Gå til innhold

Har jeg tabbet meg helt ut her? (Bemanningsbyrå og dagpenger)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våren 2020 jobbet jeg i et bemanningsbyrå som fast ansatt tilkallingsvikar. Altså at jeg fikk oppdrag over lengre og kortere perioder i ulike bedrifter gjennom dette bemanningsbyrået.

Så kom corona, og jeg ble permittert fra jobben i bemanningsbyrået. Måtte da søke dagpenger, og forsto det slik at jeg skulle skrive at jeg jobbet som tilkallingsvikar når det gjaldt ansettelsesforholdet. Tenkte rett og slett ikke på at jeg var fast ansatt i bemanningsbyrået, men kun at jeg jobbet som vikar, og at jeg derfor skulle sette "tilkallingsvikar" som arbeidsbeskrivelse.

Fikk innvilget dagpenger, og var vel uten oppdrag i et par måneder, før jeg fikk en annen jobb, og avsluttet med NAV.

Spørsmålet er: Skulle jeg søkt dagpenger som fast ansatt i stedet? Redd jeg har tabbet meg ut fullstendig her, og risikerer å bli straffet på noen måte, for å gi feil opplysninger til NAV, selv om det var helt ubevisst.

Har ikke tenkt noe på det før nå, da jeg fant ut gjennom en samtale med bemanningsbyrået at jeg var fast ansatt der da jeg jobbet der, til tross for at jeg jobbet som vikar.

Noen som vet: Har jeg gjort feil, og kan jeg i så fall risikere å bli straffet for det? Står jo på NAV sine sider at man er pliktig til å gi riktige opplysninger, men dette var jo en helt ubetenksom feil. Kjenner jeg har en stor klump i magen pga dette.

Anonymkode: e3cb3...115

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg? Orket ikke å få helgen ødelagt pga dette. NAV er jo ikke oppe nå

Anonymkode: e3cb3...115

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har fylt ut meldekortene riktig mtp oppgi antall timer du evt har jobbet, trenger du ikke bekymre deg. 

Anonymkode: 31e9d...415

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...