AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Jeg er så sliten av mitt eget barn. Hun er 5 år gammel, og tidvis veldig krevende! Hun har så ufattelig mye energi! Fra hun åpner øynene om morgenen er det full gass! Hun hopper opp i senga til lillesøster på 2 år og herjer rundt med henne, roper og hyler, hopper i senga, stuper kråke osv. Så er det barnehage hele dagen. Skulle tro hun var sliten når hun kom hjem, men neida. Det som gjør det så krevende er at hun hører ikke etter på det vi sier. «Ikke hopp i sofaen! Ikke herje sånn med lillesøster! Ikke klatre på meg! Ikke ditt og ikke datt!» Det er som å snakke til døve ører! Hun gir fullstendig blaffen! I tillegg har hun raseriutbrudd, i alle fall et par ganger om dagen. Og aktivitetsnivået er i taket! Vi har spurt barnehagen, der er hun ikke sånn. De omtaler henne som en «aktiv, kjekk og glad jente». Der kan hun perle og tegne og sitte rolig. Men hjemme har det en tendens til å hele tiden bli fullstendig kaos og masse kjefting. Og jeg er så sliten av det! Hvordan er deres 5-åringer? Er det bare min?… 😳 Anonymkode: 2f22d...765
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Min og. Helt lik..... Følger tråden spent 😅 dette var veldig godt å lese.. Anonymkode: 9c680...b29
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Hei! Ganske vanlig med høyt aktivitetsnivå og testing av grenser hos en 5-åring. Det høres dog ut som dere har kommet i et litt negativt spor med mye kjefting. Prøv å la vær å ha «ikke-beskjeder». Så heller enn å si «ikke hopp i sofaen» gi beskjed om hva hun skal gjøre - ned fra sofaen. Og tilby en annen aktivitet. Hopp ned fra sofaen, og bli med meg å ... Anonymkode: ad820...98c 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Min og. Helt lik..... Følger tråden spent 😅 dette var veldig godt å lese.. Anonymkode: 9c680...b29 Godt å vite at det ikke er bare her 🙈❤️ Anonymkode: 2f22d...765
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 Jeg har en syvåring OG en treåring som holder på 😅 og herjer de ikke, så krangler de. En sjelden gang kan de leke pent sammen noen minutter eller hver for seg.. Jeg tar tak i det med en gang men her er det også døve ører. Må jo nesten fysisk sitte på dem. Hjelper å gjøre noe sammen med de, men noen ganger må jeg gjøre andre ting og da er de i gang. Anonymkode: ac4ea...807
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 Min på 4 er sånn når han er sliten og/eller overstimulert. Han er som regel rolig og balansert i barnehagen, men når han kommer hjem bryter det løs med herjing, hopping og sprell fordi han sliter med å bearbeide inntrykk og regulere seg selv. Anonymkode: ad81b...c19
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 Shit, trodde først det var min tråd jeg hadde glemt at jeg har skrevet. Min skolestarter er helt lik! Anonymkode: d2f98...427 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå