AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Drar dere ut hver dag og gjør aktiviteter hele tiden? Hvordan legger dere opp dagene? Føler dere dere må bruke mye tid og energi på å underholde/aktivisere barna? Skriv gjerne hvor gammelt barnet er. Anonymkode: 5a32e...7d8
Gjest Kerrs Pink Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Jeg har vært ekstra hjemme med begge mine, frem til de var hhv 3 og 2.5 år. Som regel ville jeg ta de med ut på formiddagen, mate endene, tur i skogen eller noe lignende. I regnvær ble det gjerne en aktivitet på ettermiddagen når lekeland var åpent eller på senter, kafé, besøk hos noen, hva som helst. Mine har alltid hatt maur i rompa så de trenger å ut av huset, om så bare for 1 time per dag. Måtte jo koordinere med dagsovinga også, enten i vogna på tur eller hjemme. Barn har jo et enormt behov for oppmerksomhet som skal dekkes. Ikke alltid aktivisert de, men det er helt naturlig at 1-2 åringer ikke kan leke helt alene, de trenger blikkontakt og interaksjon med voksne. Så besteforeldrene har jeg brukt flittig, hadde ikke klart meg uten 🙂
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Har en på halvannet hjemme. Vi er ute hver dag, enten går vi, triller vogn eller bruker akebrett. Vi stopper på interessante steder, som f.eks lekeplasser. Inne trenger jeg ikke å aktivisere ungen, han er veldig flink til å leke selv. Jeg passer allikevel på å være tilgjengelig og deltar forsiktig i leken med jevne mellomrom, så han ikke skal føle seg ignorert. Jeg sitter f.eks ofte på gulvet mens han styrer på rundt meg. Som avveksling, og for å roe litt ned, leser vi bøker. Han har flere forskjellige bøker og vi leser i dem hver dag. Sånn går dagene når vi ikke har noen spesielle planer. Han sover også ca.1 time midt på dagen. Anonymkode: 4694e...d50
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Jeg har hatt mine hjemme til de var vel to. Jeg var veldig streng mot meg selv mtp telefon/nettbrett, det ble ikke brukt når barna var våkne. Ellers gikk vi i svømmehallen, på forskjellige aktiviteter på biblioteket, i skogen, museum etc. Hjemme var det mye spill, tegning/maling, perling, høytlesing, plastalina, leking på gymmatte. Tv mens jeg lagde mat. Anonymkode: f0920...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå