Gjest Ninakanin Skrevet 17. oktober 2005 #1 Skrevet 17. oktober 2005 Vet ikke helt om dette hører til under økonomi-forumet, men.. Jeg lånte 700 kroner til ei venninne for en måned siden, hun falt pladask for en veske og jeg hadde mye penger da og hadde ikke hjerte til å si nei. Men, jeg sa at hun kunne bare låne dem hvis jeg fikk pengene tilbake den 1, som da va to uker senere. Jepp, det skulle jeg få, for hun fikk lønn da. Vel, det første kommer og går, og ingenting skjer. Jeg sjekker kontoen, og der har de ikke kommet. Jeg sender en melding og minner henne på det, men hu skriver tilbake hun er i olso og ikke kan gjøre noe med det før hun kommer tilbake. Det tok en uke. Så skriver jeg melding på ny og sier at det ekkelt å spørre, men jeg ikke ser spor av pengene på konto. Det var rart sa hun da. Så over helgen skriver jeg melding igjen og sier jeg MÅ ha pengene, for jeg nærmer meg minus. Da får jeg melding om at hun hadde ringt banken, og det var skjedd en feil, så pengene var kommet tilbake til hennes konto. Så nå, nesten 3 uker etter den 1 i månendes, skrev jeg melding igjen om at jeg ikke ser spor av pengene, og at jeg virkelig trenger dem. 700 kroner er mye penger, og jeg er litt sånn iiiiik i økonomien. Så hva gjør jeg nå? Ta med et balltre og ta en prat med kneskålene, eller...?
Gjest Tristessa Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 Nå skal man jo egentlig ikke låne bort penger man ikke har råd til å miste synes jeg, men skjønner godt at du er litt irritert! Jeg ville vel sagt til henne at 700 kr er mye penger for deg, og at du trenger å få dem igjen. Kanskje at du lånte dem ut fordi du trodde du ville få de igjen ganske kjapt. Det er mye flauere for henne enn for deg, det skal du være sikker på!
Heisan Skrevet 17. oktober 2005 #3 Skrevet 17. oktober 2005 Heisan Ninakanin Balltre høres ikke dumt ut Men siden hun er ei venninne, så kanskje du burde la knærna være ei lita stund til. Jeg ville nok mast igjen og igjen, ofte så hun virkelig får slite med dårlig samvittighet. Og så ville jeg nok notert meg at hun er en av de en ikke skal låne penger til igjen.. Lykke til med å få igjen kronene, hvis ikke så er vel dette løsningen :blaaveis:
Kristin S Skrevet 17. oktober 2005 #4 Skrevet 17. oktober 2005 Nei det er vel ikke stort annet å gjøre enn å mase! Selvom det ikke er så morro når det er ei venninne. Skjønner godt at du synes 700 kr er mye for det er det jo faktisk når en har dårlig med penger. Men er ikke det en sånn typisk unnskyldning at banken har surra? Men hvor ofte skjer egentlig det?? Fortsett å mas du!
liv Skrevet 17. oktober 2005 #5 Skrevet 17. oktober 2005 Hva med å si at dere kan møtes og så kan hun ta med pengene i stede for å drive å overføre?
Gjest Ninakanin Skrevet 20. oktober 2005 #6 Skrevet 20. oktober 2005 Nå sier hun at banken har surret enda en gang.. Og at banken hadde trukket dem fra hennes konto enda en gang, så hun kunne ikke gi dem i hånda, for nå hadde hun dem ikke, og skulle hjem i helgen, og trengte dem til det. Så da svarte jeg som sant er at jeg trenger pengene mine nå! Spurte om hun ikke kunne låne av foreldrene hvis hun allikevel skulle hjem dit, for jeg måtte låne 700 av ei venninne for å klare meg da det virkelig var krise, og lånte 700 av mamma for å overføre til venninna mi den dagen jeg lovte de skulle være inne igjen. JEg hadde aldri turt å være for sein med 700 kroner til ei venninne... :hår: Får se hva hun svarer nå da. Dette er teit..
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #7 Skrevet 20. oktober 2005 Høres i hvert fall ut som du bør anbefale henne å bytte bank... Synes det er greit å "mase" om å få igjen penger, i hvert fall et såpass stort beløp. venner som ikke betaler tilbake får ikke låne mer av meg - men det kommer selvsagt an på. Noen ganger er det slik at den ene betaler mer, feks ute eller for taxi, men så jevner det seg ut. Hvis det stadig blir enveis våkner i hvert fall jeg...
Gjest Ninakanin Skrevet 20. oktober 2005 #9 Skrevet 20. oktober 2005 Nå er planen som følger: Jeg får 200kr igjen i hånda i morgen, og så får jeg femhundre på mandag. Hey... Fikk ikke hun 200kr av meg en gang hun ikke hadde penger til mat..? :klø: Hmmm tror det er stopp på pengefronten den veien ja!!!
waco Skrevet 20. oktober 2005 #10 Skrevet 20. oktober 2005 NinaKanin, du har ihvertfall en veske til syvhundre...
Gjest Ninakanin Skrevet 20. oktober 2005 #11 Skrevet 20. oktober 2005 NinaKanin, du har ihvertfall en veske til syvhundre... ← Det har jeg
LilleBille Skrevet 20. oktober 2005 #12 Skrevet 20. oktober 2005 NinaKanin, du har ihvertfall en veske til syvhundre... ← Ikke dumt - be om å få vesken så lenge - så kan hun få den tilbake når du får pengene..
Litt Lost Skrevet 20. oktober 2005 #13 Skrevet 20. oktober 2005 Høres ut som min tidligere venninne... Endte med at hun ikke tålte at jeg stilte henne til veggs. Jeg fikk pengene sammen med noen mailer om hvilken fantastisk dårlig venninne jeg var. Et år senere blir jeg invitert på festen på bursdagen hennes, og etterpå er vi liksom "venninner" igjen. Jeg trakk meg og er glad jeg har minimalt med henne å gjøre nå. Var ikke bare pengefronten hun ikke var til å stole på.
Gjest jamsi Skrevet 21. oktober 2005 #14 Skrevet 21. oktober 2005 Nei det er vel ikke stort annet å gjøre enn å mase! Selvom det ikke er så morro når det er ei venninne. Skjønner godt at du synes 700 kr er mye for det er det jo faktisk når en har dårlig med penger. Men er ikke det en sånn typisk unnskyldning at banken har surra? Men hvor ofte skjer egentlig det?? Fortsett å mas du! ← Det som er morsomt er at det som oftest er folk som er for sene med å betale tilbake det de skylder som opplever at banken surrer.
lillesky Skrevet 21. oktober 2005 #15 Skrevet 21. oktober 2005 NinaKanin, du har ihvertfall en veske til syvhundre... ← Mulig hun ikke har lyst på den veska da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå