AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Jeg har fått en jobb, skrevet under kontrakt. Nå spør sjefen om vitnemål som dokumentasjon på utdanning. Jeg sendte inn første siden hvor underskrift fra høyskolen, årstall, tildelt grad, fødselsdato og navn står. Jeg spurte om dette var tilstrekkelig mtp at jeg har blitt tildelt jobben, altså at jeg ikke konkurrer med noen. Dette var igår, ikke fått svar. Sendte en sms, fordi vi også har kommunisert en del på sms. Skrev at jeg hadde sendt inn dokumentasjon, og om det var tilstrekkelige. Ingen svar. Hjelp. Hva betyr dette? Har litt angst nå. Jeg var veldig syk under utdanningen og mestret derfor ikke alle eksamens formene. Mestret ikke å lese hele pensum til eksamen, men mestret bedre oppgaver og prosjekt. Referansene mine er upåklagelige. Tenk om dette skaper trøbbel før engang oppstart. Anonymkode: 0d731...e08
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Jeg fikk mye d og c. Jeg har likevel mye pensum under huden og bruker teorien. Har også veldig veldig mye livserfaring. Anonymkode: 0d731...e08
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Dersom du har skrevet under kontrakten og oppfyller kriteriene for stillingen, så kan jo ikke sjefen bare trekke tilbake tilbudet etter kontraktskriving. Da må han i så fall si deg opp fra stillingen din, med tilhørende oppsigelsestid. Anonymkode: f92cd...271 5
Gjest Alterego666 Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Du har skrevet kontrakt. De vil bare ha dokumentasjon ihht personalreglementet. Dersom karakterene dine var viktige ville de krevd dokumentasjonen tidligere.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 Tviler på at de bryr seg om karakterene, de vil nok bare se at du har fullført utdannelsen/graden du har sagt du har Så har du det så har du nok ingenting å frykte😊 Anonymkode: a65ab...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 Jeg tror kanskje det kan ha noe med beregning av lønn å gjøre. I mange stillinger kan man få høyere lønn hvis man kan dokumentere utdanning / arbeidserfaring. Anonymkode: d431a...3c8 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dersom du har skrevet under kontrakten og oppfyller kriteriene for stillingen, så kan jo ikke sjefen bare trekke tilbake tilbudet etter kontraktskriving. Da må han i så fall si deg opp fra stillingen din, med tilhørende oppsigelsestid. Anonymkode: f92cd...271 Men de kan ikke si meg opp pga d'er og c'er? Anonymkode: 0d731...e08
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror kanskje det kan ha noe med beregning av lønn å gjøre. I mange stillinger kan man få høyere lønn hvis man kan dokumentere utdanning / arbeidserfaring. Anonymkode: d431a...3c8 Kontrakten mtp lønn er skrevet under. Anonymkode: 0d731...e08
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #9 Skrevet 7. januar 2022 De ville bare ha dokumentasjon på at du faktisk har den utdanningen du sier at du har. Han får nok problemer med å bare si deg opp på grunn av dårlig karakter, da hadde dette vært et tema mye tidligere, å selv da hadde de nok måtte bedt om dokumentasjon før kontrakten ble signert. Anonymkode: 14e0f...daf 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #10 Skrevet 7. januar 2022 Men er ekkelt å ikke få svar.... Anonymkode: 0d731...e08
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #11 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men er ekkelt å ikke få svar.... Anonymkode: 0d731...e08 Jeg forstår frustrasjonen din. Det vil løse seg. Anonymkode: 926ea...b1c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #12 Skrevet 7. januar 2022 Ingen svar = det du har sendt er OK. Slapp av! Dersom de trenger noe mer vil du få beskjed. Anonymkode: 5573b...949
nordlending Skrevet 7. januar 2022 #13 Skrevet 7. januar 2022 Det kan ha skjedd noe som gjør at sjefen er lite tilgjengelig, kanskje han/hun bare har blitt syk og ikke orker å sjekke jobbmail og jobbtelefon. Slapp av 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå