Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg har gått mange runder med meg selv de siste årene(!) for å finne ut hva jeg vil. En blanding av forvetninger utenfra og innenfra har gjort at jeg har tatt en bachelor i økonomi og jobbet mange år i en bransje hvor jeg ikke trivdes og som gikk imot mine egne verdier. Etter utbrenthet, depresjon, prøve andre yrker, karriereveiledning osv er det først nå jeg har klart å være ærlig med meg selv og tenke: hvis jeg var uredd, og 100 % kunne lykkes, hva vil jeg gjøre da? Noe som faktisk interesserer meg. Og jeg har kommet frem til at jeg kunne tenke meg å jobbe som mental trener/coach. Selvstendig. Eller noe sånt. Og hva gjør man da? 
Hvilken utdanning bør man ha? Bør jeg satse på å ta en master, bachelor i psykologi? Kurs? Sertifiseringer? 

Er det vanskelig å lykkes? Må man være et supermenneske for å jobbe sånn, eller kan «hvem som helst» bli det?

Anonymkode: 70b03...93c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo mer utdanning du har, jo bedre jobbmuligheter. Om du utdanner deg til psykolog får du selvsagt mye bedre muligheter. Mentaltrener er et yrke som er litt i "vinden", så om du har et kort kurs må du konkurrere med ganske mange. Jeg har inntrykk av at det er en del med et semester eller to som driver sin egen virksomhet. Du bør i hvertfall ha lett for å komme i kontakt med mennesker, særlig om du skal jobbe selvstendig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...