeg nattammer av og til når hen er veldig urolig. Har hørt at det ofte forhindrer eggløsning, så jeg vurderer å slutte helt med amming snart.

Har gått på Cerazette i et halvt år, men sluttet i desember. Enda ikke sett noe til mensen. 

Noen her som ble gravide selv om de ammet? 😊 Hvor lang tid brukte dere og hadde du fått mensen tilbake? 

Anonymkode: bc3ca...b51

Fikk tilbake mensen etter ca 3 mnd selv om jeg fullammet til 6 mnd og fortsatte jevnlig amming til godt over året. Men det er jo sant at amming kan forhindre eggløsning. Manglende mens i ditt tilfelle kan jo skyldes både amming og prevensjon, vanskelig å si hvem av dem. 

Men, nå kommer jo også eggløsning før mensen, så har dere hatt sex siden du sluttet på pillene så kan det jo i teorien hende at du har blitt gravid allerede også 🙂

Endret av Crazydoglady
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid da forrige barn var 6 måneder gammel, selv om jeg bortimot fullammet enda (hun spiste 1-2 små måltider om dagen og ammet fremdeles både dag og natt). 

Anonymkode: f2a6b...0a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...