Questiongirl Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Jeg sliter med herpes på munnen. Har ikke hatt utbrudd på over 1 år nå. Men forrige lørdag kom det på leppen min. Jeg smurte på en krem som skal lindre sår og betennelse med en gang. (Munnsåret kom helt plutselig, kjente ingen ringing, Kløing, svie osv). På mandag startet jeg med zovirax, og deg ble et slags stor lag med krem som ble til en skorpe. Jeg har fortsettet og smøre på zovirax hverdag, hver 4 time. Idag falt skorpen av mens jeg spiste. Så den falt altså ikke av, av seg selv men fordi jeg kom borti med taco lefsen. Nå som skorpa er av er det fortsatt et munnsår under. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg fortsette og ta på zovirax, eller skal jeg ikke gjøre noe? Eller er det noe annet jeg skal smøre på/gjøre?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Just now, Questiongirl said: Jeg sliter med herpes på munnen. Har ikke hatt utbrudd på over 1 år nå. Men forrige lørdag kom det på leppen min. Jeg smurte på en krem som skal lindre sår og betennelse med en gang. (Munnsåret kom helt plutselig, kjente ingen ringing, Kløing, svie osv). På mandag startet jeg med zovirax, og deg ble et slags stor lag med krem som ble til en skorpe. Jeg har fortsettet og smøre på zovirax hverdag, hver 4 time. Idag falt skorpen av mens jeg spiste. Så den falt altså ikke av, av seg selv men fordi jeg kom borti med taco lefsen. Nå som skorpa er av er det fortsatt et munnsår under. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg fortsette og ta på zovirax, eller skal jeg ikke gjøre noe? Eller er det noe annet jeg skal smøre på/gjøre? Dra til legen for å undersøke om det er brennkopper i tillegg? Anonymkode: 89415...356 1
Olive_North Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Forsøk å ha litt klorheksidin på en vattdott og hold den på i noen minutter, gjør det 3 ganger om dagen. Det fungerer for meg 1
Questiongirl Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2022 Olive_North skrev (På 7.1.2022 den 21.35): Forsøk å ha litt klorheksidin på en vattdott og hold den på i noen minutter, gjør det 3 ganger om dagen. Det fungerer for meg Takk for tips! Kan du sjekke min nye post! Hvordan synes du såret ser ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå